SZYMANOX 480 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Wykonanie 1 klasa Chyba pierwsza na af tak dopracowana mini ładowarka sam .Ale ten przegub mógł być mocniejszy chyba Odnośnik do komentarza
agromatik 1029 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Szacun i 5. Dał bym więcej ale nie mogę Odnośnik do komentarza
daniel394 14 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Super wykonanie tylko koła z jakimś lepszym bieżnikiem i idealnie by było Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty Opublikowano 8 Stycznia 2013 masz jakiś ogranicznik na tym przegubie żeby za bardzo się nie wychylała na boki bo jeśli nie to wywrotkę masz murowaną Odnośnik do komentarza
daro090 7 Opublikowano 8 Stycznia 2013 hehe wy to macie ludziska dużo wolnego czasu i pomysłowość szacun fajny prototyp weidemanna Odnośnik do komentarza
mariusz0209 22 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Super wykonana ja też robię tylko moja będzie sporo większa ale za wykonanie 5+. naprawdę zgrabna jak moją skończę to też dodam fotki Odnośnik do komentarza
zbozowy 29 Opublikowano 8 Stycznia 2013 no to teraz się pochwal jakich podzespołów użyłeś Odnośnik do komentarza
asasinator666 108 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Niezła ładowareczka. Teraz kilka pytań: jaki silnik, pompa. skrzynia, prędkość, od czego mosty, jaki udźwig? Odnośnik do komentarza
wladyslaw1 41 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Koła jeszcze nie odpadły? Bo widzę, że tylko na dwie szpilki zakręcone. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2013 Fajna kompaktowa ładowarka. Najlepiej to Ci się chyba udała zabudowa silnika. Felgi widzę, że są z malucha. Odnośnik do komentarza
darasw1 0 Opublikowano 10 Stycznia 2013 No to teraz troszkę ją opiszę silnik oraz skrzynia biegów opel kadett 1.6d, mosty od poloneza zwężone (szerokość 90 cm), pompa Bizon, rozdzielacz jakiś wózek widłowy, siłowniki ze złomu, przekładnia kierownicza merc W124 ale jest to jej najsłabszy punkt więc w przyszłości przerobię na orbitrol, prędkość jazdy zależy od odwagi operatora teoretycznie jest to prędkość seryjnego kadetta podzielona przez 3 bo mniej więcej takie jest przełożenie mostów, udźwigu nie sprawdzałem używana jest tylko do obornika więc nawet nie czuje że coś podnosi(małe widły jak widać). Ładowarka jest już używana w moim gospodarstwie jakieś 2 lata (dwa razy dziennie wypycha obornik od byków) i jak do tej pory żadnej awarii ani wywrotki nie zaliczyła jedynie małe problemy z silnikiem ale wiadomo nie był nowy. Dziękuję za zainteresowanie i pytania i czekam na kolejne:) Odnośnik do komentarza
mariusz0209 22 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Jak masz rozwiązany napęd pompy? pewnie podpoiłeś ją pod wał tylko jak? łańcuch pasek czy coś innego? Odnośnik do komentarza
darasw1 0 Opublikowano 10 Stycznia 2013 mariusz0209 masz rację podpiąłem ją pod wał, do koła pasowego dokręciłem zębatkę i napęd przez łańcuszek trochę przez to hałasuje ale nie trzeba go tak mocno napinać jak pasek, a pompa jest zamocowana pod miską silnika. Odnośnik do komentarza
mariusz0209 22 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Wielkie dzięki też tak chcę zrobić bo nic innego przy moim silniku nie wymyślę a napęd pompy na pasek też nie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 10 Stycznia 2013 Możesz spróbować zastosować zębaty pasek o rozrządu. Trochę byłoby z tym kłopotu, przy dorabianiu koła pasowego do pompy, ale za to masz cichobieżną przekładnię bez konieczności smarowania. Prędkość obrotowa silnika będzie niszczycielska dla łańcucha. Mozna też zastosować ze 3 paski klinowe z napinaczem a do samej pompy dorobić przystawkę z łożyskami, aby nie niszczyć łożyskowań pompy. Odnośnik do komentarza
mariusz0209 22 Opublikowano 10 Stycznia 2013 nad tym też już myślałem bo fakt że prędkość liniowa łańcucha najlepiej gdy nie przekracza 2 m/s ale niestety wentylator jest bardzo nisko i blisko zamocowany dlatego nic innego tam nie wejdzie. A tak bez większych kłopotów to napędzę więc pewnie jednak zostanie koncepcja z łańcuchem tym bardziej że trochę schłodzi go jeszcze wentylator. a prędkość tylko delikatnie będzie przekraczała 2 m/s przy obrotach 2300 obr/s bo już wszystko liczyłem. Mam silnik od czeskiego samochodu Avia 716 i on wkręca się do max 2800 więc jest to silnik wolnoobrotowy i na obrotach 2300 będzie optymalnie pracował. a przystawka z łożyskami może nie będzie konieczna bo prawdopodobnie będzie założona pompa od Bizona a ona jest łożyskowana na napięcie pasków czy też w moim przypadku łańcucha ale jeżeli będzie inna to napewno przystawka będzie Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 11 Stycznia 2013 No to faktycznie silnik wolnoobrotowy. Można też może w innej koncepcji i innej sytuacji wykorzystać półoś samochodową z przegubem z jakiegoś golfa czy innego niemca. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się