Skocz do zawartości

JD 6320


konradpawelski

Po sprzedaży Pronara wybór padł na coś komfortowego i wygodnego do pracy smile.png




Rekomendowane komentarze

każdy ciągnik pali, jeden mniej inny więcej, ale warto zwrócić uwagę również na warunki pracy a jeśli chodzi o komfort pracy w ciągniku to JD chyba narazie góruje, takie opinie zebrałem wśród wielu użytkowników różnych marek

Odnośnik do komentarza

Wiadomo każdy chwali swoje.John deere dobre ciągniki i wygodne ale nie oszukujmy sie są wygodniejsze marki. Ale ogólnie John deere spali ale zrobi swoje niema co narzekać. Bezawaryjnej pracy życze 5/5

 

 

Odnośnik do komentarza

Gratuluje i życze bezawaryjności! Zdradzisz cene samego ciągnika i ładowacza? Na ilu ha będzie pracował, jakieś maszyny nowe kupiłeś do JD? Mógłbyś wstawić jakieś fotki lepszej jakośći (troche jaśniejsze) smile.png

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

a ja obalam ten mit zie Jelen dużo pali moj w orce na hektar pali 10 l . w rozrzutniku apollo jak odwoziłem od sieczkarni zielonke sieczkarnia 2,5 m szerokość i mf 255 ją ciga no to wiadomo szybko to nie idzie wiec jelen spala 5 litrów na godzine wiec ja ze spalania jestem bardzo zadowolony smile.png

 

 

Odnośnik do komentarza

Ja mam akurat dwa JD  62i66,  mały z ładowaczem pracuje wokół gospodarstwa 7l/godz,duży prace polowe(orka ,siew, prasa itp)13-20l/godz. Tak więc twoje 10l/1,5ha orki  myślę,że to blef.

Odnośnik do komentarza

Dzięki dzięki :) i tak jak słusznie zauważył @karolll92 to jest model 6320, pomyliłem się w opisie. Jeśli mogę coś dodać do dyskusji na temat spalania to chyba każdy wie sam najlepiej ile pali jego maszyna i dyskusja na ten temat jest zbędna. Jeśli dla kogoś JD pali mało to jest fajnie a jeśli za dużo to poprostu niech nie rozważa w przyszłości kupna takiego ciągnika albo niech zasięgnie opinii innych użytkowników JD na temat spalania a ktoś kto ma taki ciągnik na pewno jasno wytłumaczy jak to jest ze spalaniem w JD.

Odnośnik do komentarza

Wiadome jest że JD to takiego komfortu i widoczności nie oferuje bo dużo lepsze są przecież w modelu choćby 6220, 6320 jak ta maska długo idzie równo wysoko jaka tam jest widoczność do przodu choćby do niby słabszej marki DF AGROPLUS 100, Agrofarm 430PL, Agrotron 410, 420,430 o Fendt nie wspominając, szarpią twarde sprzęgła na półbiegach na reversie biegi twardo się zmieniają żadna rewelacja nic nie lepszy niż konkurencja chyba że za Pronara się porówna. Ot takie moje zdanie

Odnośnik do komentarza

nie na 1.5 tylko na hektar 10-11 l sorki pomyliłem sie chcialę mnapisac ze w godzine orze 1,5 ha

wiec nie żadna bajka tylko źle sformułowałem zdanie ale juz poprawiłem wiec przepraszam za tą bajkę , JD według mnie w ciężkich pracach i dużych maszynach spala mało ale w lekich to to jednak chyba lubi ON ale w apollo sam sie zdziwiłem :) 5l to nie dużo .

Odnośnik do komentarza

Czytając twoją wypowiedź wnioskuję,że chyba nawet nigdy w Jd nie siedziałeś:)

Wiadome jest że JD to takiego komfortu i widoczności nie oferuje bo dużo lepsze są przecież w modelu choćby 6220, 6320 jak ta maska długo idzie równo wysoko jaka tam jest widoczność do przodu choćby do niby słabszej marki DF AGROPLUS 100, Agrofarm 430PL, Agrotron 410, 420,430 o Fendt nie wspominając, szarpią twarde sprzęgła na półbiegach na reversie biegi twardo się zmieniają żadna rewelacja nic nie lepszy niż konkurencja chyba że za Pronara się porówna. Ot takie moje zdanie

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Może w tym modelu widoczność podczas pracy z ładowaczem czołowym nie jest imponująca ale docelowo z turem nie będzie pracował. Chociaż tragicznie też nie jest bo mój brat, który głównie nim pracuje nigdy nie wspominał o złej widoczności podczas pracy z turem. Nie odczułem również "twardej" zmiany biegów a rewers pracuje idealnie pomimo że nie jest to nowy ciągnik. Mając w przyszłości DF będę miał porównanie, ale póki co raczej kolejną maszyną, która będzie pracować obok JD będzie drugi JD :)

Odnośnik do komentarza

@Janke008: Właśnie czytając takie wypowiedzi kolego jak Twoja można wnioskować dużo więcej siedziałem mam mocne porównanie w moich poprzednich postach bardzo dużo razy uzasadniłem swoje zdanie zapraszałem do nas na gospodarstwo do fajnego porównania marek o których piszę i modeli o których piszę na żywo, w moich opisach są bardzo konkretnie podawane FAKTY, najczęściej wypowiadam się o serii JD 5100R i pochodne oraz seria 4 cylindrowych 6230 i w górę do 6430 ponieważ z takimi mam styczność większe tylko widuję lub się przejadę okazjonalnie, w serii 5R stwierdziliśmy że największa zaleta tej serii to mocna reklama i ładny kolor tak jak pisałem to się powtórzę jak mantrę: półbiegi szarpią w 6 sztukach 5100r które mam obok siebie i serwis mówi że tak ma być... Rewers nie chodzi mega płynnie jest efekt szarpnięcia w DF 430PL 5 pozycji reversu każda przerzuca się lepiej niż seria 5r, ciągniki tej serii i serii 6430 nie posiadają 4 prędkośći WOM, systemu stop&go, nadbiegu do kolejnej oszczędności paliwa 1800-1900obr/min 42km/h, reklamują się mega skrętem hmm mierzcie jak macie ten skręt i stopnie zobaczcie czy się skręca tyle ile mówią, ciężko odpalają w zimę stojąc na dworze chyba że kupi się wersję przystosowaną do srogich zim ale to za dopłatą jak się gasi silnik to przez to że jest na tych gumach nieźle trzęsie maską może ktoś to lubi dlaczego nie, w ciężkiej pracy może i malo pali lub tak jak inne w pracach mieszanych z 6 punktów mierząc lub niskie obciążenie spalają dużo więcej niż konkurencja przynajmniej u nas nasze egzemplarze może wadliwe są owszem, niby są taką skałą a w każdym z sąsiednich do 1800mth były poważne awarie w 6230 pół roku po gwarancji jeździł tylko do tyłu koszt naprawy ponad 14tys zł przebieg 1300mth zrobili i znowu coś się rozleciało ostatecznie żeby nie było rozgłosu firma większość kosztów poniosła sama rolnik dołożył max 25% rzetelny diler fakt ale mi tutaj o JD jako Skała i tyran nie wyskakiwać w seri 5100R cieknął siłownik wspomagający tylny TUZ rozkręciły się nakrętki na środku pola od wału który napędza cały ciągnik z silnika na przekładnię i stał na polu, no jeszcze bym mógł wymieniać więc bez przesady maska idzie prosto wcale nie starali się powiększyć widoczności do przodu a ktoś mi kity ciśnie że nie siedziałem w ciągniku nie ma co się czarować lepszy nie jest niż inne takie moje zdanie a odbiega spalaniem na ----, i taki jest nie elastyczny całościowo----, co do + rozrośnięta dilerska sieć, dostęp do części zamiennych a to się przyda, faktycznie mało który cieknie i opinia o trwałości jest ok jak każdego zachodniego ciągnika. Wybiera się jak pomiędzy brunetką a blondynką, ot moje takie zdanie merytoryczne i długie żeby mi ktoś nie mówił że nie siedziałem masakra nawet wiem co podniosą a co nie i braknie 2-3cm

 

słownik też by się przydałhuh.png

Odnośnik do komentarza

Krzysiu ładnie to wszystko opisałeś. Mam prośbę. Jeśli możesz wymień tak samo wady i usterki w DF,  jakie zauważyłeś. Tak dla porównania. Bo chyba jakieś ma? :)

Odnośnik do komentarza

A czemu by miał nie mieć każdy ma wady i zalety w DF podkreślę że wg mnie: Seria Agroplus to naprawdę sprawdzony i udany model tej marki może mi się trafił bezusterkowy na ponad 3300mth w 4lata nie zepsuło się totalnie nic dodałbym do tego ciągnika większy stopień skrętu przedniej osi niż ten który ma tylko że ja mam 405/70r20 w takiej małej pszczółce ale jak by chcieli to by była skrętna oś i by był najlepszy, i kabinę na szerokość 8cm i długość 8cm większą wysokość niech jest bo te 2,45cm wysokości to wszędzie się wskoczy, tylny TUZ podniesie niby w tej serii wszystko co uciągnie bo nie jest to zbyt ciężki model tylko pomocnik ale ramiona mogłyby być grubsze nic nie pękło ale jak ja zapinam mojemu Agroplus 87 kosiarkę JFStoll GX 2805 850KG wagi trochę ponad 3m do tyłu składana a jak na bok rozłożę to 2,9m w bok jest na uwrociach się ładnie kołyszą te ramiona znaczy odginają narazie działają ale po 12latach oby to wytrzymały, z rozsiewaczem MX1200 1300KG +350KG żadnego bujania sieje aż miło popatrzeć. Agrofarm 430PL i ta seria ciągnika ogólnie chwalę ale tutaj przydała by się szersza kabina o 10cm i dłuższa z 5cm wysokość jest ok bo to wyższa niż w zwykłym Agrofarmie, w silniku powinien być seryjnie wentylator WISCO, i mocniejszy moment obrotowy niż te 400Nm chociaż motor jest bardzo żywy i fajnie pracuje ale moment minimum 480Nm powinien osiągać przy tej mocy, fotel w standardzie taki Grammer jak w Fendt przód tył też amortyzowany nie taki jak w JD czy DF tylko z Fendt, standardowo, pompa hydrauliki w nazwie PROFI Line coś się oczekuje a ma 60 litrów dla mnie standard to ta opcja 83litry/min a opcja powinna być 110l/min, ma dostępne 20l oleju hydraulicznego no można dolać 2 litry ponad normę i będzie 22l, ale powinno być przynajmniej 30 litrów bo przyczepy coraz większe się zapina dodam że JD 5100r standardowo jak jest zalany olejem to ma tylko 10 litrów do pobrania a jak się pracuje z maszynami z dużym poborem to można dolać 15l i będzie dostępne 25l z przekładni oleju do wywrotu ale zalecana standardowo do prac normalnych ilość to te 10l do pobrania też uważam że standard w tej klasie 30l. Chociaż każdy z tych dwóch producentów DF I JD oferuje lepsze modele gdzie jest oleju więcej odpowiednio JD 6230 i DF Agrotron 420Pl który posiada już oddzielny zbiornik na olej hydrauliczny i oddzielny na skrzynię biegów dla mnie to też powinno być standardem w każdym ciągniku i w każdym modelu. Pozdrawiam i naprawdę przed wyborem i po wyborze ciągników dużo lepiej prowadzi się DF niż odpowiedniki tych moich maluszków w JD nie znaczy to że JD nie jest lepszy w większych modelach które ludzie mega chwalą serię 7720 7730 i wyżej.

 

 

Odnośnik do komentarza

Krzysiu Cieszę się że trafił ci się bezusterkowy. Zgadzam się, że każdy ma jakieś wady i zalety. Uważam też, że każda marka i każdy model zepsuć się może. Kwestia tylko w tym jaka jest częstotliwość i skala występowania awarii i usterek.

 

Krzysiu spotkałem się z bardzo podobnymi usterkami jakie opisałeś z tą tylko różnicą że wystąpiły w ciągnikach marki DF. Cieknące rozdzielacze -DF agrotron 150, Awaria rewersu DF agrotron K100 ( nawet koszt usunięcia awarii podobny ). Uszkodzone sprzęgło - DF agrotron K100 . Awaria przekładni x2 Df agrotron K110. Pęknięta obudowa podnośnika- agrofarm , awaria przekładni - agrofarm.

 

kiedyś nawet sprawdzałem z kolegą zwrotność 5080R i Agrofarma, wersja GS o ile dobrze pamiętam. R-ka potrzebował mniej miejsca żeby zrobić pełne koło. Fakt i tak oba zostają w tyle w porównaniu do małego NH t-4020 smile.png. Ale co mnie bardzo zdziwiło mały agroplus 67 sąsiada potrzebował nawet trochę więcej miejsca niż r-ka i agrofarm żeby zawrócić. Tak więc w tej kwestii mamy odmienne doświadczenia smile.png

 

Krzysiu agrofarma PL nie maiłem okazji prowadzić ale ten w oznaczeniu GS miał dosyć ciasną kabinę i w subiektywnym odczuciu niezbyt dobrze wyciszoną.

 

Widoczność na ładowacz ... Mi akurat wyższa maska w 5R nie przeszkadza. Za to podoba mi się przednia szyba, która zapewnia spory zakres widoczności na uniesiony ładowacz nawet bez szyby w dachu.

 

Spalanie rzecz bardzo indywidualna. smile.png Pewnie ciężko by nam było dojść w tej kwestii do porozumienia. Napiszę tak. NH według niektórych opinii z forum miał być super oszczędny. Spalanie jest raczej w normie niż super niskie smile.png Za to JD miał palić jak smok:) I tu spalanie jest raczej normie niż super wysokie.

 

To została jeszcze kwestia przekładni. Istotnie W serii 5R rewers i półbiegi działają dosyć agresywnie. Dla niektórych wada dla niektórych zaleta smile.png. Da się jeździć tak żeby rewers nie szarpał. Co więcej da się jeździć tak żeby nie odczuć zmiany półbiegu. To jest tylko kwestia "nauczenia się" ciągnika. Za to + że zmienia kierunek jazdy szybciej niż w innych ciągnikach którymi miałem okazję jeździć smile.png Jeździłem maszynami w ,których rewers przełącza jeszcze agresywniej i nigdy tego za wadę nie uważałem smile.png

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v