Skocz do zawartości

Fendt 312 TMS + Lemken



Sprawdziełem spalanie :D
Komputer pokazał 9,6l/h
predkość 10km/h
wydajność 2ha zrobione przez około 56min
ogolnie ciagnik miał lekko jedynie chwilami obroty szły ostro do góry w mokrych miejscach




Rekomendowane komentarze

DieselrossTMS

Opublikowano

Powiem że wynik dobry :) Jak pracowałeś w jaki sposób TMS ustawiony :D

kamil41

Opublikowano

TMS od pedału gazu

DieselrossTMS

Opublikowano

Na ile ustawiona prędkość była?

kamil41

Opublikowano

10km/h

Olejniczek

Opublikowano

... uważąm ze bardzo dobry wynik ...

Slavo

Opublikowano

przy jakich obrotach silnika miałeś 10km/h ?

kamil41

Opublikowano

normalnie około 1300obr chwilami obroty szły w góre ale max 1700

Jak sie warunki poprawia to wpadne @Olejniczek w Twoje okolice i zobacze jaki bedzie wynik na cieższych i zakamienionych glebach

rom19

Opublikowano

wszystko ok z ryglowaniem sprzętu przy ładowaczu czołowym?

kamil41

Opublikowano

trzeba miec wzrok xD

sa pewne braki

Johny66

Opublikowano

jaka szerokość robocza agregatu?ile koni ma Fendt?

kamil41

Opublikowano

3m 125km

Johny66

Opublikowano

A wygląda na maks.110km. :) a pali tyle co mój JD.

kamil41

Opublikowano

normalny 4 cylindrowy ciagniczek, do 150km w moich warunkach nie widze logiki zakupu 6

też na poczatku myślałem o JD ale szybko odpadł z rywalizacji

Gość Bobek_Farmer

Opublikowano

...bo za dużo pali? biggrin.gif

kamil41

Opublikowano

wszystkie palą za duzo xD

z tych właścicieli JD co znam to jednak wiekszość zadowolona ze spalanie nie jest ale na sam ciagnik nikt nie narzeka

a powodów było kilka

Johny66

Opublikowano

Jeżeli spalił ci tyle co napisaleś to pali tylko 0,5l mniej od mojego JD tylko że ja robie 3ha/godz z predkoscia 10-12km/h.

kamil41

Opublikowano

i bardzo dobrze, mnie do niczego przekonywać nie musisz i tak JD nie kupie :D

dziwna sprawa że jest sporo użytkowników JD którzy mówią że JD pali normalnie a jak czytam jakiś test to JD w spalaniu jest pod koniec stawki ale osobiście nie stać mnie na sprawdzenie tego xD za duze ryzyko ze testy moga być prawdziwe a wyższe spalanie o ileś tam x 1000godz x 5 a moze 7zł...wole nie liczyć

deer

Opublikowano

@kamil41 pokaz mi jakiś test - daj linka - gdzie JD jest ze spalaniem powyżej średniej dla testu.

 

Przeglądałem dużo testów, i jeśli chodzi o moc przekazywaną na koła - 90% prac w rolnictwie - to zmartwię Cię, Jd to jeden z najoszczędniejszych ciągników.

kamil41

Opublikowano

w ostatnim top agrarze było porównanie ciagników 80km, JD za dobrze nie wypadł żeby nie mówić że wypadł tragicznie

deer

Opublikowano

Tylko że test robili niemcy :). Pomiar był na WOM. Ile masz prac w rolnictwie - gospodarstwie gdzie wykorzystujesz 100% mocy na WOM ??

 

NIemcy mają sprzęt do sprawdzenia mocy na kołach, jednak wtedy wychodzi ile tracimy mocy na skrzyni biegów, i tu już wyniki fendta nie były by tak dobre.

 

Proszę tu masz test przeprowadzony przez DLG, mocy na kołach Fendta 412 http://tractortestlab.unl.edu/Misc-tests/Fendt412.pdf a tu test JD 6620 przez NTTL http://tractortestlab.unl.edu/Deere/JD_7220.pdf

 

U fendta najmniejsze zużycie paliwa przy maksymalnej mocy 68,9kW wynosi 289 g/kWh a JD przy tych samych założeniach 68,6 wynosi 270 g/kWh.

1,3 l na godzinę na niekorzyść fendta. Przy obecnej cenie ON i 10000 godzinach pracy jest to 65 tys PLN OSZCZĘDNOŚCI.

 

Dodam że JD ma 6 cylindrów a fendt 4 - czyli według teoretyków tego forum 6 cylindrowy zawsze pali więcej niż 4.

 

Więc przestańcie mi tu pieprzyć o oszczędności fendtów bo na wymioty mi się zbiera :D;).

Johny66

Opublikowano

no wlasnie popieram deera

kamil41

Opublikowano

tracimy bo jest bezstopniówka-lepszej skrzyni nie ma, taka moja opinia

 

masz racje na wom 540obr JD spalił od Fendta wiecej o 22%

ale w transporcie sytuacja sie drastycznie odwraca i JD znów spala 22% wiecej

 

u mnie jakieś 40% pracuje na wom

 

uważaj na kompa jak bedziesz wymiotował :lol:

deer

Opublikowano

Najlepsza skrzynia jaka jest i z tego powodu tracimy paliwo - to w czym ona jest najlepsza ??

 

40% prac na WOM i napisz jeszcze że te 40% czasu pracy ciągnika przy 100% obciążeniu silnika :).

 

Co do zużycia paliwa podczas transportu - nie podano warunków testu, sposobu jego przeprowadzenia - wyniki można rozbić o kant d..y . W transporcie najwięcej zależy od operatora. Nie podano czasu przejazdu :)

b0gdan

Opublikowano

wg testu DLG 5100R spalił 313g/kWh a Vario 310 270g/kWh (pomiar z 6 punktów)

deer

Opublikowano

@bOgdan z tymi testami power mix - pomiar z 6 punktów - jest jak z kościołem katolickim i interpretacją Biblii - księża tak interpretują jak im pasuje ;).


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v