Skocz do zawartości

Przyczepka samochodowa


gabrysiek

Syland 266x134




Rekomendowane komentarze

Dokładnie za 5 można T4 kupić fakt że w gównoanym stanie i opłaty większe niż za przyczepę Ale dało by radę.
Odnośnik do komentarza

Tutaj mam na zwykłej osi. Nie chciałem skrętnej (gum), bo słyszałem, że jak się wyrobią to jest problem. Resor 5 piór + amortyzator. Chciałem dobierać pióra lecz, bd miał do przewozu delikatne ładunki i sprzedawca odradzał. Busa to mogłem kupić za 2,5 tys tyle, że litania była do remontu. Tak samo jak kolega wyżej pisze kwestię opłat także brałem pod uwagę, bo płacisz tylko nie wielkie ubezpieczenie (100 zł >). A bus ubezpieczenie + przegląd (500 zł <).

Odnośnik do komentarza
@mani51 jeden co coś mądrego napisał . przyczepki bez hamulca nie ważne czym byście ja ciagneli nawet jelczem i ile osi by nie mialy są rejstrowane na 750kg dmc . przyczepy z hamulcem rejstrujemy wedle homologacji producenta i tu diagnosta może poszaleć czyli zdjąć z ładowności przyczepy zgodnie z zapotrzebowaniem klienta czyli ile może maksymalnie ciągnąć autem lub żeby nie przekroczyć 3.5tony całym zespołem pojazdów tu chodzi o viatool. wracając jeszcze do przyczep bez hamulca zdążają się też przyczepy które są rejstrowane na 400kg tu chodzi o bagażowe marketówki itd . ja posiadam niewiadow 410 z 85r czyli 750dmc orginalnie była os skrętna ale się skrecila pod 3tonami teraz mam tylna os od punto ładuje po 1.5tony i śmiga tylko jednak musiałem dołożyć gumy . mam też przyczepę z hamulcem i właśnie ja jak kupiłem była 2.8tony dmc ale ze moje auto ma 2 tony wagi własnej i na haku 750bez hamulca 2tony z hamulcem do tego nacisk na hak 80kg to jak ja rejstrowalem diagnosta zrobił mi ją na 1.5tony dmc żebym mógł jeździć bez viatola.
Odnośnik do komentarza

Grześ dodałbym jeszcze że przyczepke z hamulcem też można zarejestrować na 750kg. Znam też przypadek że ciężką przyczepke z hamulcem o dmc 2000kg z niemiec w Polsce zarejestrowali na 750. Ale to wszystko zależy od urzędu.

Edytowane przez Chromek
Odnośnik do komentarza
Jest jeszcze jeden przepis w Polsce o którym mało kto wie - dmc przyczepy z hamulcem najazdowym musi być o 33% mniejsza od dmc ciągnącego pojazdu i nie ważny jest wpis w dowodzie w rubryce masa przyczepy z hamulcem bo dotyczy to przyczep z hamulcem uruchamianym z pozycji kierowcy.
Odnośnik do komentarza
  • AgroTeam
17 minut temu, mani51 napisał:

Jest jeszcze jeden przepis w Polsce o którym mało kto wie - dmc przyczepy z hamulcem najazdowym musi być o 33% mniejsza od dmc ciągnącego pojazdu i nie ważny jest wpis w dowodzie w rubryce masa przyczepy z hamulcem bo dotyczy to przyczep z hamulcem uruchamianym z pozycji kierowcy.

Gdzie jest taki zapis? W ustawie czy rozporządzeniu? Jak możesz podeśli linka bo nigdy się aż tak dokładnie nie wczytywałem.

Odnośnik do komentarza
jest ten przepis ale tylko jeśli zespół pojazdów nie przekracza 3.5tony coś takiego kiedyś słyszałem . dodatkowo inny przepis mówi ze hamulec najazdowy jest uruchamiany z pozycji kierowcy
Odnośnik do komentarza
  • AgroTeam

Jakoś nie widzę tego w ustawie www.dziennikustaw.gov.pl/du/2016/2022/D2016000202201.pdf  od strony 6

 

Odnośnik do komentarza
Gdzieś kiedyś widziałem ten zapis teraz jedyne co na szybko znalazłem to np http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,d3knj niestety źródła nie podają.
Znalazłem cos takiego OZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dział III, Rzdział 4: Hamulce, § 14, pkt 7:
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v