Skocz do zawartości

Zetor Proxima 95


proxima95

Pod maską :rolleyes:


Rekomendowane komentarze

Witam ;)

-niewiem jak u ciebie ale u mnie w 105 mam problemy z zatrzaskiwaniem maski jak trzasnę mocno to sie niezatrzasnie dopiero po kilku kilkunastu próbach i dopiero wtedy mi sie zamknie , próbowałem leciutko i mocno a na to samo wychodziło ... czy u ciebie jest tak samo ?? pozdr. i bezawaryjnej życzę.

Odnośnik do komentarza

ten zamek się reguluje, u mnie też słabo się zatrzaskiwało i myślałem, ze taki tego urok, ale na przeglądzie mechanik mi to ładnie ustawił i teraz lekko domykasz i ma zaskoczyc. Acha nie klap mocno maską przy zamykaniu bo żarówki od takiego łupania szlag będzie trafiał....

Co do pytania Paulusa to tak intercooler i co słyszałem od mechanika na serwisie , że jak ktoś ostro jeździ po dołach to czasami się zdarza, że te intercoolery nie wytrzymują drgań i się rozszczelniają , i w Pronarach P5 też to samo sie ponoc dzieje...

Odnośnik do komentarza

A dlaczego on tak dziwnie, powinien być przed chłodnicą że jak wentylator zasysa powietrze to również przez niego tak ma mniejszą wydajność

Odnośnik do komentarza

ja osobiście nigdy nie spotkałem się, żeby był odwrotny układ, nawet w samochodach, najpierw jest intercooler, chłodnica i silnik, chyba ze czasami jest z boku chłodnicy, chyb, ze mało widziałem ... ;)

Odnośnik do komentarza
Gość Bobek_Farmer

Opublikowano

Chyba, że @dawidg2 ma na myśli to, że IC odstaje od chłodnicy, a nie jak w większości bezpośrednio do niej przylega.

Odnośnik do komentarza

Skoro chłodnica IC jest nie wysuwana to pewnie zrobili taki odstęp żeby ułatwić czyszczenie drugiej chłodnicy a przy okazji może też po to żeby się nie nagrzewała od chłodnicy silnika!!!!

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich:)

1. Co do zamykania maski to naprawdę mało ją otwierałem-a jak już, to faktycznie za pierwszym razem nie zaskakuje, ale za 3,może 4 jakoś fajnie udaje mi się zamknąć-musze popatrzeć na tą regulacje o której mówi WLODIW

2. IC ??? Przecież Zwykłe PROXIMY nie mają IC z tego co wiem. Ja myślałem że to jest dodatkowy obieg chłodzenia...coś na zasadzie termostatu.

Odnośnik do komentarza

To widocznie ta proxima jest niezwykła... Prędzej bym postawił ze to jest chłodnica oleju niż dodatkowy obieg chłodzenia....

Odnośnik do komentarza

Tzn. ta chłodnica na mój gust chodzi w ten sposób, ze wlatuje do niej gorące powietrze z turbiny, a po schłodzeniu wylatuje do kolektora ssącego...

Odnośnik do komentarza

To sam już nie wiem co to jest :blink:

Jeżeli chodzi o intercooler to ja sugeruje się danymi technicznymi z ulotek, czy instrukcji. Przy zwykłej proxie nie ma mowy o IC, a przy powerce czy forterze jest.

Odnośnik do komentarza
Gość Bobek_Farmer

Opublikowano

Jeżeli jedna rura tej chłodnicy biednie od turbiny, a druga biednie do kolektora, który swoją drogą widać na zdjęciu, to jest bankowo IC

Odnośnik do komentarza

Czyli teraz już wszystko jasne :D

Dzięki Adikpl1 !

Przeglądałem wykresy silnika 1205 który jest w PROX 85 i nie do końca się mi to zgadza z danymi w instrukcji..

Odnośnik do komentarza

no raczej nie...

ale po to zdecydowało się na kupno nowego, żeby przez kilka lat nie zaprzątać sobie głowy remontami;)

Miejmy nadzieję że tak też będzie ;D

Odnośnik do komentarza

Nie no to tylko skomplikowanie wygląda ale zdejmij osłony wyobraś sobie inny filtr itd to nic wielkiego tu niema

to nie jd fendt czy ciągnik z tej klasy ze wszystko sterowane jest elektronicznie.

a bycie IC to nic dziwnego jakie stare samochody osobowe turbo diesla mają IC

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v