Skocz do zawartości

Fendt 312 TMS + Lemken


kamil41

Sprawdziełem spalanie :D
Komputer pokazał 9,6l/h
predkość 10km/h
wydajność 2ha zrobione przez około 56min
ogolnie ciagnik miał lekko jedynie chwilami obroty szły ostro do góry w mokrych miejscach




Rekomendowane komentarze

normalnie około 1300obr chwilami obroty szły w góre ale max 1700

Jak sie warunki poprawia to wpadne @Olejniczek w Twoje okolice i zobacze jaki bedzie wynik na cieższych i zakamienionych glebach

Odnośnik do komentarza

normalny 4 cylindrowy ciagniczek, do 150km w moich warunkach nie widze logiki zakupu 6

też na poczatku myślałem o JD ale szybko odpadł z rywalizacji

Odnośnik do komentarza

wszystkie palą za duzo xD

z tych właścicieli JD co znam to jednak wiekszość zadowolona ze spalanie nie jest ale na sam ciagnik nikt nie narzeka

a powodów było kilka

Odnośnik do komentarza

Jeżeli spalił ci tyle co napisaleś to pali tylko 0,5l mniej od mojego JD tylko że ja robie 3ha/godz z predkoscia 10-12km/h.

Odnośnik do komentarza

i bardzo dobrze, mnie do niczego przekonywać nie musisz i tak JD nie kupie :D

dziwna sprawa że jest sporo użytkowników JD którzy mówią że JD pali normalnie a jak czytam jakiś test to JD w spalaniu jest pod koniec stawki ale osobiście nie stać mnie na sprawdzenie tego xD za duze ryzyko ze testy moga być prawdziwe a wyższe spalanie o ileś tam x 1000godz x 5 a moze 7zł...wole nie liczyć

Odnośnik do komentarza

@kamil41 pokaz mi jakiś test - daj linka - gdzie JD jest ze spalaniem powyżej średniej dla testu.

 

Przeglądałem dużo testów, i jeśli chodzi o moc przekazywaną na koła - 90% prac w rolnictwie - to zmartwię Cię, Jd to jeden z najoszczędniejszych ciągników.

Odnośnik do komentarza

w ostatnim top agrarze było porównanie ciagników 80km, JD za dobrze nie wypadł żeby nie mówić że wypadł tragicznie

Odnośnik do komentarza

Tylko że test robili niemcy :). Pomiar był na WOM. Ile masz prac w rolnictwie - gospodarstwie gdzie wykorzystujesz 100% mocy na WOM ??

 

NIemcy mają sprzęt do sprawdzenia mocy na kołach, jednak wtedy wychodzi ile tracimy mocy na skrzyni biegów, i tu już wyniki fendta nie były by tak dobre.

 

Proszę tu masz test przeprowadzony przez DLG, mocy na kołach Fendta 412 http://tractortestlab.unl.edu/Misc-tests/Fendt412.pdf a tu test JD 6620 przez NTTL http://tractortestlab.unl.edu/Deere/JD_7220.pdf

 

U fendta najmniejsze zużycie paliwa przy maksymalnej mocy 68,9kW wynosi 289 g/kWh a JD przy tych samych założeniach 68,6 wynosi 270 g/kWh.

1,3 l na godzinę na niekorzyść fendta. Przy obecnej cenie ON i 10000 godzinach pracy jest to 65 tys PLN OSZCZĘDNOŚCI.

 

Dodam że JD ma 6 cylindrów a fendt 4 - czyli według teoretyków tego forum 6 cylindrowy zawsze pali więcej niż 4.

 

Więc przestańcie mi tu pieprzyć o oszczędności fendtów bo na wymioty mi się zbiera :D;).

Odnośnik do komentarza

tracimy bo jest bezstopniówka-lepszej skrzyni nie ma, taka moja opinia

 

masz racje na wom 540obr JD spalił od Fendta wiecej o 22%

ale w transporcie sytuacja sie drastycznie odwraca i JD znów spala 22% wiecej

 

u mnie jakieś 40% pracuje na wom

 

uważaj na kompa jak bedziesz wymiotował :lol:

Odnośnik do komentarza

Najlepsza skrzynia jaka jest i z tego powodu tracimy paliwo - to w czym ona jest najlepsza ??

 

40% prac na WOM i napisz jeszcze że te 40% czasu pracy ciągnika przy 100% obciążeniu silnika :).

 

Co do zużycia paliwa podczas transportu - nie podano warunków testu, sposobu jego przeprowadzenia - wyniki można rozbić o kant d..y . W transporcie najwięcej zależy od operatora. Nie podano czasu przejazdu :)

Odnośnik do komentarza

@bOgdan z tymi testami power mix - pomiar z 6 punktów - jest jak z kościołem katolickim i interpretacją Biblii - księża tak interpretują jak im pasuje ;).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v