Skocz do zawartości


Ursus 1614 z zestawem Ares TL 4M i Polonez 4M 780l.
Jest to ostatnia sztuka ursusa 1614 jaka zeszła z taśmy produkcyjnej w 2009 r.
Masa agregatu z siewnikiem 2500 kg (pusty)

  • Like 5

Rekomendowane komentarze

Nie słuchaj tych bredni, były tylko mniej dokładnie uszczelnione (niewielkie przecieki),

a tak poza tym to bez większych komplikacji.

 Ten model na zdj. ma wzmocniony podnośnik (udźwig 6700 kg) dodatkowy rozdzielacz, skrzynię 4 synchronizowaną, i większe koła (za dopłatą) jak to w każdym. Jak na razie sprawuje się świetnie, nakręcił dopiero 600 mth przez 5 lat.

Odnośnik do komentarza

czy zwiększony udźwig czy nie to i tak wolałbym te 3 tony ciągać na wózku niż targać na ramionach....

to przez te 5 lat się nie napracowała... ;)

Odnośnik do komentarza

a synchronizacja jak sie sprawuje? czy np siejac na biegach I/IV wykonujesz nawrot i przerzucasz z I na R i plynnie bez zgrzytu? odnosnie podnosnika to, ma inne silowniki i na pompe?

Odnośnik do komentarza

Synchronizacja w porządku, spełnia swoje zadanie. Zazwyczaj sieję 2 II ok. 15 km/h

no chyba, że mi się nie spieszy :) to 1 II ok 10 km/h.  Nawet bez wyłączania podstawowych biegów :1,2,3,4  bez problemu można przełączać reduktor przód- tył bez zgrzytów.

Co do podnośnika to ma ze zwiększonym udźwigiem (6700kg) grubsze tłoki wspomagające, a pompa standardowa 55 l/min. Tyci wolniej podnosi niż drugi 1614 z podstawowym podnośnikiem (5500kg) który posiadam -przyczyna (ta sama pompa we wszystkich wersjach). Ogólnie udane, dopracowane i wytrzymałe ciągniki. B)

Odnośnik do komentarza

dałoby rade wrzucić zdj silownikow? albo podasz nr katalogowy? lub cos? bo ja w c380 mam do zalozenia mocniejsza pompę(od 6stki) i moze bym zmienial ten 1 wspomagajacy to bym taki założył

Odnośnik do komentarza

Od którego roku zaczęto montować zsynchronizowane skrzynie w serii xx14?? W porównaniu ze swoimi starszymi "szóstkami" jest duża różnica w komforcie zmiany biegów? Podczas redukcji nie zazgrzyta? Bo ja w swoim jak redukuje, to żeby nie zgrzytało np. z czwórki na trójkę w transporcie to sprzęgło, luz, gaz, sprzęgło i dopiero bieg.

Odnośnik do komentarza

Od którego roku zaczęto montować zsynchronizowane skrzynie w serii xx14?? W porównaniu ze swoimi starszymi "szóstkami" jest duża różnica w komforcie zmiany biegów? Podczas redukcji nie zazgrzyta? Bo ja w swoim jak redukuje, to żeby nie zgrzytało np. z czwórki na trójkę w transporcie to sprzęgło, luz, gaz, sprzęgło i dopiero bieg.

Nie jestem pewien ale chyba zaczęto masowo, w standardzie montować skrzynie 4 zsynchronizowane w 2006 roku, osobiście posiadam 1614 z 2007r. i jest w nim 4 synchro i we wszystkich z tego roku można spotkać takie skrzynie.

 Co do zmiany biegów to jest jak w "samochodzie" , super sprawa pod warunkiem że wszystko działa jak należy tzn, nie zużyte synchronizatory. Tylko podczas zmiany np. z terenowych na szosowe lub na odwrót albo do tyłu przy włączonym biegu podst. 1,2,3,4 może, choć nie zawsze drapnie. Przyczyną jest to że te wałki, koła reduktora nie są synchronizowane,  takie zachowanie jest normą nie tylko w ursusach ale też w Zetorach (Proxina, Forterra ) z manualem, w Belarusach. Tak było i jest. To jest mankament manuali.a po za tym to wszystko na plus i git :D

Odnośnik do komentarza

Synchronizacja w porządku, spełnia swoje zadanie. Zazwyczaj sieję 2 II ok. 15 km/h

no chyba, że mi się nie spieszy :) to 1 II ok 10 km/h.  Nawet bez wyłączania podstawowych biegów :1,2,3,4  bez problemu można przełączać reduktor przód- tył bez zgrzytów.

Co do podnośnika to ma ze zwiększonym udźwigiem (6700kg) grubsze tłoki wspomagające, a pompa standardowa 55 l/min. Tyci wolniej podnosi niż drugi 1614 z podstawowym podnośnikiem (5500kg) który posiadam -przyczyna (ta sama pompa we wszystkich wersjach). Ogólnie udane, dopracowane i wytrzymałe ciągniki. B)

Jak końcówka Warszawskich Ursusów była dopracowana to dzisiaj wygram w lotka. Kto to widział żeby na gołą blachę kłaść lakier, który w Ursusie 1224 znajomego odszedł po 800 mth. Ogólna jakość wykonania zarówno części mechanicznych jak i wnętrza była dużo gorsza niż w zetorach z początku lat 90. Sam znajomy który ma 1224 z 2003 roku i 12145 z 90 roku twierdzi że Zetor jest o półkę wyżej jeżeli chodzi o wykonanie. Sam tymi ciągnikami jeździłem i porównując chociażby łatwość zmiany przełożeń (co w tej serii wymaga pewnej wprawy i wyczucia przy braku synchronizacji) Zetorem byłem w stanie jechać bez większych zgrzytów, Ursusem się nie dało... Więc podsumowując możesz sobie bajerować gimbusiaków którzy ursusa mieli w Farming Simulatorze a nie ludzi którzy w tym ciągniku trochę popracowali ;) Ja do Ursusów nic nie mam, traktuje je z sentymentem i lubię sobie nimi popracować. Ale nie zmienia to faktu że nie jest to konstrukcja na miarę XXIw. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v