Skocz do zawartości

Kubota M5111



kokpit-wygląda całkiem ciekawie :)




Rekomendowane komentarze

Radeo19

Opublikowano

Racja, dużo info i wszystko czytelne :)

ChedAgro

Opublikowano

Sam twardy plastik widzę?

MgrLukash

Opublikowano

EHR jest chociaż w opcji?

MgrLukash

Opublikowano

To co oni tak od tego uciekają przecież to nie gryzie...

dachu127

Opublikowano

ta pneumatyka to porażka, tak samo jak w tych jd serii m. nowe ciągniki a nie przystosowane do pneumatyki....

deutzdx605

Opublikowano

mam tą pneumatykę w swojej kubocie i juz sprężarka poszła na wymianę

extrabyk

Opublikowano

Pneumatyka w ciągnikach praktycznie tylko w niemczech i Polsce jest stosowana, że tak powiem z urzędu więc większość producentów ciągników ten problem traktują byle jak i opierają się na dostawcach zewnętrznych, którzy jak wiadomo nie brali udziału w projektowaniu ciągnika od podstaw.

koks

Opublikowano

Co za geniusze żeby ten uchwyt wkręcać w kokpit, przecież lepiej by to wyglądało na rurze przed przednią szybą, jak w MF mam np.

oFsik

Opublikowano

Pneumatyka w ciągnikach praktycznie tylko w niemczech i Polsce jest stosowana, że tak powiem z urzędu więc większość producentów ciągników ten problem traktują byle jak i opierają się na dostawcach zewnętrznych, którzy jak wiadomo nie brali udziału w projektowaniu ciągnika od podstaw.

U mnie w Steyr jest sprężarka fabrycznie montowana tak samo bliźniacze Case i NH, nawet ciśnienie pokazuję na wyświetlaczu :)

Tworkowiak

Opublikowano

To wygląda jak dodatkowy coś tam coś tam-mierz z allegro zamontowany do golfa trójki po "słapie i czipie i tjunie" :P

walkman12

Opublikowano

Jak cenowo wychodzi?

Masz cenę M5091?

 

mati999

Opublikowano

to następna m3001? ;)

hubertuss

Opublikowano

Pneumatyka w ciągnikach praktycznie tylko w niemczech i Polsce jest stosowana, że tak powiem z urzędu więc większość producentów ciągników ten problem traktują byle jak i opierają się na dostawcach zewnętrznych, którzy jak wiadomo nie brali udziału w projektowaniu ciągnika od podstaw.

 

Nie masz racji. Wielu producentów przewiduje opcjonalną pneumatykę. Fendy czy niektóre modele mf np 56xx a także wiele innych ma nawet na panelach zegarów miejsce na wskaźnik ciśnienia. Niechlujne montowanie analogowych zegarów czy słabej jakości części w zestawach to robota polskich importerów szukających największego zysku.

extrabyk

Opublikowano

@Hubertuss Oczywiście,że są producenci, którzy myślą o tym na etapie projektowania ale to nieliczni. Fendt nie jest dobrym przykładem bo te ciągnik są sprzedawane w większości w niemczech a tam królują hamulce pneumatyczne w maszynach rolniczych tak wiec firma będąca marką z wysokiej półki musiała o tym pomyśleć.

Co do pazerności importerów i dystrybutorów to się z Tobą zgodzę w 100 % i nie dotyczy to tylko pneumatyki i marki Kubota. O ile w ciągnikach tańszych to może nie dziwić to w droższych jest to już przesada. Ciekawe jaką pneumatykę i w jaki sposób montują niemcy w Kubotach sprzedawanych u nich bo co i jak montują dla nas to widzimy właśnie na tym foto.

kamil16251290

Opublikowano

Zapewniam was że wszystko jest montowane tak samo tu i tu według tych samych wytycznych. Byłem tam w Niemczech i widzę jak jest teraz :) Także ten zegar który na zdjęciu wydaje się krzywo chociaż faktycznie jest prosto jest przykręcony według takiego samego szablonu otworów jak tam, taki przykład :)

hubertuss

Opublikowano

Dla Niemca jest pewnie wabco. Lub podobny. W Polsce montuje się polskie rzemiosło lub chińszczyznę. Mam 2003 rok masseya od korbanka i mam w nim wabco. Nie wiem co montują teraz, ale wtedy widać nie oszczędzali. No i zegar ma swoje miejsce w kabinie bo w serii 42xx producent przewidział dla niego miejsce. Od serii 56xx i tych z podobnymi zegarami jest w masseyu elektroniczny wskaźnik ciśnienia. Ale nie wiem czy działa, gdy kompresor montuje korbanek. Czy nie dają zwykłego manometru.

extrabyk

Opublikowano

Co nie zmienia faktu,że to wygląda trochę dziadowsko i tandetnie. Kubota urosła w siłę głównie dzięki sprzedaży w USA a tam to nawet pewnie nie słyszeli o pneumatyce w ciągnikach rolniczych. Widać,że rynek europejski jest dla nich coraz ważniejszy więc powinni takie rzeczy poprawić na poziomie projektowania.

kamil16251290

Opublikowano

Pneumatyka firmy Tietjen z podzespołami Wabco.

hubertuss

Opublikowano

Oczywiście można poprawiać. Tylko wraz z tymi poprawkami będzie rosła również cena. Co do rynku USA to tam klienci nie wymagają aż takich bajerów jak w Europie. Szczególnie, że kubota króluje tam na rynku mniejszych raczej prostszych maszyn. Gdzie klientom zależy na prostocie i na cenie.

extrabyk

Opublikowano

Tyle szumu z tą pneumatyką a przecież wystarczyłyby hamulce hydrauliczne. Każdy ciągnik ma hydraulikę i nie trzeba montować "obcych ciał". W dodatku to podnosi cenę ciągnika i maszyn z hamulcami bo układy pneumatyczne są bardziej rozbudowane. W razie jakiś niedomagań przy hydraulice szybko można zdiagnozować i usunąć uszkodzony element co przy pneumatyce już takie łatwe i tanie nie jest. Pneumatyka zimą generuje jeszcze inne dolegliwości, których układy hydrauliczne nie mają.

 

extrabyk

Opublikowano

Oczywiście można poprawiać. Tylko wraz z tymi poprawkami będzie rosła również cena. Co do rynku USA to tam klienci nie wymagają aż takich bajerów jak w Europie. Szczególnie, że kubota króluje tam na rynku mniejszych raczej prostszych maszyn. Gdzie klientom zależy na prostocie i na cenie.

Niestety to nie my klienci mamy większe wymagania niż w USA tylko pazerni dystrybutorzy sprzętu oraz w tym wypadku producenci pneumatyki.

Wystarczy tylko policzyć ile kosztują wszystkie instalacje pneumatyczne montowane w ciągu jednego roku w Europie i wszystko będzie jasne czyje to są wymagania. Większości odbiorców mniejszych ciągników ale też i dużej części dużych wystarczyłaby niezawodna prostota ale przy pomocy marketingowego bełkotu mami się chłopa "światełkami" i wciska różne gówna,które podnoszą i tak wysokie ceny a później podrażają serwis i naprawy.

hubertuss

Opublikowano

Wiele marek daje możliwość rezygnacji z jakiego kolwiek układu hamowania przyczep. Jeśli chodzi o jd czy mf a to myślę, że gdybyś uparł się na hamulce hydrauliczne nie było by problemu. Wiem, że w jd rezygnacja z kompresora jest możliwa w mf też Nie wiem czy w kubocie można z tego zrezygnować. I nie wiem czy we wszystkich modelach kubota ma w ofercie na zachodzie hamulce hydrauliczne.

Hamulce hydrauliczne też mają jakieś tam swoje minusy. Mają też plusy. Ale to nie temat o tym. Mi kompresor przy ciągniku przydaje się do pompowania kół.

kamil16251290

Opublikowano

W M5 też będzie można wziąć ciągnik bez pneumatyki. A to wykorzysta Pol-Agra która zrobi swoja pneumatykę do tych modeli więc klient  będzie miał wybór czy  chce pneumatykę niemiecką czy też połowę tańszą polską czy też nie chce żadnej.

GX-y mają standardowo instalację hamulców hydraulicznych, do mniejszych modeli raczej można ja dokupić chociaż nigdy się z tym nie spotkałem.

extrabyk

Opublikowano

W Kubocie też można zrezygnować z pneumatyki a raczej jej nie zamawiać. Działa to nawet do takiego stopnia,że jak u dilera na placu jest ciągnik z już założoną pneumatyką a znajdzie się klient na ten ciągnik bez pneumatyki to zdejmą i odliczą cenę tej instalacji.

Tak jak pisze kolega Kamil w mniejszych Kubotach czyli serii M hamulce hydrauliczne są za dopłatą i też można dokupić zestaw już po kupnie ciągnika. Teraz nie pamiętam dokładnie ale kosztuje to ok. 2 tyś. netto.

Kompresor w ciągniku do pompowania kół był potrzebny 10-15-20 i więcej lat temu bo teraz to raczej każdy ma jakiś tam kompresor w warsztacie i nawet jak to jest tania marketówka to i tak jest lepsza do pompowania kół niż sprężarka w ciągniku.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v