Skocz do zawartości

Bizon Z055 America / Long 5000H


soltys13

Katalog Bizon Z055 America /Long 5000H Istny biały kruk 2 takiej książki nie ma.
Przypadkiem wyczajona w necie i zakupiona. Do tego jeszcze instrukcja obsługi Z055

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

A ja mam instrukcję do Orkana Z350, licytujemy się kto ma większego białego kruka? :P

 

Co do katalogu to trzeba smutnie stwierdzić że dumne propagandowe hasła że Bizon jest znany na całym świecie, były tylko propagandą. Bo co to za Bizon pod warstwą niebieskiej farby i marką LONG?

Odnośnik do komentarza

Sam od lat zbieram takie rodzynki. Z cenniejszych, które teraz mi przychodzą do głowy to np instrukcja obsługi i instrukcja napraw do bizona giganta czy instrukcja napraw do zetora k25 i dziesiątki innych. Na instrukcję do dmuchawy PT 200 to chyba kilkanaście lat polowałem ale wreszcie się udało. Jakby ktoś miał orginalną instrukcję do BS-a z tych czerwonych to jesrem zainteresowany.

Odnośnik do komentarza

A ja mam instrukcję do Orkana Z350, licytujemy się kto ma większego białego kruka? :P

 

Co do katalogu to trzeba smutnie stwierdzić że dumne propagandowe hasła że Bizon jest znany na całym świecie, były tylko propagandą. Bo co to za Bizon pod warstwą niebieskiej farby i marką LONG?

 

Tak naprawdę to za sprawą Firmy Long powstały  Bizony z055    i za sprawą Gierka który odziwo przyklepał ten  projekt .  Nawet  jest zdjęcie w necie na farmphoto jak stoją koło nowoczesnego Giganta   i w porcie jak czekają na załadunek. Ktoś nawet w Polsce ma broszurę  odnośnie tego kombajnu.  JA wiem o  Dwóch które były na sprzedaż  i kosztowały nie mało  ktoś je kupił do polski. Na farmphoto jest o nim temat. Historia jest dość burzliwa.  Mam też zdjęcia Bizona Rekorda na Gąsienicach  w całej okazałości oraz  Bizona który stoi   w GB  na polu i niszczeje.

 

Co do bizonów America  zostało wyeksportowanych   2 partie pierwsza  20 maszyn   następna 275 szt z czego   100 szt zezłomowano. Nie wiadomo ile tka naprawdę     było rzuconych na Europe bo zostały w  pewnym momencie wycofane.   Z początku niebieskie  później   już Czerwone trafiały do USA

Odnośnik do komentarza

Sam od lat zbieram takie rodzynki. Z cenniejszych, które teraz mi przychodzą do głowy to np instrukcja obsługi i instrukcja napraw do bizona giganta czy instrukcja napraw do zetora k25 i dziesiątki innych. Na instrukcję do dmuchawy PT 200 to chyba kilkanaście lat polowałem ale wreszcie się udało. Jakby ktoś miał orginalną instrukcję do BS-a z tych czerwonych to jesrem zainteresowany.

 

Będe taką   instrukcje miał   oraz kilka innych na sprzedaż    Widnieje na nim  Agromet  Moto import

 

 

Gdyby  ktoś  szuzkał to do kupna jest jeszcze  Instrukcja    Long  910/1110/1310  Odpowiedniki w ursusie to seria  ciężka Ursusa C   też niewątpliwie rarytas    oraz   katalog   prasy Sipma w barwach   long.   Mogę dac namiar osobie zainteresowanej.   Firmę  Long w  2008 przejął  Farmtrac  Europe

Odnośnik do komentarza

Gdzieś ty zdobył tego rodzynka? :) Błagam o skany stron ze zdjęciami naszego Bizona w Ameryce.

 

Skany  nie da rady jak już to sprzedaż  całej.      Tego rodzynka zdobyłem w USA Nie był  tani.   Od jakiegoś czasu polowałem na cokolwiek o tym modelu  z ciekawości    a w dodatku mamy juz 2 kombajn eksportowy w naszym gospodarstwie poprzednim był Bizon Z052  na rynek rosyjski. Teraz  jest z056

Odnośnik do komentarza

Mi się ostatnio udało zdobyć katalog Agromet Motoimport - Polskie Ciągniki i Maszyny Rolnicze 1979-80.

Masz może jakieś zdjęcia tego Bizona Z052, bo dłuższy czas szukam jakichkolwiek zdjęć tego kombajnu.

Odnośnik do komentarza

Mi się ostatnio udało zdobyć katalog Agromet Motoimport - Polskie Ciągniki i Maszyny Rolnicze 1979-80.

Masz może jakieś zdjęcia tego Bizona Z052, bo dłuższy czas szukam jakichkolwiek zdjęć tego kombajnu.

 

Gdzieś  powinienem jeszcze je mieć

Odnośnik do komentarza

Gdzieś  powinienem jeszcze je mieć

 

A jak byś mógł, to podesłałbyś na e-mail: krzyk3@op.pl

Byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza

A jak byś mógł, to podesłałbyś na e-mail: krzyk3@op.pl

Byłbym bardzo wdzięczny.

 

ok mam też kilka prospektów polskich maszyn na sprzedaż lub wymianę oraz prospekty zachdnich maszyn  :)

Odnośnik do komentarza

Tak naprawdę to za sprawą Firmy Long powstały  Bizony z055    i za sprawą Gierka który odziwo przyklepał ten  projekt .  Nawet  jest zdjęcie w necie na farmphoto jak stoją koło nowoczesnego Giganta   i w porcie jak czekają na załadunek. Ktoś nawet w Polsce ma broszurę  odnośnie tego kombajnu.  JA wiem o  Dwóch które były na sprzedaż  i kosztowały nie mało  ktoś je kupił do polski. Na farmphoto jest o nim temat. Historia jest dość burzliwa.  Mam też zdjęcia Bizona Rekorda na Gąsienicach  w całej okazałości oraz  Bizona który stoi   w GB  na polu i niszczeje.

 

Co do bizonów America  zostało wyeksportowanych   2 partie pierwsza  20 maszyn   następna 275 szt z czego   100 szt zezłomowano. Nie wiadomo ile tka naprawdę     było rzuconych na Europe bo zostały w  pewnym momencie wycofane.   Z początku niebieskie  później   już Czerwone trafiały do USA

 

 

Long jako tako sam nigdy nie produkował nic, bo od początku zajmował się najpierw importem maszyn brytyjskich a następnie pod swoją marką zamawiał u innych gotowy produkt. Traktory małej mocy były rumuńskimi UTB a większej to odpowiednio przerobione Zetory. Potem już w końcowych latach współpracowali z koreańczykami i z farmtrakiem który go ostatecznie przejął. To że Bizon powstał dzięki niemu to tylko wybór kogoś na stołku prezesa, równie dobrze mogli u niemców zamawiać Fortschritty, tak jak to robił Ford z kombajnami Claasa, które były malowane na niebiesko zamiast zielono i jako Fordy sprzedawane na rynku amerykańskim, lub jako...

 

KHnkTqKViKk9rJBxsAN6s7QD19Ft5KA0HGsVWKcs

 

Jak widać na klapie silnika jest napis MARKETED THRU FORD DEALERS. Adekwatnie Pronar Wektor, czyli Rostselmash z naklejką Pronara.

 

Wracając do Longa można powiedzieć że najwidoczniej generalnie z kombajnami im nie wyszło ze względu na silną konkurencję na rynku krajowym (John Deere, International Harvester, Oliver, Gleaner, Massey-Ferguson, White) przez co można wnioskować że dalsze dostawy do USA zostały anulowane ze względu na małe zainteresowanie i poszły na Skandynawię jako Bizon America.

Odnośnik do komentarza

Z tym   Classem to nei wiedziałem że tak robili   Long  przez jakiś czas  brał też od nas prasy   kostkujące sipma  oraz   od włochów prasy zwijające  carraro  oraz ciągniki Fiat /someca

Odnośnik do komentarza

Claas chcąc podbić rynek amerykański najpierw współpracował z Fordem (dlatego jeśli ktoś zobaczy Claasa Senatora niebieskiego z białymi felgami lub Dominatora serii XX5 i naklejką Ford to właśnie to), potem sprzedawał swoje maszyny w jego barwach i przez ich dealerów. Potem próbował sam coś działać ale większego sukcesu nie odniósł. Trochę więcej zdziałał produkując na rynek amerykański Dominatory XX8, wyposażone w zespoły żniwne amerykańskich producentów. Jeśli ktoś pamięta taki film "szalony zięć" to właśnie w nim występuje Dominator w kolorach MF:

 

large_8672371.jpg

 

No a potem to już chyba wiadomo- na rynek wszedł Lexion, żeby zyskać rynek USA współpracowano z Caterpillarem, a dzisiaj Lexion amerykański to w zasadzie już własna marka na rynku USA, sprzedawana przez dealerów Caterpillara który Challengera sprzedał AGCO.

 

Co do pras to myślę że kwestie cenowe dużo miały do powiedzenia, bo skoro można było zamówić gotowy i tani produkt w Europie Wschodniej i go przywieźć to czemu nie? Adekwatnie dzisiaj jest z produktami z Chin pod znanymi markami.

 

Ogólnie takich zawiłości jest sporo w świecie maszyn rolniczych i długo by gadać na te tematy. :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v