extrabyk 5594 Opublikowano 4 Września 2017 Mam takiego tylko model 135 tylko nie w tak ładnym stanie. Ten na foto pięknie odnowiony tylko ma nie oryginalną przednią oś z nowszych modeli. Odnośnik do komentarza
Tomaszek8504 52 Opublikowano 5 Września 2017 W mojej okolicy facet takimi handluje, z Hiszpanii sprowadza i schodzą mu bardzo dobrze, czesto ich blachy są prawie biale. bo oryginalny lakier sie starl. Odnośnik do komentarza
extrabyk 5594 Opublikowano 6 Września 2017 Model 135 to najbardziej popularny MF w historii tej firmy i nie ma miejsca na świecie gdzie nie ma tych ciągników. Mimo swoich lat ciągle pracują. Mój przyjechał z Danii gdzie jest ich również jeszcze masa. Niestety z powodu klimatu te z Danii wyglądają dużo gorzej. Mimo słabego wyglądu ciągle działają oryginalna prądnica i rozrusznik Lucasa oraz hydrauliczny półbieg czyli przekładnia MultiPower. Odnośnik do komentarza
cyprian1219 368 Opublikowano 6 Września 2017 Gdzie to takie stały? Ładne maszynki, co one mają tam za silniki? Perkins czy jeszcze benzyna? Odnośnik do komentarza
Valterka 11 Opublikowano 6 Września 2017 Moje małe marzenie ^^ Koledzy jaki koszt ściągnięcia takiego traktorka ? Odnośnik do komentarza
toros 2 Opublikowano 6 Września 2017 ja mam 135 na. 235 przerobionego jest maszyną Odnośnik do komentarza
extrabyk 5594 Opublikowano 6 Września 2017 Moje małe marzenie ^^ Koledzy jaki koszt ściągnięcia takiego traktorka ? Ceny modelu 135 od 8 do 18 tyś. zł. z czego ta wyższa cena trochę wygórowana. Oczywiście wszystko zależy od stanu i od kogo się kupuje mój przyjechał z Danni i kupiłem go praktycznie z TIRa od kolegi,który sprowadzał sprzęt z Danii. Dałem 7 tyś. chyba z 9 lat temu ale ta cena była specjalna dla mnie po koleżeński u po kosztach. Ciągnik po za tym,że fajnie wygląda to też dobrze pracuje i zawsze coś się dla niego do zrobienia znajdzie a do wielu rzeczy jest niezastąpiony. @Toros Moim zdaniem przerabianie tak starych klasycznych maszyn na nowsze przez zmianę oblachowania to trochę niszczenie zabytkowego już ciągnika. Ciekawostką jest to,że te ciągniki są nadal produkowane w kilku miejscach na świecie a głównie w Indiach a w ofertach na kilka rynków światowych w tym USA jest model nowego MFa, który od modelu 135 różni się tak naprawdę tylko maską (taką jak mają najnowsze MFy), przednią osią i wspomaganiem no i mają suchy filtr powietrza a tak to praktycznie 135..tak,że maszyna ponadczasowa B) Odnośnik do komentarza
adikpl1 259 Opublikowano 7 Września 2017 Polska u nas produkowany licencyjny MF 235 a później 2812 tak naprawdę się tylko blacharką różni. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 7 Września 2017 u mnie takie nie jeżdzą zdarza się 255 i jakiś większy ale na ogół z tych starszych ciągników latają tylko ursusy Odnośnik do komentarza
toros 2 Opublikowano 7 Września 2017 ja nie przerabialem kupiłem już takiego 6 lat temu za 15 tys Odnośnik do komentarza
extrabyk 5594 Opublikowano 7 Września 2017 Polska u nas produkowany licencyjny MF 235 a później 2812 tak naprawdę się tylko blacharką różni. Różnice są i to znaczne. Ten ze zdjęcia czyli 130 ma 30 KM. z 4 cylindrowego silnika o pojemności 1760 cm3. Natomiast taki jak mój czyli 135 owszem ma tył bez zwolnic jak w naszych 235 i późniejszych 2812 ale na tym się kończą podobieństwa. Silnik jest ten sam 3 cylindrowy Perkins ale w naszych odpowiednikach miał 38 KM a model 135 ma 47-48 KM. w zależności od wersji i rocznika a do tego silnik nie jest zamulony tylko wkręca się tak,że na szutrowej drodze da się jechać driftem Większość skrzyń biegów w 135 jest z MultiPower i ten ciągnik katalogowo jedzie 35 km./godzinę...w praktyce mój jedzie 38 km./godzinę...do zeszłego roku był to najszybszy mój ciągnik i najszybszy w całej wsi Wersje z mechaniczną skrzynią są wolniejsze ale 30 km./godzinę dają radę do tego zdecydowanie silniejsza hydraulika, dużo lepsza zwrotność no i oczywiście praktycznie są bezawaryjne co w przypadku tych wychodzących z Ursusa pozostawiało wiele do życzenia. Jedynie pierwsze 235 były bezawaryjne bo składane były w Ursusie w 100% z angielskich części. Taki właśnie egzemplarz był na stanie w mojej szkole rolniczej w Supraślu. Dodam,że mój pierwszy z życiu ciągnik czyli 255 z kabiną komfort kupiony jako nowy w 88 roku mający katalogowo 47 KM mimo większej masy i zwolnic mógłby modelowi 135 starszemu o 20 lat jedynie kierownicę polerować Odnośnik do komentarza
toros 2 Opublikowano 8 Września 2017 mój 135 też leci z 38 bo raz miezylismy 3 i cały gaz ręczny Odnośnik do komentarza
Czarek525 96 Opublikowano 8 Września 2017 @extrabyk Nie tylko te dwa MFy były na wystawie, ale był jeszcze mf 30, 135 i prawdopodobnie TEF 20 I popracują jeszcze długi czas Pod koniec tej imprezy były jeszcze wyścigi tych zabytków i powiem ci, że ten 130 i 135 to dosyć szybkie były w porównaniu do innych ciągników Tak na marginesie to nasza 328 jest z 67 roku i sąsiad ma starego MFa 65 i dotychczas jest z niego zadowolony @Tomaszek8504 Podejrzewam, że jeszcze długo będzie nimi handlował @Valterka Patrząc po portalach aukcyjnych to ceny z roku na rok są coraz wyższe, więc łatwo nie będzie kupić taki zabytek w dobrych pieniądzach :wacko: @Sebastian123339 Mi też się spodobał @gosciu506 Zakończenie lata w Rudawce Rymanowskiej @songo W mojej okolicy jest podobnie, tylko zamiast ciężkich ursusów są najpopularniejsze 330, 360, i T25 Odnośnik do komentarza
Czarek525 96 Opublikowano 11 Września 2017 @cyprian1219 Zakończenie lata w Rudawce Rymanowskiej Silniki Perkinsa Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się