Skocz do zawartości

Ursus C-360 - przed remontem silnika.


JacekMocny

Przebieg remontu:

 




Rekomendowane komentarze

Gość konteno

Opublikowano (edytowane)

to bardziej reklama części i porada jak robić z ciągnika skarbonke aniżeli pokaz profesjonalnego podejscia do remontu więc w sumie nie ma się czym sugerować i o co mieć wątpliwości 

Edytowane przez konteno
Odnośnik do komentarza

Wstyd? To może lepiej nagrywać taki remont, gdzie ciągnik ledwo jeździ i na dodatek silnik obrzygany jest olejem w połączeniu z brudem. Chciałbym zobaczyć jak wy robicie profesjonalnie swoje remonty. Dodam tylko, że wal jest bez rys ciśnienie na zimnym 5,5 na rozgrzanym 4,5 przy wolnych obrotach. Ten ciągnik to nie padaczka, ani żadna skarbonka. Od nowości w jednych rękach

Odnośnik do komentarza

Chodzi im że silnik nie poszedł na przysłowiowy stół, w ogóle dołu nie zaczepiał a większość przypadków 60-tce jest tak że blok trzeba z osiować i wyczyścić blok po tym dawnym superolu

Odnośnik do komentarza
Adi od dawna jeżdżę na oleju mineralnym. Aktualnie jest to Orlen ultor plus 15W-40 który jest w tej samej klasie co fusch. Więc wnętrze silnika już jest dawno czyste po osadzie z superolu. Druga sprawa skoro nie wydmuchuje mi uszczelek pod głowica blok nie ma wrzer to po co go mam dawać do planowania? Wygladzam odpowiednim papierem ściernym odtluszczam i nic się nie dzieje. A co do osiowania bloku hmmm. Narazie nie ma takiej potrzeby :-)
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Bizon1201 napisał:

Aktualnie jest to Orlen ultor plus 15W-40 który jest w tej samej klasie co fusch.

Poważnie porównujesz orlenowskie wyroby do oleju fusch? :D

Odnośnik do komentarza

Dla ciebie to mogą być wypluczyny. Dla mnie to są dobre oleje. Oczywiacie fusch to bardzo dobre oleje. I tutaj nawet tego nie kwestionuje. Aktualnie nawet nh mamy zalane złotym ultorem plus zamiast fusch. Co 300 mth i tak robimy zmiany. Samochód również tankuje na Orlenie. Po 15 tys km rozcialem z ciekawości w swoim Mondeo filtr paliwowy. I mile mnie zaskoczyło bo był naprawdę w dobrej kondycji.

Odnośnik do komentarza
W Ursusach robię zmiany tak co 200 mth. Nh zaleca co 300. Dużo ludzi gada na ultora czy turdusa. Ale nikt nie pokazal konkretnych badana, które wskazują, że są to złe oleje :-)
Odnośnik do komentarza

Dobre oleje? Ja już pisałem Turdus się pieni i pocił mocno przy korku dla mnie to wystarczy.Na Orlen na nie narzekam bo był w porządku ale ostatnio podrożał.Myślisz po superolu Olej mineralny ci wyczyści ścianki? Jeśli tak to jest w błędzie,wyczyści dobra płukanka lub szorowanie.Ja brałem szmatę z benzyną i jechałem ścianki bloku,spod pokryw zaworowych tak samo bo nic innego nie chciało go wziąć.200 mtg to jest za dużo jak się robi ciężkie prace nie ma co oszczędzać nawet zmieniać co 100 dwa razy do roku.Czy ja ci kazałem planować blok? Napisałem z osiować.Zalej czymś lepszym niż tym Orlenem a do orlena już nie wrócisz

Edytowane przez Adi96
Odnośnik do komentarza

Człowieku jeździło się i na mobilu i na fuschu. I zostałem przy Orlenie. A czemu bo banke 20 mam ultora złotego za 200 zł brutto. Turdus też był i jakoś krokami nic nie wywalalo. A skąd możesz wiedzieć jak wyglądają u mnie ścianki? Od 14 lat jeździmy na mineralnych olejach. I blok jest czysty. Ja proszę o konkretne badania, które pokażą, że Turdus albo ultor będą wpływac negatywnie na żywotność silnika 😁daj ci boże jeździj na fuschu. Ja wolę wspierac krajowy przemysł. To moja sprawa co kupuje. Nie wciskam nikomu na siłę kto co ma kupować.

Odnośnik do komentarza

Słuchaj wywodów gostka nad olejami, który robi 200h rocznie... Ciekawe co tam jeszcze ciekawego zauważył... Ale dupcy te swoje wywody w każdym temacie o 60tce. Za chwilę będzie wciskać bajki o tym jak na Orlenie silnik kopci, zdycha w 4 skibach a po fuchsu czy shellu torpeda... I wymieniaj co 100g. 

Odnośnik do komentarza
Życzę powodzenia finansowego przy kupowaniu fuscha i zmianie go co 100 mth. Pisać to sobie MOŻEMY :-)
Odnośnik do komentarza

Pisz jedno a drugi dopowiada ci wymyśla dyrdymały.Gdzie ja narzekałem na orlena?  Nigdzie,także nie napisałem że będziesz miał syf po Ultorze czy Turdusie.Skoro ciągnik w jednych rękach to może silnik był jeszcze fabryczny,każdy zalewał superola bo nic innego nie było a po nim zawsze syf był.Z czystym sumieniem mogę polecić ultora bo zalewałem 20W50 jak i 15W40  były ok.Turdus się pogorszył i tyle w tym temacie.Nie trzeba robić jakich nie wiadomo jakich badań,po prostu z własnej ciekawości gdy silnik był rozgrzany wyciągnąłem  po prostu bagnet i zauważyłem jak olej sie zachowuje.Jak zalewałem różny olejami sprawdzałem dla własnych obserwacji jak dany sie zachowuje inni rozpoznają po zapachu czy przepalony jest po tylu i tylu motogodzinach

@Departament O proszę kto ma tak zwany ból przysłowiowej d*py,a zwłaszcza w kwestii finansowych.Będę wymieniał olej co 100 motogodzin lub pare z hakiem jak wyjdzie bo mnie Stać ;) dwa zawsze przed sezonem zalewam świeżym olejem bo olej także się utlenia a to że ty jesteś typową złotówą to nie moja wina,lałeś syf może i użytkowanie nie takie jak trzeba i taka padaka wytrzymała ci 2 tyś motogodzin.Jak ty ująłeś  będe dalej wygłaszał wywody bo mam styczność z tym ciągnikiem i jakieś pojęcie mam nigdy sie nie uważałem nie wiadomo kogo i nie będę,a ty nie musisz czytać i się zgadzać  wystarczy że przewiniesz dalej.Bajek nigdy nie wypisywałem, jeśli tak to mi je zacytuj,bo jak zawsze masz przewidzenia sam dopisujesz bajki na temat 4 skib co ci dawno tą mózgownicę zaorały.

Edytowane przez Adi96
Odnośnik do komentarza

Ja tylko cisnę ku temu że nikt nad olejami do tych padak się nie spuszcza tak jak ty w każdym temacie. Po prostu to nudne. Jeszcze żeby to szukać różnic między jakimś chłamem z przed 30 lat klasy CB a tym wspomnianym wszędzie turdus.... Prawda taka że co by nie wlać to 60tce nic nie będzie.... Ja tam idę do sklepu, biorę najtańsze 15w40 w klasie CG CI i tyle mnie to wszystko interesuje. Wymieniam co 250-300g albo raz w roku jak już mnie sumienie ruszy. Silnik czysty, ma się dobrze choć nawet nie znam przebiegu. 

Edytowane przez Departament
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Bizon1201 napisał:

Dla mnie to są dobre oleje. Oczywiacie fusch to bardzo dobre oleje.

 

7 godzin temu, Bizon1201 napisał:

Aktualnie jest to Orlen ultor plus 15W-40 który jest w tej samej klasie co fusch

No w końcu się zdecyduj. Bo raz twierdzisz że jest to ta sama klasa a następnie piszesz że jednak Fush lepszy.

Odnośnik do komentarza

u mnie od kiedy pamiętam lejemy superola cc30 i zmieniamy co 100mth i jest ok t25 od nowości na superolu i silnik nie był rozbierany nawet a co mówić remontowany i w stanie bdb jest także uważam że każdy olej jest ok tylko trzeba regularnie zmieniać i robić z głową ciągnikiem bo wiele od użytkowania zależy

Odnośnik do komentarza

A to Orlen nie może robić w tej samej klasie lepkości oleju jak fusch? Ja jednak wolę ULTORA. Nh też na nim śmigaja :-) i jeżeli już to pisałem, że fusch to też dobry olej. Podobnie jak mobil shel castrol itd. Teraz oleje są naprawdę dobre. Ja jednak wybieram nasze polskie marki. Tyle w tym temacie. A każdy niech jeździ na czym chce.

Odnośnik do komentarza

Tylko nie Castrol.... ten olej zszedł w ogóle na psy robi i wyłącznie z recyklingu robione,nie z świeżej nafty jak większość.

 

@Departament Jakie spuszczanie człowieku?  Ten ciągnik to moje po prostu hobby akceptuje jego wady ale nie oznacza że wychwalam w niebiosa szczerze mówiąc to jest złom przestrzały a jedyna zaleta to że sam naprawisz i niezawodny.Lubie mechanikę  analizuje sobie rzeczy lubie sobie prześledzić i wyciągnąć wnioski do auta mam takie same podejście .A na temat oleju jestem uczulony temu że przez kijowy olej jaki był wlany silnik pobierał mi 1,5 litra na 30 mtg.Przebieg 5300 mtg zdjąłem głowicę a próg na tulejach był bardzo mały.Wiesz co było powodem że pobierał olej? Po części winna była głowica ale głównie że pierścienie smarujące-zgarniające na nich był zapieczony olej bo nie wytrzymał temperatury i nic tego syfu z pierścieni nie wygoni żadna płukanka.W 60-tce różne oleje się zalewało i śmieszy mnie mit że zalejesz lepszy i kanały po zatyka... Mija rok od kapitalki to sprawdzam stan oleju czy bierze czy nie i wziął jakieś dobry litr i teraz sprawdzam czy przez Turdusa czy ten typ tak ma jednak to jest po prostu obserwacja.Jeden ciągnik na gospodarstwie tak naprawdę z sentymentem to czemu nie można zadbać na tip top? A ja cisnę ku temu że ktoś ma wąski tok myślenia to nie mierzył swoją miarą.Powiedziałem ci nie musisz czytać moich postów,widzisz mój nick i avatar to zjeżdżaj na dół.Trochę osób mi podziękowało na tym forum że dobrze doradziłem.Co złego że te ciągniki znam na wylot,mówisz że każdym temacie to co ty stalkujesz mnie czy co? 

Edytowane przez Adi96
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v