Skocz do zawartości

Massey Ferguson 675


pawlus224

Dawno nic nie dodawałem , ale parę zdjęć w sezonie zrobiłem .

Na początek łapcie zdjęcie następcy farmtraca 555 :) Ciągnik rozpoczął u mnie prace 11 Czerwca 2018 . Byłem już zdecydowany na Zetora , ale traf chciał ,że natknąłem się blisko na tego MF-a sprowadzonego z Holandii , miał w komplecie zaczep górny i łącznik centralny , do tego dobre opony i nie tykany ręką mechanika w Polsce , był też oczywiście konkurencyjny cenowo względem Zetora , dlatego długo się nie namyślałem :)

Z usterek jakie wynikły po przepracowaniu ponad 100mth u mnie to cieknąca pompa paliwowa , zużyta końcówka ukł kierowniczego , urwany osadnik pyłu w filtrze powietrza , niesprawny alternator . Liczyłem się z tym ,że trzeba bedzie parę zł w niego włożyć i jak dotąd jestem zadowolony :)




Rekomendowane komentarze

3 Dzwignie na srodku ,skrzynia  12/4 z polbiegiem mechanicznym .

68 koni mechanicznych wg literatury .

Ogolnie najwiekszą wadę ma jedną - brak hamulcow do przyczep , 12 ton targalem nim ale ostroznie i po plaskim.

Odnośnik do komentarza

Mamy takiego już kilka lat. Ja uwielbiam ten ciągnik, Case tak nie lubię jeździć jak nim. Też ciekła u nas pompka paliwa, urwany osadnik pyłu w filtrze powietrza, u nas został przerobiony od Zetora. Z wad dźwignie mogły by być po prawej stronie no i kabina którą korozją chrupie. Teraz musimy tarczę sprzęgła wymienić bo już końcówka. Ale bardzo wdzięczny i ekonomiczny ciągnik, do kosiarki, zgrabiarki idealny. 

Odnośnik do komentarza

O tak , z 4x4 byloby lepiej ale itak urzekła mnie skutecznosc i prostota stalego załączania blokady tylnego mostu - prosty mechanizm a skuteczny .

Tutaj juz byl "lepiony" u goscia ktory go sprowadzil , z daleka ok ale z bliska tylne blotniki są batdzo widocznie latane i szpachlowane . Co jeszcze jest w tym typie wkurzajace to to ze na początku przy zmianie biegów czlowiek notorycznie wali głową w obudowe dmuchawy w suficie ...

Rok 1985 wedlug Holenderskich papierow , 7200mth na zegarze i dalej bije . Poza seryjnym wyposazeniem ktos zalozyl mu wskaznik cisnienia oleju , wskaznik temperatury oleju , grzalkę cieczy chlodzacej oraz podgrzewacz paliwa .

Niestety ale on nie posiada rowniez hydraulicznych hamulców do przyczep , ogladalem case tez w tej mocy i handlarz twierdzil ze w Holandii takie ciagniki rzadko kiedy pracują w transporcie tylko wieksze.

Mnie cieszy fakt iz duzo czesci eksploatacyjnych pasuje od polskich 4512 -5314 :)

Fergusony są spoko , kiedys myslę ze go wymienię albo na 690 4x4 albo nowszą serię 3060 , czlowiek od ktorego kupilem go w Polsce byl chętny do sprowadzenia czegos na zamowienie wiec kto wie :)

p.s. bede na komputerze domowym to wstawie wam zdjecie jak wygladal rok temu gdy byl jeszcze przed malowaniem maski .

Odnośnik do komentarza
  • AgroTeam
Jeśli jest to podobnie rozwiązane jak w serii 3000 to moduł hamulca hydraulicznego można dołożyć, ale tego nie wiem trzeba by sprawdzić.
Odnośnik do komentarza

Mój też się dobrze sprawuje i jestem mega zadowolony .Swojego jak kupiłem to przedobrzyłem z myciem chłodnicy i czasami troche się sączy płyn .Ciekawe czy z ursusa 4512 by pasowała .

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, griga napisał:

Jeśli jest to podobnie rozwiązane jak w serii 3000 to moduł hamulca hydraulicznego można dołożyć, ale tego nie wiem trzeba by sprawdzić.

Przecież tam zapewne siedzi ta antyczna pompa tłoczkowa ja kw małym ferdku 255.... póki nie przesuniesz wajchy od podnośnika to nawet nie tłoczy więc jak tym hamować??

Odnośnik do komentarza
51 minut temu, griga napisał:

Jeśli jest to podobnie rozwiązane jak w serii 3000 to moduł hamulca hydraulicznego można dołożyć, ale tego nie wiem trzeba by sprawdzić.

Sorki że tu ale nie mam jak się skontaktować z Tobą bo nie możesz otrzymywać wiadomości priv. 

 

Napisz do mnie bo mam sprawę.

Odnośnik do komentarza
39 minut temu, lukbold napisał:

Przecież tam zapewne siedzi ta antyczna pompa tłoczkowa ja kw małym ferdku 255.... póki nie przesuniesz wajchy od podnośnika to nawet nie tłoczy więc jak tym hamować??

Normalnie, za pomocą pompy zębatej 

Odnośnik do komentarza

Takie ciagniki typu "wizualny złomek" sa najlepszym zakupem .

Nie mam zielonego pojecia nawet gdzie tam moznaby sie wpiąć z hydrauliką do hamowania przyczep ;) ale i chyba jest to droga zabawa ?

Tutaj jesli chodzi o hydraulikę to pompy są dwie , standardowo chyba podnosnik pracuje na tloczkowej a hydraulika zewnetrzna na zebatej ale po przesunieciu dzwigni wydatki obu pomp mozna polaczyc do obslugi hydrauliki zewnetrznej - super sprawa przy pracy prasą rolującą bo klapę podnosi sie w mgnieniu oka na malych obrotach silnika .

U mnie trzeba tez umyc chlodnicę bo podczas ciezkich prac w upale wskazowka niby na koncu zielonego a w ukladzie wrzatek ...

 

Odnośnik do komentarza

Pamiętaj na zetora świat się nie kończy.😉U mnie w okolicy ci co mieli mf to już innego ciągnika nie chcą.

Mi się podoba,także niech sprawuje się jak najlepiej.

Odnośnik do komentarza
  • AgroTeam
1 godzinę temu, Piotrek1975 napisał:

Mi pany trafił sę taki w Anglii i przyjechał , od gospodarza.

 

 

Ile teraz życzą sobie za transport? Z 10 lat temu pod Wr płaciłem 600-700Ł

Stan wizualny normalny dla wysp a jak z technicznym? Ile zapłaciłeś 6-7tyś?

1 godzinę temu, pawlus224 napisał:

Takie ciagniki typu "wizualny złomek" sa najlepszym zakupem .

Nie mam zielonego pojecia nawet gdzie tam moznaby sie wpiąć z hydrauliką do hamowania przyczep ;) ale i chyba jest to droga zabawa ?

Tutaj jesli chodzi o hydraulikę to pompy są dwie , standardowo chyba podnosnik pracuje na tloczkowej a hydraulika zewnetrzna na zebatej ale po przesunieciu dzwigni wydatki obu pomp mozna polaczyc do obslugi hydrauliki zewnetrznej - super sprawa przy pracy prasą rolującą bo klapę podnosi sie w mgnieniu oka na malych obrotach silnika .

U mnie trzeba tez umyc chlodnicę bo podczas ciezkich prac w upale wskazowka niby na koncu zielonego a w ukladzie wrzatek ...

 

Trzeba by poszukać instrukcji ale z w opisach sprzedaży piszą że są hamulce hydrauliczne wiec gdzieś to się wpina. A u Mnie całość z przyczepą wyszła poniżej 2tyś

Odnośnik do komentarza

Warte zainteresowania ,lepiej dolozyc 2 tys i jezdzic bezpiecznie niz sie meczyc albo zmieniac ciagnik z tego powodu .

Przed zakupem martwilem się trochę o siłę uciągu w porownaniu do Zetorów , ale przyznam szczerze ze na tych oponach ma się czym zaprzec w polu .

Co ciekawe C-385 ma niby 76KM a MF 68 KM ale ten mniejszy wcale nie ustępuje ursusowi w pracach polowych , na gleboko w orce tym samym plugiem idzie bez bólu , z agregatem uprawowym 3.0m powiedzialbym ze radzi sobie nawet lepiej (mozna lepiej dopasowac bieg do obciazenia niz w ursusie) no i spalanie - w C-385 trzeba wlac za 100 zl paliwa by zaorac hektar pola , MFem zaoralem 4.70ha za 300zl :)

Kazdemu kto jest napalony na zetora 7211-7711 polecilbym pod rozwagę wziąć takiego lub podobnego MF-a . @Luke16 dobrze pisal gdy nie raz pytalem go o jego MF i jak wypada w porownaniu do 7211 , ma swoją zaslugę , z resztą tak jak i @MF675ursus w tym ze zaryzykowalem zakup tego modelu .

Odnośnik do komentarza

MF prezentuje się naprawdę bardzo ładnie 🙂

Zawór hamulców hydraulicznych wspinasz w obieg hydrauliki. U mnie w Fendzie zasilanie idzie prosto z pompy do tego zaworu i dalej z zaworu na podnośnik. I jeszcze trzeba podłączyć do tego zaworu przewód hamulcowy i przewód hydrauliczny na tył ciągnika. 

Ja z ojcem stwierdziliśmy po sprzedaży Zetora że pod względem technicznym można było kupić jednak takiego Fendta drugiego jak mamy ale pod względem kapitałowym był to dobry ciągnik 🙂

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v