Skocz do zawartości

Instalacja elektryczna od podstaw MTZ 82


fagen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pisze ten temat gdyż nie znalazłem takiego ,który by mi pomógł a nie wiem jak zrobić od nowa instalacje w Mtz 82 ,na elektryce coś się znam bo robiłem w kilku motorkach instalacje (MZ ETZ,Jawa, itp) no ale mniejsza z tym jak nie znam tych Rosyjskich oznaczeń a mam kilka fotek wiec jakby ktoś mi powiedział jak to podpiąć to było by extra .

 

kilka fotek :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db6500d047ed87d6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cd98fb48cfff1c53.html

 

Proszę i pomoc !!! i Dzięki :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja będąc kiedyś w podobnej sytuacji, wywaliłem wszystko i całą instalację zrobiłem na wzór instalacji Ursusa C-360. Do alternatora dodałem 3 diody wzbudzenia (1N5408, zamontowane na zewnątrz alternatora ), czyli przerobiłem na alternator 9-cio diodowy, regulator zastosowałem elektroniczny od Poloneza. Całość działa bezawaryjnie już jakieś 4 lata. To brązowe urządzenie na fotce, to przekaźnik zabezpieczający przed uruchomieniem rozrusznika gdy silnik pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie trudne jak sie wydaje, a ten gigantyczny regulator napięcia jest nie do zdarcia, wię polecam zamontowanie go!

 

Jak będę miał trochę czasu to opiszę troche co i jak, bo uwielbiam ruskie technologie za to że są tak śmiesznie pomyślane :)

 

 

Naprawdę mogę pomóc, więc zdaj się na mnie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brązowe to nie do końca blokada.

Jest to przekaźnik kontrolki ładowania.

Ten alternator(Jak już było wspomniane) jest 6 diodowy , a one takiego przekaźnika potrzebują.

Jeśli chcesz założyć ten alternator z oryginalnym regulatorem(czarna skrzynka) to i przekaźnik musi być(brązowa skrzynka)

Identyczny układ ładowania był montowany w pierwszych wersjach Władymira(T-25) z roczników około 1975-85.

A za blokadę przed uruchomieniem rozrusznika w czasie pracy silnika był odpowiedzialny przekaźnik rozrusznika połączony z kontrolką ładowania co za tym idzie przekaźnikiem kontrolki. Ale w nowych już tego przekaźnika nie było bo był alternator 9 diodowy a blokada nadal była bo wystarcza przekaźnik rozrusznika i kontrolka ładowania podpięta do alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się w tym wszystkim pogubiłem bo kolega powyżej napisał ,ze to "brązowe " to przekaźnik kontrolki lądowania a na allegro znów jest to opisane jako regulator napięcia ,a regulator to jest to "czarne" . Wiec gdyby ktoś opisał (narysował) jak ma być podpięty alternator ,regulator i te "przekaźnik to byłbym niesamowicie wdzięczny !!!! Proszę o pomoc ;/

post-44807-0-69913600-1327948376_thumb.jpg

Edytowane przez fagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź to wszystko przetop na Cu będziesz miał trochę grosza , i udaj się na złom albo szrot wyciągnij z golfa czy passka alternator Bosch K 1 dogadaj się ze złomiarzem że jak będzie niesprawne to oddasz i załórz do zemsty stalina będziesz miał DWA kabelki do podpięcia cienki niebieski pod kontrolkę ładowania i następnie pod plus akku a gruby na ósemke oczko albo wprost pod rozrusznik albo przez amperomierz i ende .

Jak na złomie nie będzie boscha to ciągnij elmota z podlolota tylko takiego z regulatorem zintegrowanym z altkiem sposób podpięcia taki sam j/w .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady, miałem tu napisać, ale jeden dzień nie wchodziłem i sie namieszało, a miałem pomóc!

to zabezpieczenie trzeba podpiąć pod wyjścia alternatora pod te dwie śrubki na jednym izolatorze obojętnie jak, bo to prąd zmienny. Przy tej puszce są to wejścia oznaczone falą,

 

Potem jest wejście od stacyjki i wyjście na rozrusznik, i jeszcze wejście z czujnika wajchy biegów. Tak wyszło, że nie mam blisko tego MTZ, w którym jest ta puszka, bo pojechał do wuja. Ale to nie jest duży problem, bo w najbliższym czasie będę tam.

 

Mam jeszcze schemat w instrukcji, to zeskanuje go, jak znajde chwilę.

 

Chciałem edytować Twój rysunek, ale nie rozumiem o co ci chodzi, chcesz zrobić go na 12/24v? Toż to kupe roboty!, wystarczy jak u mnie 2x12V równolegle!

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy schemat nie będzie tutaj na razie potrzebny...

Zajmijmy się drugim...

Szkoda, że nie sfotografowano całego opisu zdjęcia :mellow:

Wiem, że tutaj chodzi o dolny lewy róg schematu :lol:

 

Muszę jeszcze poszukać jakiegos info, bo na razie, to wiele tu nie wyczytałem... czekajcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kolegi wszystko.

 

http://zapodaj.net/b...bd1d56.jpg.html

 

http://zapodaj.net/a...2bdae5.jpg.html

 

Potrzebuje małej pomocy. Spalił mi się regulator napięcia w alternatorze w mtz-cie. Problem w tym że ojciem mi przekładał części i nie wiem teraz który kabel gdzie był podłączony wewnątrz alternatora. Chodzi o te trzy przykręcone do śrubek piątek. Dwa są przewleczone przez stojan i idą do cewki od strony koła pasowego i mają kolor czerwony i czarny. Trzeci jest czerwony i idzie od mostka prostowniczego. Widać to po zdjęciu plastikowej obudowy. Był bym wdzięczny.

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:DDzięki! Teraz, to mozna analizować i pisać.

 

Potrzebuje małej pomocy. Spalił mi się regulator napięcia w alternatorze w mtz-cie. Problem w tym że ojciem mi przekładał części i nie wiem teraz który kabel gdzie był podłączony wewnątrz alternatora. Chodzi o te trzy przykręcone do śrubek piątek. Dwa są przewleczone przez stojan i idą do cewki od strony koła pasowego i mają kolor czerwony i czarny. Trzeci jest czerwony i idzie od mostka prostowniczego. Widać to po zdjęciu plastikowej obudowy. Był bym wdzięczny.

 

Te dwa, które idą do cewki wzbudzenia, powinny być podłączone: jeden do końcówki [sz] (ta końcówka ukryta)

a drugi do [D] Ten z mostka, to zasilanie z diod wzbudzenia, czyli też [D]

 

Chyba jasno napisałem?

post-10681-0-73901400-1328105843_thumb.jpg

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zbyszekbrzuze on ma rozruch na 24 V i jest zamontowany ten przekaźnik od przełączania 12/24V z tylu kolo akumulatorów już prawie wszystko podpoiłem aha i jak spiąć ten przekaźnik 12/24V do rozruchu ??został mi jeszcze PC .

chciałem się jeszcze zapytać co to jest ??

I. ???(zielony) czy to ten opornik co w MTZ jest w tablicy rozdzielczej ??? jeśli nie ten to co to jest za opornik w tej tablicy rozdzielczej , o ile się nie byle to ma 2 wyjścia ???

II.???(czerwony)co to za wyłącznik, po co on jest ???

III.???(pomarańczowy)to nie czasami kontrolka ładowania ??

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48d04dfe295c71e2.html

Edytowane przez fagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wyjścia obok siebie u góry. Jedna nakrętka M6 to Plus do akumulatora przez amperomierz(najgrubszy przewód).

Do nakrętki M5 przewód od kontroli ładowania.

Druga śrubka M5 ta najbliżej brzegu to do licznika MTH.

 

Edit:

Do kolegi @fagan, schemat który ci wysłałem od T-25 miał służyć głównie do podłączenia układu ładowania, bo w twoim przypadku jest identyczny z MTZ.

Ale nie doszukuj się w swoim ciągniku wszystkiego z tego schematu. Resztę będziesz musiał robić na tym oryginalnym schemacie.

1. zielony to bezpiecznik termobimetalowy od wentylatorów.

2. czerwony to jest włącznik blokady zapalania gdy ciągnik jest na biegu(montowany skrzyni)

3. pomarańczowy tak to jest kontrolka ładowania.

 

Piszę i się zastanawiam przecież ten schemat ma dokładny opis. :lol:

Edytowane przez mtracz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy taki dokładny co do

1. niby pisze ,ze to bezpiecznik termobimetalowy ale nie pisze o do czego.

2. pisze ,ze to włącznik blokady przekaźnika pośredniego ale nie pisze nic ,ze jest w skrzyni biegow ani zadnej wskazowki ;/.

3. tak jak myślałem o tej kontrolce ale chciałem się upewnić .

 

http://allegro.pl/przekaznik-przelacznik-puszka-12-24-v-mtz-belarus-i2042933360.html jak to podpiac ??? prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego schemat bardzo dobry oby więcej takich. Po to masz palca żeby sobie poprowadzić od zasilania do odbiornika. To jest właśnie elektryka po nitce do kłębka. :)

Sprawdź sobie e-maila wysyłam ci schemat takiego przełącznika, jeśli na twoim są numeryczne opisy styków to powinieneś Podłączyć.

 

Dobrze pytaj, tylko żeby ktoś umiał odpowiedzieć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,zrobiłem już cala instalacje i gdy chce go odpalić to w tym przekazniku12/24 słuchać takie jakby stukanie ,chyba wbija ale cały czas tak jakby przeskakiwał i nie chce kręcić ,a podpiołem według tematu który podał kolega powyżej, wiec nie wiem co może być grane ,aha wyciągnołem rozrusznik bo tez był remontowany i jak go podłączę nawet pod 12 v to jakieś dymy z niego idą jakby się uzwojenie paliło ,ale kreci . wiec nie wiem co jest juz grane .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?
    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v