Rolnik1973 17754 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Normalnie parodia traktor tak okaleczyć. Prawdziwy sprzęt chodzi na ropę. Ile to pali że trzeba go gazować?
damianzetor9540 2749 Opublikowano 21 Czerwca 2014 NH - podobno tak oszczędne ciągniki i na gaz przerobiłeś? A niby to JD tak dużo palą... Żeby nie było to sam mam w planach NH....
przemo4011 42 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Zainstalowanie gazu zwieksza moc i to w znacznym stopniu gdyż oprócz mieczaniki ropa-tlen dostaje jeszcze mieszanke gazu.Spalanie spada ale moc wzrasta
Rolnik1973 17754 Opublikowano 21 Czerwca 2014 I układ korbowo-tłokowy szybciej wysiądzie bo będzie przeciążony i suma sumarum i tak na efekcie końcowym będzie w plecy.
Fujitsu 17 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Kilkanaście lat temu jak wchodziły instalacje gazowe do aut to samo mowili ludzie że się rozwali, ze wybuchnie i że wogóle wszystko się pozaciera dziś auta niektóre chodzą prawie 20 lat na gazie i nic im nie dolega przy normalnym serwisowaniu
Rolnik1973 17754 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Ale w aucie gaz nie zwiększł mocy, a tu jak pisze że gaz zwiększy moc, a jak coś jest zaplanowane na 100km, a jak dostanie 20 nad plan to szybciej padnie bo doczepi piątą skibę i będzie żyłowanie silnika.
Ursus-23 122 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Rolnik1973 jak czytam twoje wypowiedzi to śmiać mi się chce z tego co widzę to Ty jescze 100lat za murzynami porządny sprzęt chodzi nie tylko na rope .... W samochodach ciężarowych taki patent jest stosowany od dawna i jakoś nic się nie dzieje, montując taką instalacje można powiedzieć że nic paliwa się nie zmarnuje bo mieszanka on+lpg spala się do końca. Każdy silnik ale to każdy (ba nawet każda część w ciągniku jest zawsze zaprojektowana na większą wytrzymałość niż obciążenie jakie przenosi) jest projektowany na większą moc niż ma on mieć docelowo tzn z pewnym zapasem więc nic tutaj nie siądzie. kto każe zapinać 5 skibę i żyłować ciągnik ? Jeżeli ty byś tak zrobił to pozostaje tylko współczuć ciągnikowi. Silnik diesla z gazem ma bardziej mięką pracę oraz niższą temperaturę spalin co raczej ma pozytywny wpływ na silnik. Fujitsu dobrze gadasz, ale co zrobisz jak mamy taki zacofany naród ?
Zawisza 256 Opublikowano 21 Czerwca 2014 @Ursus-23 - popieram jak najbardziej. A kwestia unowocześnienia, wynalazku się sprawdza i o to tu chodzi. Jeżeli eksploatacja ciągnika będzie przebiegała zgodnie z normami serwisowania to nic się nie rozleci. W nagannych warunkach eksploatacji które mógłby stworzyć Rolnik1973 żadnej roli nie gra, czy to on+lpg czy tylko on. @Rolnik1973 niezły komik z Ciebie. Prawdziwym okaleczeniem nie jest ciągnik oraz przedstawiona instalacja gazowa lecz twoja obecność na tym portalu. Liczę na więcej od Ciebie, bo mimo iż jesteś zacofany to chociaż potrafisz rozbawić. Pozdrawiam i liczę na więcej!
valadin1 39 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Ja mam c-385 zagazowany od 4 lat i jakoś nic silnikowi się nie stało a od ostatniego remontu zrobił już 8tys godzin @Rolnik1973 nie znasz się to się nie wypowiadaj najlepiej @Tomek73 gaz na stacji tankujesz ? ;p
lukasz_94 63 Opublikowano 21 Czerwca 2014 na jakiej dokładnie zasadzie to działa ? domyslam siwe ze gas dochodzi przez kolektor ssący ale jak reguluje sie dawke oraz zamyka i otwiera ? czy po tej przeróbce cały czas musi być z gazem czy moze na samym ON ?
melon10641 1301 Opublikowano 21 Czerwca 2014 kilka miesięcy temu był artykuł w RPT gdzie gość do proximy założył. W tygodniku rolniczym opisany był ursus chyba 90 kon z oznaczeniem H i porównanie w pracach tylko na on i on+gaz to im cięższa robota tym więcej się oszczędzi. http://www.apra.pl/r...hp?content=1825 Generalnie jest tak w silniku diesla to co podane jest do cylindra spala się około w 70% natomiast jak dodamy gaz to efektywność spalania wzrasta do 98-99% i dzięki temu mamy wzrost mocy. Spaliny mają mniejszą temp. i silnik jest cichszy. http://www.youtube.com/watch?v=1WlaeS7xn_Q Też z chęcią zamontowałbym do swojej frotki gaz ale stacja za daleko Na AF jest już jeden użytkownik co ma zetora z lpg, niestety nicku nie pamiętam. Tutaj znalazłem http://www.agrofoto....625-zetor-7211/ ale nie o niego akurat mi chodziło. FB https://www.facebook.com/traktorLPG i są tam zdjęcia zrobionego artykułu
ventomaniak 29 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Ten film jak i reszta wrzuconych przez tą firmę trochę naciągane. Na żadnym jakimś cudem nie widać wskazówki od obrotów ani prędkościomierza. Lekko przekoloryzowane.
kamyk86 4 Opublikowano 22 Czerwca 2014 U mnie w firmie jest 14 samochodów Iveco eurocargo na takiej instalacji i od 2 lat jakoś nic sie nie dzieje z silnikami.Inna sprawa to odpowiednie ustawienie mieszanki ,bo jak nam ustawili ekonomicznie to miał moc była mniejszą jak na samym ON .
tomek73 631 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Co do wokąnczenia układu tłokowo- korbowego to bujda, z tego co zauważyłem to temperatura silnika spadła, nie nagrzewa się tak szybko jak na samym ON. Dlatego założyłem bo miałem taka zachciankę, po prostu spodobało mi się i założyłem. Ciągnik jest jako pomocniczy, transport, tur, opryski. Co mnie zdziwiło to bardzo duży wzrost dynamiki silnika, teraz jak gaz się skończy to jadę jak 385, ja mu gaz a on toczy się i myśli czy się zbierać.
melon10641 1301 Opublikowano 22 Czerwca 2014 a gdzie gaz tankujesz? Na stacji czy masz może własny zbiornik?
BARTEK333 1593 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Zajeżdża na ORLEN i do pełna proszę Dopiero było by zdziwienie
tomek73 631 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Dokładnie, na początku chłopaki nie zbyt wierzyli, nawet zdjęcia robili. teraz przyzwyczaili się. Stacja jest z 1 km ode mnie. Zawór tankowanie mam z lewej strony pod drzwiami, przy zbiorniku paliwa ON.
DK94 192 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Ciekawy patent u odległych południowych sąsiadów w C 355 można zobaczyć czyli Ursus 100% na LPG http://www.poljoprivredni-forum.biz/t46p90-ursus#24159
tomek73 631 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Takie rozwiązania 100% gaz, były u nas stosowane już z 15 lat temu, ale do wózków widłowych pracujących na hali, sam widziałem Bułgara i 330 tak przerobionego. Ale one miały pozakładane rozdzielacz jak w syrenie, osobny przerywacz na każdy cylinder i regulator obrotów , tył pompy wtryskowej.
galinek3140 103 Opublikowano 1 Lutego 2016 są silniki Perkinsa 3 cylindrowe w wózkach widłowych na 100% LPG pracują
rudinho11 211 Opublikowano 22 Lutego 2018 minęły prawie 4 lata. Jak oceniasz instalację gazową? Jak z eksploatacją, miałeś jakieś problemy?
tomek73 631 Opublikowano 22 Lutego 2018 (edytowane) W NH jestem mega zadowolony i polecam. Nie miałem żadnych problemów. Najbardziej podoba mi sie że nie przegrzewa mi się z przyczepę 12T a jak bywało przed tem bez gazu. Ciągnik ma teraz 3 tyś h na gazie ponad 2 tyś h nawet zaworów jeszcze nie regulowałem. NH ma silnik EKO z innym wałkiem rozrządu , jest mułowisty, a z gazem to jakby drugie turbo mu dołożyło się. Założyłem w tamtym roku też do Case MX 150 i tu jestem średnio zadowolony, owszem jest silniejszy, ale nie ma tego mocnego efektu co NH. Edytowane 22 Lutego 2018 przez tomek73
lonoh 194 Opublikowano 22 Lutego 2018 (edytowane) zadowolony z nh? Edytowane 22 Lutego 2018 przez lonoh
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się