Skocz do zawartości

Ursus C-360 Turbo


Klimston

zostalo podłączyc samarowanie i wyspawac wydech . narazie bez IC



Rekomendowane komentarze

Borekk17

Opublikowano

od czego turbinka

Klimston

Opublikowano

turbina z audi 1.9tdi
Borekk17

Opublikowano

ile planujesz nią dmuchać

stempos1980

Opublikowano

IC zamontoj też od audi pasata b5 niewielkich rozmiarów to wciśniesz go gdzieś

mdobry

Opublikowano

o rany nic to turbo nie da jeśli nie będzie dopasowane do pojemności silnika... to jest od silnika 1,9 a c360 ma 3121 cm³ czyli co... będzie jeszcze dusić silnik zbyt małą przepustowością... tak samo IC nie od żadnego passata tylko musi być taki jak trzeba albo wcale bo tak na prawdę po co ta komplikacja... wszystko musi być takie jak trzeba inaczej nie będzie działać, najlepiej kupić turbinę do zetora o takiej pojemności jeśli jest. Po za tym pomysł dobry;) Powodzenia

MarcinKa

Opublikowano

Wiesz co robisz od strony technicznej?? Żebyś tłoków w misce nie musiał szukać....

Borekk17

Opublikowano

jak mu dmuchnie te 0.2-0.4 to nic mu teoretycznie nie powinno się stać    bo wiele osób tak robi    tylko ta turbinka  faktycznie troszkę mała  

MarcinKa

Opublikowano

Dlatego zadałem pytanie czy wie co robi.

Mikruss

Opublikowano

trzeba bylo gareta t3 z gofra II 1.6 td, locha jest dosc duza w porownaniu z tym ;)

Uziu92

Opublikowano

tyle ze silnik z osobowego kręci 4000 tys rpm a w ciągniku max 2400 wiec i gazów jest mniej, po za tym widze turbina z WG czyli z 1Z silnika :D

Klimston

Opublikowano

wiem co robie , ta turbina ma dmuchac max 0.6bara , pisalem z marek hulek i on tez zamontowal garrett t15 to samo co tu i mowi ze nic sie nie dzieje ,z czasem zostanie zamontowane wieksze turbo z 2.5tds lub z 2.9 sprintera
Gość konteno

Opublikowano

panowie , wszystko trzeba dobierać pod kątem strumienia objętości spalin , zarówno przy obrotach znamionowych i tych  przy których zaczyna dmuchać by się dobrze wstrzelić  w ch-kę momentu obrotowego 

93karol

Opublikowano

2.5 tds spokojnie mozna pakowac ;) 1.9 troche mala i bedzie ciagne pracowac na pelnej mocy... moze to wplynac na awaryjnosc. Do 0.6bara silnik nie jest w zaden sposob nadmiernie przeciazony. dobre chłodzenie + ic np z Hyundai'a p&p i mozna dmuchać smialo. jak kolega rozwiazal sprawe zasilania olejen turbo?
Klimston

Opublikowano

zasilanie wziołem z czujnika oleju
mario9987

Opublikowano

Czy tutaj jest odwrócony kolektor ? Spawałeś do niego mocowanie czy przykręciłes do wyjścia z kolektora za pomocą przejściówki?

Klimston

Opublikowano

mario9987. tak odwrócony został i zrobiłem przejście i wrazie czego odkrecam turbo i odwracam kolektor i spowrotem jak fabryka
seweryn20

Opublikowano

Zasilanie weź ze śruby drążonej którą jest przykręcona rurka od filtra oleju tak jest w oryginale w zetorze. Z czujnika trochę zalatuje łatwizną. 

Klimston

Opublikowano

seweryn20 dzięki za porade ☺
LEX266

Opublikowano

I co ci  da to pseudo turbo w tym starym ciągniku? Chyb tylko satysfakcję ze swojego geniuszu. Nie prościej wstawić nowy wałek rozrządu zawory i pompę paliwa z wtryskami..?

seweryn20

Opublikowano

Gdybyś wiedział  co w ogóle daje doładowanie powietrzem to byś takich debilnych pytań nie zadawał.

mario9987

Opublikowano

Ja miałem w swojej z 2.5 tds tylko jakąś większą i po podkręcenie dawki i ostrym duszeniu dmuchneła 0.4 bar a na postoju to 0.2. Teraz założyłem z 1.8 tds t15 i na tej bez obciązenia spokojnie 0.8 bar pompuje ale rozkreciłem gruszkę i ustawiłem na 0.5. 

Klimston

Opublikowano

to tu jest taka sama turbina jak w 1.8tds
mario9987

Opublikowano

Wiem:D ta turbinka jest idealna pod ten silnik, wstaje już od 1200 obr. 

LEX266

Opublikowano (edytowane)

18 godzin temu, seweryn20 napisał:

Gdybyś wiedział  co w ogóle daje doładowanie powietrzem to byś takich debilnych pytań nie zadawał.

Za "Debilne" uważam robienie rakiety ze starego "rzęcha" , którego wartość to ok. 8tyś.

Tyle Ci da turbo w tym rzęchu co kółka od taczki przy trumnie.

Przeciętnie nowa turbina w nowym silniku to ok.10- 14 kM. Ale w silniku nie dostosowanym ( C-360 wybitnie silnik wolnossacy) mała średnica zaworów, krótki kanał dolotowy, inny kąt wtrysku paliwa (wyprzedzenie), inna dawka paliwa, chłodzenie oleju itp. powoduje sytuację, że jeżeli uzyskasz przyrost mocy 5kM to będzie max. kosztem żywotności silnika.

Jeżeli stara turbina to dojdzie spalanie oleju i inne problemy "stodołowej" konstrukcji.

Edytowane przez LEX266
seweryn20

Opublikowano

No... i w ten sposób dałeś dowód tego co powiedziałem. 

Przeciętnie to turbina w silniku wolnossącym  bez większych przeróbek z zastosowaniem korektora dawki bez większego problemu zwiększy moc o 1/4 a nie 10 koni. 

We współczesnych silnikach większa moc względem wolnossącego o 30-40% nie jest niczym nadzwyczajnym. Nie ważne czy silnik "dostosowany" czy nie jego moc możesz zwiększyć przez doładowanie i to sporo a jedyne co pozostaje to pytanie jak długo to wytrzyma. 

W takim silniku jak 60-ki doładowanie do 0,5 bara  poprawi napełnianie cylindrów,  moc zwiększy niewiele , sporo moment, zmniejszy spalanie na areał, zmniejszy ilość redukcji na drodze bez żadnego uszczerbku dla silnika. Przy kosztach równych zeru jest to już jakaś oszczędność plus  frajda i zabawa. 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v