Skocz do zawartości

Zetor 5545 - pompa paliwowa


griga

Czy w normalnej 60-tce też jest przycisk "ssania"?? Jak odbierałem pompę z warsztatu to koleś powiedział że to jest "ssanie" do zapalania na mrozie. Dodaje się lekko gazu i wciska przycisk, później wystarczy puścić gaz i przycisk wyskakuje.


Rekomendowane komentarze

W c-360 tego nie ma ale w c-328 jest takie coś. To "ssanie" to chwilowe ustawienie maksymalnej dawki paliwa. Przez co ciągnik lepiej odpala zimą ;)

Odnośnik do komentarza

w zetorze 7045 tesz takie cos miałem i na mrozie palił bezproblemowo ale chmure to puszczał taką rze szok,.

ps. koles z warsztatu dobrze ci powiedział jak to działa ;)

Odnośnik do komentarza
  • AgroTeam

I jak tu nie mówić że Czesi byli o wiele przed nami technicznie. Niby ten zetor to 60-tka ale detalami odbiega do przodu....

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

Z tego co wiem to c 360, Perkinsy, SW 400 mają automatyczny wyłącznik ogranicznika dawki rozruchowej(tak się to urządzenie nazywa). Wciśnięcie gazu do oporu przy zgaszonym silniku wyłącza ogranicznik, ręczny przycisk to przestarzałe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
  • AgroTeam

A w jaki sposób włączasz dawkę rozruchową? I czy w 40 bo po latach produkcji 1966-72 tylko do takiego modelu można przyrównać tego zetora też tak było. Przyglądając się pompie w 60 też jest wkręcona podobna śruba ale w niej nie ma przycisku.

Odnośnik do komentarza

Zetory 3011/4011 też miały ten przycisk, zachował się u mnie gdzieś w garażu cały mechanizm do załączania tego przycisku na elektromagnes, mój ojciec skądś to kiedyś przywiózł. Było to bardzo przydatne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza

w c 328 cos takiego było mój tato muwił ze mjiał dorobiony pret który lezał w skrzynce i jak ciapek nie dawał rady to tylko podpierał ssanie pretem to tylko przód w góre szedł raz ciągnął po oranym 2 pełne przyczepy ziemniaków pod zgórek tym sposobem, bo 3p nie dało rady

Odnośnik do komentarza

z jednej strony przestarzałe ,bo wiadomo musisz ustawić ręcznym gaz, zsiąść ,wcisnąć i z powrotem wsiąść , ale przy dobrej kompresji silnika używany tylko w ujemnych temperaturach . Zaleta jest taka ,że przy tym rozwiązaniu każdorazowe uruchomienie silnika nie spalało dawki paliwa potrzebnej w niskich temperaturach otoczenia. Montowano to do serii zetorków 50 , 60 i 7011( max jakiś1984 rok) czyli wraz z pompami starego typu . Też nie rozumiem dlaczego tak późno wprowadzono do tych modeli regulatory z automatem rozruchu skoro miały to 60-tki i c-385 . Jeszcze jedna ciekawa uwaga : po odkontrowaniu nakrętki i obrocie śruby (razem z tym przyciskiem) można przestawić dawkę paliwa ,czytaj zmniejszyć alb zwiększyć.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v