Skocz do zawartości

AchimR

Lubię wyzwania - poprawka po konkurencji z Czech. Wyłączenie DPF i EGR.
Na miejscu spawałem też 90mm średnicy down-pipe w miejsce ogromnej puchy DPFa. Waga ciągnik po demontażu wszystkiego - MINUS 100kg. TAK - EGR został KOMPLETNIE zdemontowany, wszystkie otwory zaślepione.
Uprzedzam pytania. Silnik z turbo na wydechu nie potrzebuje żadnych zwężek czy restryktorów. Temperatura silnika po całym zabiegu spadła o 8-11*C.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

który rok i ile mth ?

A co to down-pipe ? A czemu wyrzucono EGR i DPF ? A jak z komputerem silnika coś się przestawia czy oszukuje go bo jakoś wtrysk paliwa w DPF był i EGR zawór otwierał się czy dalej podłączone i chodzi na pusto , a jakiś czujnik spalin tam był jest ? 

No i najważniejsze jes t różnica w mocy i spalinach kopci jak te stare ? 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, sebe1033 napisał:

który rok i ile mth ?

A co to down-pipe ? A czemu wyrzucono EGR i DPF ? A jak z komputerem silnika coś się przestawia czy oszukuje go bo jakoś wtrysk paliwa w DPF był i EGR zawór otwierał się czy dalej podłączone i chodzi na pusto , a jakiś czujnik spalin tam był jest ? 

No i najważniejsze jes t różnica w mocy i spalinach kopci jak te stare ? 

Roku nie znam. MTH = 3500

Właściciel miał już problem z DPF wcześniej, niestety konkurencja w 2 podejściach sobie nie poradziła. EGR to kolejny element którego usunięcie NIE MA negatywnego wpływu na silnik, więc też został usunięty. 

W normalnych warunkach ze sterownika odczytywany jest program/wsad i modyfikowany tak by pracował bez filtra DPF i EGR. My nie "oszukujemy" a modyfikujemy program tak, by nie zliczał zapełnienia z czujnika różnicy ciśnień i by nie włączał regeneracji, albo trybu awaryjnego. Wszystkie funkcje związane z DPF wyłączamy w programie. To samo z EGR. Wtrysk paliwa do DPF o którym piszesz to tzw. post injection, czyli dostrysk po głównym wtrysku w celu zwiększenia temperatury filtra by ten mógł się wypalić. Gdyby ta funkcja nie była wyłączona to ciągnik mógłby przykapcać na biało (co jakiś czas).

EGR tu był całkowicie zdemontowany więc nic nie może się otwierać. Od strony programowej wygląda to tak, że funkcje są wyłączone (EGR cały czas zamknięty) ewentualne błędy wyłączone.  

Czujniki zostawiamy wpięte, by uniknąć ewentualnych problemów w przyszłości przede wszystkim dlatego, że odpięcie powoduje odczyt skrajnych wartości np. -40*C.

Różnica w mocy jest w przypadku gdy ciągnik był w trybie awaryjnym, od samego wywalenia DPF może przybędzie 10KM i 30Nm ale jest to raczej nie odczuwalne, no chyba że DPF był dość zapchany i regeneracja była częsta. 

Na wolnym wydechu taki JD potrafi zakopcić ... ale dużo mniej niż "te stare". Po prostu jak na postoju wciśniesz pedał gazu do oporu to zobaczysz mały czarny dymek, ale nie spodziewaj się czarnej chmury bo to Common Rail a nie pompa wtryskowa!!!

55 minut temu, Ursusc385 napisał:

Jaka cena wyrzucenia DPFa i EGR w JD ? ;) (może być na PW)

mniej niż konkurencja

Odnośnik do komentarza
agrotuning widac zyje i tez kazdy usuwa zbedne eko-gadzety ktore tylko przysparzaja z czasem problemów. pomijajac fakt zabrania czastki mocy przez te systemy
Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Rolnik1973 napisał:

Usuwajcie usuwajcie, a wchodzą przeglądy ze zdjęciem, że do biurokracji będzie dołączone zdjęcie że pojazd był a nie sam dowód😁

Już teraz ilość badanych pojazdów na monitoringu musi się zgadzać z ilością pojazdów zarejestrowaną w bazie stacji na dany dzień. Poza tym ciągnik/osobówka ze sprawnym układem wtryskowym Common Rail (nowszych generacji) na rozgrzanym silniku na niskich obrotach spełnia normy emisji spalin. 
Kolega pracuje w DEKRA pod Berlinem i nikt tam sondy pojazdom rolniczym do wydechu nie pcha. Mam też diagnostę w rodzinie i cytuję "kto tam będzie po ciągniku skakał".

Odnośnik do komentarza

AchimR napisał: " Już teraz ilość badanych pojazdów na monitoringu musi się zgadzać z ilością pojazdów zarejestrowaną w bazie stacji na dany dzień. Poza tym ciągnik/osobówka ze sprawnym układem wtryskowym Common Rail (nowszych generacji) na rozgrzanym silniku na niskich obrotach spełnia normy emisji spalin.  Kolega pracuje w DEKRA pod Berlinem i nikt tam sondy pojazdom rolniczym do wydechu nie pcha. Mam też diagnostę w rodzinie i cytuję "kto tam będzie po ciągniku skakał"." dokladnie tak jak mowisz temat stacji diagnostycznych jest mi bardzo bliski. nikt nad ciągnikami sie Bóg wie jak nie spuszcza. sa sprawdzane jak kazde jedno auto, pod wzgledem bezpieczenstwa. oswietlenie/sygnal/hamulce/luzy w zawieszeniu jesli wystepuje oraz uklad kierowniczy. CR spelnia normę i druga wazna sprawa. nikt silnika z euro 4 nie bedzie sprawdzal wedlug wytycznych euro 6.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Kierownik napisał:

Chyba jedne z pierwszych spawow TIGiem? ;)

Nie miałem warunków. Spawałem na palecie (na podłodze) i w otwartym pomieszczeniu.

Poniżej masz foto down-pipe do NH T5 który właśnie robie. Na siedząco i w zamkniętym pomieszczeniu. Myślę że nie jest najgorzej.

PSX_20181024_103440.jpg

Odnośnik do komentarza

ale patrzcie do czego ten świat dąży - płacimy producentom ciężkie pieniądze za te wszystkie dpfy i inne ujostwa a potem jeszcze raz płacimy za usunięcie tego z ciągnika. 

Unia każe nam szanować przyrodę a za wschodnią granicą się z nas śmieją i walą w powietrze ile wlezie.Kto by się tam przejmował jakimś Tier4 czy 5 :D

 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, AchimR napisał:

down-pipe

jeszcze raz po naszemu co to jest ??

 

21 godzin temu, AchimR napisał:

post injection, czyli dostrysk po głównym wtrysku w celu zwiększenia temperatury filtra by ten mógł się wypalić. Gdyby ta funkcja nie była wyłączona to ciągnik mógłby przykapcać na biało (co jakiś czas).

a to nie jest wtrysk paliwa (dotrysk ) do dpf nie że w silniku ?

Odnośnik do komentarza
39 minut temu, sebe1033 napisał:

jeszcze raz po naszemu co to jest ??

 

a to nie jest wtrysk paliwa (dotrysk ) do dpf nie że w silniku ?

Downpipe to w pełni przelotowy element wydechu łączący turbo z tłumikiem. Montowany zamiast katalizatora lub DPF.

Post-injection realizowane jest albo dodatkowym wtryskiem na wydechu przed DPF (7260R tak właśnie ma) albo dodatkowym otwarciem wtrysków w momencie gdy zawory wydechowe już są uchylone (np. NH T5 i większość osobówek).

Edytowane przez AchimR
Odnośnik do komentarza
Gość konteno

Opublikowano (edytowane)

3 godziny temu, sztafek#8482; napisał:

ale patrzcie do czego ten świat dąży - płacimy producentom ciężkie pieniądze za te wszystkie dpfy i inne ujostwa a potem jeszcze raz płacimy za usunięcie tego z ciągnika. 

Unia każe nam szanować przyrodę a za wschodnią granicą się z nas śmieją i walą w powietrze ile wlezie.Kto by się tam przejmował jakimś Tier4 czy 5 :D

 

to nie tylko na wschodzie ale azja afryka obie ameryki i australia . kto nie podpisał sie pod pakietem klimatycznym ten ma mniejszy problem 

a co do unii to po prostu już się wypala gospodarczo i nie ma pomysłu na rozwój , wszystko co się dało to praktycznie już osiągniete i nie wiadomo w co ręce włożyć by było co i po co  produkować oraz na czym zarabiać lub na co przejadać mniej lub bardziej uczciwie wypracowane nadwyżki budżetowe , ekologia w odniesieniu do ruchomości czy nieruchomości oraz energetyki to jedna z niewielu dziedzin na której jest jeszcze co ugrać i wyruchać na kasie biedniejszych członków UE  więc w to na siłę się pchają w brukseli

Edytowane przez konteno
Odnośnik do komentarza

co do tych norm spalin jestem za ale czy aż tak , zawsze to czystsze powietrze tylko co innego w miastach bo te samochody to jednak kopcą i śmierdzi co innego nowe różnica jest , tyle że czy to potrzebne w ciągnikach i maszynach budowlanych . Druga sprawa czy nie da się uzyskać zadowalających wyników sprawnymi silnikami albo prędzej nowej generacji bez zbędnych dpf i egr . Tylko problem to jest pewnie to że musiały by chodzić na odpowiednich obrotach bo jak chodzą na jałowych i pyrkotają to wtedy pojawia się pewnie te wszystkie trujące  związki z braku temperatury 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, konteno napisał:

ekologia w odniesieniu do ruchomości czy nieruchomości oraz energetyki to jedna z niewielu dziedzin na której jest jeszcze co ugrać i wyruchać na kasie biedniejszych członków UE  więc w to na siłę się pchają w brukseli

No dokładnie. Trudno to lepiej określić.

 

2 minuty temu, sebe1033 napisał:

co do tych norm spalin jestem za ale czy aż tak , zawsze to czystsze powietrze tylko co innego w miastach bo te samochody to jednak kopcą i śmierdzi co innego nowe różnica jest , tyle że czy to potrzebne w ciągnikach i maszynach budowlanych . Druga sprawa czy nie da się uzyskać zadowalających wyników sprawnymi silnikami albo prędzej nowej generacji bez zbędnych dpf i egr . Tylko problem to jest pewnie to że musiały by chodzić na odpowiednich obrotach bo jak chodzą na jałowych i pyrkotają to wtedy pojawia się pewnie te wszystkie trujące  związki z braku temperatury 

Popatrz ile jest ciągników a ile samochodów. Smog nie jest generowany przez ciągniki czy maszyny budowlane, a samochody, elektrownie itp. Najwięcej tlenków powstaje gdy silnik jest niedogrzany i pracuje na biegu jałowym.
Teraz jeszcze taki ciekawy przypadek - firma CAT - jako jedna z niewielu oferuje do wszystkich swoich maszyn konfigurację bez ekologii, tzn. jeżeli np. koparka ma pracować w Azji czy Afryce, to za dopłatą maszyna jest bez dodatków (tereny ze słabym wsparciem technicznym lub ciężkie warunki pracy). Mam znajomego w USA w Catapilar'ze i mogę do dowolnej maszyny CAT zamówić plik konfiguracyjny bez ekologii. Nie trzeba nic kombinować, podpina się interfejs diagnostyczny i wgrywa przysłana konfigurację. Wszystkie czujniki "eko" można odłączyć. W UE nas tylko cisną na kasę.

12 minut temu, konteno napisał:

ekologia w odniesieniu do ruchomości czy nieruchomości oraz energetyki to jedna z niewielu dziedzin na której jest jeszcze co ugrać i wyruchać na kasie biedniejszych członków UE  więc w to na siłę się pchają w brukseli

No dokładnie, ciężko to lepiej określić.

Odnośnik do komentarza

no przecież mówię po co to do ciągników i maszyn budowlanych , co innego samochody. 

8 minut temu, AchimR napisał:

Teraz jeszcze taki ciekawy przypadek - firma CAT - jako jedna z niewielu oferuje do wszystkich swoich maszyn konfigurację bez ekologii, tzn. jeżeli np. koparka ma pracować w Azji czy Afryce, to za dopłatą maszyna jest bez dodatków

OOO to jeszcze dopłacac trzeba za golasa 🤣

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, konteno napisał:

to nie tylko na wschodzie ale azja afryka obie ameryki i australia . kto nie podpisał sie pod pakietem klimatycznym ten ma mniejszy problem 

a co do unii to po prostu już się wypala gospodarczo i nie ma pomysłu na rozwój , wszystko co się dało to praktycznie już osiągniete i nie wiadomo w co ręce włożyć by było co i po co  produkować oraz na czym zarabiać lub na co przejadać mniej lub bardziej uczciwie wypracowane nadwyżki budżetowe , ekologia w odniesieniu do ruchomości czy nieruchomości oraz energetyki to jedna z niewielu dziedzin na której jest jeszcze co ugrać i wyruchać na kasie biedniejszych członków UE  więc w to na siłę się pchają w brukseli

Konteno dobrze prawi.Polać mu.Brawo Ty...

Odnośnik do komentarza

kolego co z mapa wtrysku, jak poradziłeś sobie z opóźnionym wtryskiem, zmieniłeś coś w nim, a jak z EGR był mechaniczny czy elektryczny, co robiłeś z oprogramowaniem było jakoś modyfikowane czy została wgrana z wersji od bez DPF? common rail jakiej generacji tu jest?

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, zetorlublin7341 napisał:

kolego co z mapa wtrysku, jak poradziłeś sobie z opóźnionym wtryskiem, zmieniłeś coś w nim, a jak z EGR był mechaniczny czy elektryczny, co robiłeś z oprogramowaniem było jakoś modyfikowane czy została wgrana z wersji od bez DPF? common rail jakiej generacji tu jest? 

Mapy od wtrysku nie ruszałem, mapa od opóźnionego wtrysku jest wyzerowana (na wszelki wypadek), funkcje od DPF i EGR powyłączane, ewentualne błędy od EGR i DPF też powyłączane. Wszystko to było zrobione na oprogramowaniu z tego ciągnika. Nie wgrywam oprogramowania z innego ciągnika, bo to tak nie działa (gdyby działało to bym zaoszczędził ze 3godziny). Taki silnik w wersji bez DPF ma inny sterownik, a skoro sterownik jest inny to oprogramowania z jednego do drugiego nie wrzucisz, bo nie są kompatybilne. To tak jakbyś do nowszego telefonu chciał wgrać oprogramowanie ze starszego modelu. Wg. mnie to 3cia generacja CR, bo ciśnienie wytwarza tylko pompa CR i nie przekracza ono 2000bar

Odnośnik do komentarza
Jak robisz mody to cofam pytanie o EGR... Ale warto aby przed modyfikacjami wszystko w zasilaniu silnika w paliwo było na piper stoper.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v