Ferdek07 75 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Który rocznik ile mtg i jak się sprawuje na tych małych kółkach? Odnośnik do komentarza
MarcinJvD 8 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Niestety nie moge powiedzieć iz to nie moja maszynka <_< rocznik albo 2006 lub 2005 Odnośnik do komentarza
Olejniczek 3 Opublikowano 13 Stycznia 2008 ... wąskie ogumienie to nie porozumienie w ciagniku z TUR ... (jak dalmnie) Odnośnik do komentarza
TomMak 1 Opublikowano 13 Stycznia 2008 traktor o mocy 70km nie może mieć wielkich kół!to zabija moc traktora! a tym bardziej przy turze gdzie jest potrzebna moc na małych obrotach silnika! owszem zetor w swojej ofercie ma do wyboru koła o 4 cale wyższe ale przy 70km stracisz na tym jakieś8,5 km to dużo! kupując traktor chyba lepiej kierować się funkcjonalnością a mniej wyglądem! atak w ogóle to standardowo przy tych modelach montowane są koła o średnicy tarczy R30, dla przykłady JD i Same w traktorach tej samej mocy zakładają koła o średnicy R28 pozdrawiam Odnośnik do komentarza
brzozak2 241 Opublikowano 13 Stycznia 2008 zmienisz przelozenie i odzyskasz te 8,5 KM a uciagu nigdy za wiele. 70 KM to juz nie tak malo, zeby nie mogl pokonac oporow toczenia wyobraz sobie, ze jedziesz rowerem ktory ma kola r24, pozniej zamieniasz na r28 i czujesz ze nie mozesz upedalowac wiec zmieniasz jedna badz 2 przezutki, jedziesz z takim obciazeniem i z taka predkoscia co poprzednio. problem powstaje wtedy gdy nie masz przezutki do wyboru Odnośnik do komentarza
TomMak 1 Opublikowano 13 Stycznia 2008 mówiąc o przełożeniu to chodziło Ci chodzi Ci o zmiane biegu na niższy? bo jeśli chodzi o całkowicie inną skrzynie z innym przełożeniem to odrazu mówie nie ma takiej opcji! Odnośnik do komentarza
TomMak 1 Opublikowano 13 Stycznia 2008 bo jeśli chdzi o zmiane biegów to zakładając większe koła sprawisz że ciągnik będzie "inwalidą" nie masz aż tylu przełożeń aby dokładnie wykorzystać moc, przydałby się wzmacniacza momentu obrotowego ... no ale to niestety nie ta półka, kolejną sprawą jest też większe spalanie!ponieważ Ciągnik na każdym biegu będzie przeciążony! to tak jakbyś jechał autem 80 km/h na 4biegu i wrzucił 5bieg motor całkowicie inaczej się zachowuje Odnośnik do komentarza
brzozak2 241 Opublikowano 13 Stycznia 2008 z malo iloscia biegow moze byc problem, ale to zaznaczylem tylko poprzez przezutki jesli bierzesz nowy ciagnik z wiekszym zalecanym ogumieniem, badz/i felgami to nie ma zadnego problemu - skrzynia jest odpowiednio zestopniowana "przeciazenia" to tez nie problem, przeciez to nie ciapek Odnośnik do komentarza
pioter 46 Opublikowano 13 Stycznia 2008 @TomMak pisząc o JD miałeś namyśli pewnie jakiś model z serii 5020???jeszcze nie widziałem takiego na kołach R28... Odnośnik do komentarza
Ferdek07 75 Opublikowano 15 Stycznia 2008 W galerii jest 5620 na kołach 34', pozatym te 72km to jest w ece r24 a w same roller jest moc w iso, a ece r24 ma 67km, czytam opisy w galerii i porównania i zetory 7340 na kołach 34' to ciągnik nie do poznania a na kołach 30' to kaleka, może i to piszecie dla 6441 to była by prawda. Co do porównań to w słabszym samochodzie miałem wyższe i niższe koła i na tych wyższych to jednak i spalanie wyższe i gorzej się przyśpiesza, ale ciągnik to nie samochód i tu chodzi o poślizg, no i na 34'jest większa szybkość maksymalna ps. to co może mniej mocy traciłby na tych kołach ale szybkiej skrzyni? Odnośnik do komentarza
brzozak2 241 Opublikowano 15 Stycznia 2008 samochod ci inaczej przyspieszal bo licznik predkosci oszukiwal podobnie dla spalania przy jednostajnej predkosci, w cyklu mieszanym to nie wiem, byc moze jest roznica Odnośnik do komentarza
Ferdek07 75 Opublikowano 15 Stycznia 2008 samochod ci inaczej przyspieszal bo licznik predkosci oszukiwal podobnie dla spalania przy jednostajnej predkosci, w cyklu mieszanym to nie wiem, byc moze jest roznica nie nie to odczuwalne było na niższych biegach bardziej wciska w fotel, no ale i przy 100 km/ha było wrażenie że szybciej się jedzie, a szczególna różnica jak zmieniłem tył na mniejsze a przód pozostał duży to samochód jak by z 10km przybyło, no ale tutaj ważne opory toczenia Odnośnik do komentarza
lukotek 4 Opublikowano 15 Stycznia 2008 a pomyślał ktoś że może wystąpić problem przy włączonym przednim napędzie!!!! Odnośnik do komentarza
brzozak2 241 Opublikowano 15 Stycznia 2008 a pomyślał ktoś że może wystąpić problem przy włączonym przednim napędzie!!!! nie bo rozmawialismy o kolach zamawianych kupujac ciagnik, a nie o przekladce na przypadkowe przywiezione z niemiec w stanie "dadza jeszcze rade" Odnośnik do komentarza
lukotek 4 Opublikowano 15 Stycznia 2008 no chyba że fabrycznie ale nie do końca byłbym pewny u znajomego jak miał załączony przedni napęd to na najwyższym biegu strasznie hałasowała skrzynia - problem zniknął ja rozłączył więc trudno powiedzieć czemu tak się działo?!? Odnośnik do komentarza
Ferdek07 75 Opublikowano 16 Stycznia 2008 no chyba że fabrycznie ale nie do końca byłbym pewnyu znajomego jak miał załączony przedni napęd to na najwyższym biegu strasznie hałasowała skrzynia - problem zniknął ja rozłączył więc trudno powiedzieć czemu tak się działo?!? To normalne że na najwyższym biegu chałasuje skrzynia a po co mu 4x4 jak jedzie 30km/ha? każdy przedni napędidzie od 3 do 7% szybciej jak tył Odnośnik do komentarza
lukotek 4 Opublikowano 16 Stycznia 2008 u mnie nie hałasuje a po co przedni napęd przy 30 a po to aby piaskowej drogi po górkę nie poryć!!! już kilka razy tak jechałem i różnica jak tylko tył ciągnął!!!! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się