Skocz do zawartości

Claas dominator


browar92

Jak zrobić ogrzewanie w kabinie ???


Rekomendowane komentarze

elektryczna to szkoda tylko kasy, mozna jupic nagrzewnice uniwersalną 2 trojniki i wpiąć się np przy zasobniku w układ chłodzenia wodnego i gotowe

Odnośnik do komentarza

na byle pierwszym lepszym złomie wyciągną ci nagrzewnicę z samochodu, z obudową, wentylatorem, za 50zł dostaniesz węże i trójniki, wpiąć i jazda

Odnośnik do komentarza

Nie rozumiem dlaczego na elektryczną szkoda kasy a na wodną nie. Elektryczną podpinasz jednym kablem i cześć a z z wodną się sr** z przewodami, ciągnij po długości, znajdź miejsce wejścia do kabiny itp. Ja w kombajnie wybrałbym ogrzewanie zasilane elektrycznie.

Odnośnik do komentarza

raz że elektryczna mą małą sprawność, a jak już ma dużą to pobór mocy ma taki że alternator w 88 może skończyć żywot i narobic wiecej biedy niż warta ta nagrzewnica

Odnośnik do komentarza

kiedyś taką nagrzewnicę elektryczną z Peugeota 406 podłączyłem na krótko do akumulatora pracującego samochodu, miała taki pobór prądu że w samochodzie zaświeciła się lampka ładowania

dlatego też nie sądzę że przy podłączaniu nagrzewnicy elektrycznej będzie mniej roboty, bo trzeba będzie ciągnąć grube kable bezpośrednio od akumulatora, chyba nie myślisz że taką nagrzewnicę podłączysz pod gniazdo zapalniczki???

Odnośnik do komentarza

a ja mam inne pytanie, z którego roku kombajn że ma taką kabinę? zdecydowanie bardziej mi się w niej podoba niż w tej starszej  ;)

Odnośnik do komentarza

Nie rozumiem dlaczego na elektryczną szkoda kasy a na wodną nie. Elektryczną podpinasz jednym kablem i cześć a z z wodną się sr** z przewodami, ciągnij po długości, znajdź miejsce wejścia do kabiny itp. Ja w kombajnie wybrałbym ogrzewanie zasilane elektrycznie.

ale elektryczna grzałka powoduje większy pobór mocy przez co i alternator pobiera większa moc z silnika ,może i nezauważalne ale przy małolitrażowych silnikach samochodowych widoczne zjawisko tym bardziej że większy pobór mocy z alternatora to niższe napięcie na zaciskach alternatora jak i akumulatora (przez co bywa gorzej doładowany)

a taka nagrzewnica wodna pobiera część z części ciepła odpadowego z procesu spalania które i tak  jest bezpowrotnie tracone przy oddawaniu go do atmosfery więc lepiej go nie marnować 

co prawda każdy kij ma 2 końce i tak grzałka elektryczna grzeje od razu a nagrzewnica musi poczekać aż silnik się nagrzeje

wracając do sposobu prowadzenia węży to po tamtej stronie jest chłodnica to puścić węże tamtą stroną kabiny w kokpicie przy podłodze , przepustami do komory silnika i w przedniej ścianie kokpitu przy słupku kabiny powinny być tez jakieś otwory i można dać ją z przodu przed kokpitem przy podłodze i nawiew skierować między przednią szybę a kolumnę kierownicy to będzie dość szybko sauna, np nagrzewnica wodna w zetorze przy 80 st ma z 6kW to weź pobierz taką moc z instalacji elektrycznej

widziałem tą wersję kabiny w 98vx i jaguarze to tam nie ma fabrycznych nagrzewnic w suficie? tylko filtry kabinowe i klima?

Odnośnik do komentarza

Dobrze było by obejrzeć jaki tam siedzi parownik , ja w tym roku kompletowałem klimę do mojego DFa i uniwersalny parownik posiadał opcję podłączenia cieczy chłodzącej. U mnie nie przydało sie to ze względu na silnik chłodzony powietrzem, ale komuś pewnie się przyda :)

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v