Skocz do zawartości

Alternator Elmot



Alternator Elmot z ciągnika Ursus 3512(95r. najpierw rozpadły się łożyska , efektem jest porysowany wirnik . Pytanie ile może kosztować profesjonalna naprawa tego altka ?, czy w ogóle warto go naprawiać ? a może lepiej kupić Hinola z allegro za 250 zł a tego nie naprawiać ?


Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

Opublikowano

U mnie 250zł, nowe łożyska, pierścienie ślizgowe, szczotki, regulator, sprawdzenie rezystancji izolacji, mostka, piaskowanie obudowy.

kadore

Opublikowano

 Elektrotechnik ta cena to obejmuje ewentualną wymianę wirnika i jak myślisz ile może kosztować transport (poczta ,kurier ...)?

grzesmaly

Opublikowano

elektrorechnik a policzyles swoja madrosc i wez pod uwage ze to nie od bizona . jedz kup sobie na szrocie uzywke z polonaza za 50zl wymienisz szczotki i smigasz

kadore

Opublikowano

Grześ ale od poloneza ma inne mocowanie i nie bedzie pasoeał do ursusa 3512, trzeba by kombinować mocowane ,zmieniać koło pasowe .

grzesmaly

Opublikowano

powiem jedz na najbliszy szrot i dobierzesz co bedzie pasowac alternator na szrocie kosztuje maks 70zl ja za kompletna regeneracje do sharana place 150zl z gwarancja na rok . w ciapku mam chinola od 3 lat i nic sie nie dzieje

damianos95

Opublikowano

Od Audi 80 ma chyba identyko obudowe ale to jedz na szrot i zobacz mi sie taki po garazu wala i bardzo podobny a pewnie identyczny

Gość konteno

Opublikowano

 Elektrotechnik ta cena to obejmuje ewentualną wymianę wirnika i jak myślisz ile może kosztować transport (poczta ,kurier ...)?

raczej na pewno nie obejmuje wirnika , tylko parę z wymienionych rzeczy bo jeśli regulator sprawny a szczotki i pierścienie niewytarte to chyba raczej nie wymienia

rafalus8

Opublikowano

a ja bym oddał do regeneracji bo już się przekonałem na własnej skórze że te zamienniki to tylko na chwilę dobre

Gość Profil usunięty

Opublikowano

A po co wymieniać wirnik jak jest dobry? Generalnie alternator jest elementem bezawaryjnym, bo w nim nie ma co się zepsuć. Natomiast awarie wynikają tylko z niedbalstwa użytkownika.

locke

Opublikowano

@Elektrotechnik No kalamitek nie masz aby smarować łożyska :P i pierścienie ślizgowe też nie są wieczne ;)

Sadek

Opublikowano

U mnie 250zł, nowe łożyska, pierścienie ślizgowe, szczotki, regulator, sprawdzenie rezystancji izolacji, mostka, piaskowanie obudowy.

 

Uważam że nie naciągasz jak ten gość: [galleryimg=660956]   nie robiłem sam (brak czasu) tylko zleciłem gościowi do zrobienia, ja tylko zdiagnozowałem usterkę i doprowadziłem do porządku instalację oświetleniową.

Gość Profil usunięty

Opublikowano

Żeby udzielić gwarancji muszę być pewien tego co robię.

@Elektrotechnik No kalamitek nie masz aby smarować łożyska :P i pierścienie ślizgowe też nie są wieczne ;)

Wiem, że nie są wieczne. Ale ja nie pisałem o zużyciu tylko o awariach. Przy normalnym serwisowaniu awaria nie ma prawa się wydarzyć, bo wszystko wychodzi na przeglądzie. Dodam tylko, że w moich ciągnikach alternatory pracują bezawaryjnie do 16 lat i popracują co najmniej drugie tyle, bo są serwisowane jak należy.

kadore

Opublikowano

Ok, jeśli serwisowanie polega na wyjmowaniu alternatora co jakiś czas z ciągnika i po stwierdzeniu luzu na łożyskach ich natychmiastowej wymianie to wierzę że się  nie zepsuje ,ale powiedzmy sobie szczerze kto wymienia łożyska profilaktycznie jak nic się nie dzieje złego .

Moje serwisowanie alternatora polega  tylko na tym że jak myję ciągnik to zasłaniam go folią a  jak pracuje ciągnikiem na polu i się kurzy to po skończonej pracy  przedmuchuje altka sprężarką .

Zobaczymy co wyniknie ,ale oddałem alternator do profesjonalnego zakładu i powiedzieli wstępnie koszt naprawy na 140 zł . dają 6 miesięcy gwarancji . 

Gość Profil usunięty

Opublikowano

Nikt nie wyjmuje alternatora żeby sprawdzić łożyska. Do tego jest odpowiedni przyrząd. Zresztą nawet nie jest on zbytnio potrzebny, bo łożysko zanim się rozleci zaczyna hałasować, więc można usłyszeć zbliżający się koniec.

grzesmaly

Opublikowano

dziwne bo mi lozysko nie wylo a poprostu stanęło i rozwalilo obudowe tymbardziej przy terazniejszych nowych czesciach nigdy nic nie wiadomo . kupilem kuzynowi regulstor napiecia ze szczotkami zamontowalem i działało przez tydzien co sie okazalo szczotki byly tak twarde ze uszkodzily wirnik

Gość Profil usunięty

Opublikowano

A przy montażu miało smar? Ja zawsze sprawdzam nowe łożysko jak jest nasmarowane. Co do szczotek, to właśnie tym się różni fachowiec od zwykłego użytkownika, że ten pierwszy potrafi rozpoznać czy się nadają czy nie. Nie zawsze się to udaje, ale w 99% przypadków tak.

kadore

Opublikowano

Alternatot naprawiony
Nowe łożyska ,przetoczony wirnik ,sprawdzony na stole probierczym wraz z wydrukiem parametrów .
Koszt usługi 90 zł. Firma z lublina .

grzesmaly

Opublikowano

przeciez jesli kupujesz nowe dobrej firmy to maja byc dobre . lozysk nie rozbieram bo wtedy uszkadza sie oslona nie widocznie dla oka ale podczas pracy wylatuje smar. wtedy kuzyn kupowal szczotki i moze lipne mu dali bo juz spotkalem sie w tym sklepie jak kolega kupowal sobie czesci slnika do 360 to mu przyniesli na lade ale zapomnial co jeszcze zadzwonil do mnie i dal mi sprzedawce to ten zaraz zabral wszystko i przyniósł inne tej samej firmy

pawlus224

Opublikowano

Dnia 25.10.2016 o 09:41, kadore napisał:

Alternatot naprawiony
Nowe łożyska ,przetoczony wirnik ,sprawdzony na stole probierczym wraz z wydrukiem parametrów .
Koszt usługi 90 zł. Firma z lublina .

Pamiętasz jaka to była firma ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v