Skocz do zawartości

Bizon Super Z056


pawlus224

Ktos mi powie czy te zegary (głównie wskaźnik zespolony i licznik mth) są orginalne jesli kombajn został wyprodukowany w 1982 roku ?
Pytam , bo poprzedni kombajn z tego samego roku (młodszy po numerach) miał juz nieco inny wskaźnik zespolony .


A... i od czego są te pomarańczowe kontrolki ?




Rekomendowane komentarze

ale ten główny zegar to chyba nie jest oryginalny bo oryginalny powinien być płaski a ten jest wypukły

Odnośnik do komentarza

Miłośnik polskiej myśli technicznej, posiadacz drugiego już Bizona i ty pytasz o takie coś :P Heh pozdro

Odnośnik do komentarza

@piottrek - dziękuję :) chociaż kupić to nie dowodzi , kupic dobrze to tak-tak więc zobaczymy jak się będzie sytuacja przedstawiała chociaż po jednym sezonie ;)

 

@DOMIN - szkiełka są płaskie , może to wina zdjęcia ?

 

@XXL - ta polska myśl techniczna zaskakuje mnie co jakis czas ciekawostkami o których nie miałem pojęcia :D Zależy mi na wiedzy czy są orginalne , bo licznik mth działa (!) :blink:

Odnośnik do komentarza

Wskaźnik zespolony na bank nie jest oryginalny,wygląda na coś co zostało wyprodukowane grubo powyżej 2000roku licznik mth jest oryginalny bynajmniej wygląda jak licznik montowany standardowo w tamtych latach ale czy ma aktualny przebieg to się nie dowiesz ;) wpisz sobie w google zegary Bizon i masz oryginały w grafikach przedstawione ;)

Odnośnik do komentarza

Mi ten zespolony nie wygląda na oryginał, nie spotkałem się z takim i nie żadnych napisów, chyba, że z tyłu ale raczej nie jest z tego roku co kombajn. Co do kontrolek to jedna jest od lampy błyskowej, druga sprzęgła przeciążeniowego przenośnika zbożowego, trzecia rozdrabniacza tylko nie wiem w jakiej kolejności.

Odnośnik do komentarza

Od rozdrabniacza jest ta u góry po prawo - tylko to wiem :unsure:

 

Ja się z takim spotkałem ale nie pamiętam gdzie i z którego roku był kombajn :mellow:

 

W poprzednim kombajnie z tego samego roku miałem taki wskaźnik jak na fotce : http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1217236676/gallery_203_410_18420.jpg

 

ciekawe jak wyglądał ten wskaźnik montowany w 80-81 roku ? może jest tak jak mówisz XXL , albo poprostu to taka przejściówka , bo np. ramki są we wszystkich 3 zegarach czarne a nie chromowane jak w nowszych ;)

 

EDIT : Nawet dziś daje sie kupić taki jak u mnie : http://archiwumallegro.pl/wskaznik_do_kombajnu_bizon-1089319752.html

 

jak i taki jak u wiekszosci : http://allegro.pl/zegar-zespol-wskaznikow-bizon-z-056-z-058-nowy-i1709068906.html wskaźnik zespolony :unsure:

Odnośnik do komentarza

Jak cię tak to męczy to pewnie z tyłu jest nabita data produkcji. Jak dobrze widzę to on na dole ma amperomierz a nie woltomierz.

Odnośnik do komentarza

Po prawej na dole w poprzednim bizonie była chyba od koguta ...

 

Pasiu - nie no jak się nie dowiem to się nic nie stanie :D ale zawsze lepiej wiedzieć jak nie wiedzieć .

 

Właśnie ten wskaźnik lądowania nie działa , lądowanie aku też mam słabe , muszę to posprawdzac ;)

Odnośnik do komentarza

Pierwsza od lewej u góry kontrolka sprzęgła przeciążeniowego ślimaka ziarnowego.

Druga po prawej u góry - sprzęgła przeciążeniowego rozdrabniacza słomy.

Trzecia po prawej na dole od koguta a czwarta nie jest opisana. Info z instrukcji więc na pewno tak jest.

Odnośnik do komentarza

Wiadomo :) sprzęgło przeciążeniowe podajnika ziarnowego już dało o sobie znać :D (za słabo podciągnięte) a czujnika oczywiście jak w większosci bizonów nie ma ...

Odnośnik do komentarza

a 4 kontrolka jest od rezerwy paliwa po za tymi co pasiu wymienił, w sumie w różnych kombajnach różne rzeczy są pod nich podłączone, a zegary jak masz nowe to tym lepiej troche dokladniej pokażą troche dłużej, ja mam bizona z 80r, moge ci przesłać foty oryginalnego zegara, i kupionego zegara ok 92r.a ilość mth i wypracowania kombajnu najlepiej sprawdzić po powłoce galwanicznej(ocynku) na obudowie wentylatora w środku i rynienkach w których są ślimaki na dole obudowy wentylatora, jak nie jest bardzo starta to ma do2tys mth, jak jest wiadomo wytarta ma więcej, a jak jest zgnita :D to stał na dworze, 2tys to mało mój ma chyba 69xx i zegar nie nabija godzin a z dobrych pare lat

Odnośnik do komentarza

To mamy komplet oznaczeń :)

Chyba dobrym wyznacznikiem zużycia jest też dno zbiornika na ziarno ? Tutaj rynienki orginal ale w miejscu po bokach gdzie nie zalapują te dekielki które się otwiera zaczyna wchodzić rdza - dziur nie ma ale za kilka sezonów napewno będą ;) dziwne że przy tym zużyciu np ślimaków już są wymienione obudowy przenośników ziarnowego i klosowego (chociaż jest jeszcze na nich farbą od środka) ale co ciekawe te "klapki" pół okrągłe które się otwiera u dołu są jeszcze od starych obudow i nie są wytarte ani spawane :)

 

co do wskaźnika to jestem pewien na 98procent że jest orginalny - przyjzalem mu się dokładnie i zauważyłem drobinki czerwonego lakieru z kombajnu na ramce .

dziwi mnie też że ten kombajn nie był w żadnym skr , pgr , sup itp. Pomimo wieku .

Odnośnik do komentarza

to dobry trafiłeś egzemplarz można wiedzieć ile cię szarpneło?, sprawdzałem oryginalny zegar z mojego jest taki jak twój, a nowszy jest inny

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

Ja mam takie same zegary, są oryginalne, kombajn bodajże z 82r lub 83r

Odnośnik do komentarza

Bingo !

Dziękuję panowie za utwierdzenie mnie w przekonaniu że to orginal :)

 

bobytemplton - a ile można mądrze dać za taki kombajn ?

Niedługo wstawię fotkę bizona w całej okazałości :)

Odnośnik do komentarza

Mądrze to niewiem, mądrze to wydaje mi się jak naj mniej, za mój z 80r bez sieczkarni bez kabiny za to w jakim jest stanie technicznym, za to co co rok dokładam do niego musiał bym na bide wziąć 30tys, kto mi tyle da? każdy się uczepi że brzydki bo farba ma 30 lat wygląda jak wiecheć(za rok go wypiaskuje i pomaluje :rolleyes: )i dali by mi za niego max 15 tys, czyli jak dla mnie niech stoi nie ma sensu sprzedaży

Odnośnik do komentarza

Dobrze mówisz ;)

Miałem/mieliśmy do kupna bizona z tego samego roku też bez sieczkarni , bez kabiny , na wąskim ogumieniu , lakier dosłownie pięknie uchowany (pomarańczowy) , z podłogą podsiewacza do wymiany za 18 tys zł ;)

 

Ale dołożylismy dosłownie tyle co kosztuje używana sieczkarnia i kabina do tej kwoty i mamy dwa lata młodszy egzemplarz + szerokie ogumienie można powiedzieć "gratis" i narazie nic nie zanosi sie zebyśmy musieli w nim coś wymieniać :) (ze już nie wspomnę o przebiegu o ile jest prawdziwy) .

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v