sumek666 5096 Opublikowano 15 Listopada 2018 Nie dawno czyli po przyjściu AGCO i Agravis jako jedynego słusznego przedstawicoela? Po wejściu Agravis ceny + 10%. Rozmawiałem na temat N124 wiosna to ok 260-280 tyś. Teraz 310-320 tyś w promocji. Ceny dotyczą modelu Active na HiTech5. (Ten z mechanicznymi zaworami) Odnośnik do komentarza
Bartek933 5464 Opublikowano 15 Listopada 2018 Zrobią 40% upustu i będzie git haha Odnośnik do komentarza
sumek666 5096 Opublikowano 15 Listopada 2018 No nie zrobia. Do tej pory diler dzielił się z AGCO. Teraz dzieli się z AGCO i Agravis. Tak tak a korbanek złodziej. U Korbanka na jesień 2017 MF 5711 ok 210 tyś dobrze wyposażony a teraz na Bednarach identycznie wyposażony 5710S 240 tyś. To w końcu ten korbanek okrada tych rolników czy nie? Już pominę to, że do Korbanka miałem 60 km do Tarnowa a teraz mamy dilera na wysokości Piły na granicy z kuj-pom Euromasz Lipka Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 15 Listopada 2018 Kazdy psioczy na unie na to ze silniki maja malo cylindrow. No. Jedni maja silniki do 3.5 l 4 cyl. A inni 3 cyl. Co stoi na przeszkodzie zrobic silnik o poj. Ok 5 czy 5.5 l w 6 cyl? Ano ksiegowy....bo latwiej i taniej zrobic 5litrowy silnik w 4 tlokach niz w 6...tylko kasa sie ma zgadzac.... co do valtry czy john deera. Kolega mechanior ogarnia troche sprzetu w okolicy i troche nim zawsze pojezdzi i np. Dla porownania moja stara valtra t170 z plugiem obrotowym rostawionym na prawie 2 m i walami cambella orala na ok. 1100 obr z predkoscia ok 8 kmh gdzie nowa t184 nie dawala rady z podobnym plugiem lub robilo sie czerwono na desce od przeciazenia i dziwnie redukowala biegi, o realcji na sam gaz nawet nie ma co wspominac. Drugi przyklad nowy jd seri r o mocy grubo ponad 200 km ledwo radzil sobie z maszynami ktore mialy pod niego idealnie pasowac a stawal w polu. Wlasciciel zakupil jd 7810 i przy tych samych maszynach idzie jak zly ....ale jedno juz wiadomo ze jak tylko skonczy sie gwarancja wylatuje ecoshit i silnik staje sie normalny. I w tym momencie mozna psioczyc na unie a w zasadzie na lobby ekologiczne ktore serwuje nam to g.wno za ktore placimy ciezkie pieniadze a zamiast byc eco powoduje aby nieefektywna prace i wzrost zuzycia paliwa. Odnośnik do komentarza
Henius91 1653 Opublikowano 15 Listopada 2018 To prawda. Moja Valtra też nie ma zrywu. Reakcja na gaz jest mizerna. Jak się wkręci na obroty to już idzie, ale tak do 1200 obr to ciężko się buja. N111 miały o wiele lepszy zryw. Można to tłumaczyć ekologią i tym całym ustrojstwem typu SCR czy DPF, ale czy na pewno. Jakoś mi się nie wydaję że jakbym mu odłączył SCR to by lepiej się wkręcał. Odnośnik do komentarza
sumek666 5096 Opublikowano 15 Listopada 2018 Henius pisząc wcześniej o Valtrze nie chciałem Cię urazić. Po prostu aktualna polityka AGCO wobec Polski to jest kpina. Delikatnie mówiąc. Każdy nowy ciągnik jest przymulony. Moim zdaniem najlepsze ze wszystkich rozwiązań to właśnie adblue bo wykonuje robotę poza układem spalania. Tylko we wydechu. Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 15 Listopada 2018 (edytowane) Valtey 4 cyl. Nigdy nie grzeszyly jakis super zrywem. Moja obecna 6350 i poprzednia 6550 zryenoscia nie grzesza jak np. Stary 40 letni foat ktorego mialem ale ciagna rowno. Kilka miesiecy smigalem n111 na cr ale jeszcze bez ekologi to tez nie wyrywala spod kol ziemi ale z ladunkiem czy bez szla bezproblemowo i naprawde ciezko ja bylo zaduaic. Obecna t170 na cr to calkiem inna liga ale to ponoc zasluga wlasnie cr bo na boschu vp30 sa bardziej mulowate. Co do polityki agco z valtra to faktycznie kpina i cena nowych valtr wola o pomste do nieba ale spokojnie rynek to zweryfikuje. Sam jakbym mial kupic valtre np n134 za grubo ponad 300 netto to zawijam classa i biore 6 cylindrow za grubo ponizej 300 tys z miekka osia elektrozaworami tuzem womem przednim i ogolnie aporo iloscia dodatkow... Edytowane 15 Listopada 2018 przez Mikruss Odnośnik do komentarza
Henius91 1653 Opublikowano 15 Listopada 2018 Nie uraziłeś bo nie miałem o co się tu obrażać @Mikruss może i racja. Tylko chodzi o samą reakcje na pedał gazu. Poniżej 1000 obr można powiedzieć, że reakcja jest znikoma. No claasy wychodzą fajnie jeśli chodzi o cenę Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 15 Listopada 2018 Dawka paliwa obnizona bo turbo jeszcze nie pompuje a wiec aby nie wydzielac niby toksycznych substancji... Odnośnik do komentarza
sumek666 5096 Opublikowano 15 Listopada 2018 Żaden ciągnik z turbo poniżej 1000 nie będzie się zbierał. Żaden ciągnikami nowymi interesuje się od 2 połowy 2016 roku. wtedy to debiutowała nowa 4 cylindrowa T6. Dopiero ty teraz mnoe uswiadmiles, że wcześniej T6 miała silniki R6. na chwilę T6 i Valtra N to jest jedna półka. Z tym, że Valtra jest o 40-50 tyś droższa! Za to mam 40 ton saletry albo paliwo na 10 lat 😛 tak jak kolega wspomniał. Ceny niemieckie dochody polskie rynek zweryfikuje. prawdę mówiąc eNka nie ma nic lepszego lub nie ma nic czego by nie oferował NH. Pomijam oczywiście 2 kierownice Odnośnik do komentarza
Henius91 1653 Opublikowano 15 Listopada 2018 Wiesz, druga kierownica potrzebna jak pani lekkich obyczajów majtki A wiesz jaka jest jeszcze jedna kwestia? Kto co lubi i to chyba będzie zawsze kwestia sporna, bo jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki I uwierz mi, że gdybym nie brał ciągnika na PROW, to raczej nie kupiłbym Valtry, mimo że lubię tą markę. Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 15 Listopada 2018 (edytowane) A ja poeiem inaczej.... Nowa t6 na electro comand oferuje to valtra 15 lat temu hehe bo automatyke polbiegow w pelni programowana przez uzytkownika, automatyczne ruszanie pow okreslonych obrotow bez sprzegla albo hamowanie i rozlaczanie sprzegla tylko w pedale hamulca mialem w 6550 z 2002 roku i teraz hicior ale odwolujac sie do nowego zetora crystala ktory ma to jako super nowosc przycisk sprzegla w dzwigni zmiany biegow valtra miala w latach 90tych ze skrzynia hitech 3. Edytowane 15 Listopada 2018 przez Mikruss Odnośnik do komentarza
sumek666 5096 Opublikowano 15 Listopada 2018 Rozumiem. Na PROW można sobie troszkę pozwolić na więcej. Gdyby nie PROW to ja w ogóle bym na nowe nie patrzył tylko szukał przytoczonego tutaj JD ale 7700 lub 6800. Mikrus ja będę bronił T6 tylko na skrzyni Dynamic Command bo tylko z ta w T6 miałem do czynienia.;) jest genialna o każdy kto z nią jeździł to powie. Odnośnik do komentarza
AS2 199 Opublikowano 15 Listopada 2018 22 godziny temu, sumek666 napisał: to chyba raczej zasługa łuni... chociaż jest model 6 cylindrowy również dostępny. T6.180 sprawdzałeś ceny Valtry N124? bez 310-320 tyś nie podchodż. to są rewiry JD serii R więc wybór jest łatwy. A co w JD jest lepszego niż w Valtrze? Większa ilość ekobadziewia? Czy prestiżowy znaczek jelonka? Odnośnik do komentarza
Henius91 1653 Opublikowano 15 Listopada 2018 Valtra za długo tkwiła w tych starych konstrukcjach. Miała już długo N-Auto, hamulec postojowy w rewersie, automatykę półbiegów itp, ale nic nie zmieniali aż do wprowadzenia Versu/Direct i konkurencja ich dogoniła. Obecnie prawie każda lepsza marka ma takie same udogodnienia jak Valtra. Podłokietnik SmartTouch wprowadzili kilka lat za późno, bo już Mccormick czy DF miały podobne dźwignie wielofunkcyjne dużo wcześniej Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 15 Listopada 2018 Ale podlokietnik i baardzo rozbudowana hydraulike to mialem w seri c w valtrze w 2004 roku a nka miala to w opcji tak jak t a seria c i m miala wszystko w seri ale sie slabo przyjely ze wzgledu na cene pewnie. Co do skrzyn to 5 polbiegow nie pamietam kiedy wprowadzili ale cos kolo 2006 roku i zakresy zmieniane w pelni pod obciazeniem ale tez malo tych wersji na rynku wtornym a fajne one byly bo hydraulika na osobnym zbiorniku w takiej wersji i pompa wielotloczkowa. Ale mozna by tak gdybac dlugo... co do new holland to najlepsza skrzynia byla ponoc w seri G w latach 90tych bo wszystko pod obciazeniem i nie do zdarcia i new holland wrocil pare lat temu ale ja zminiaturyzowal i wrzucil np. Do case puma ale jak sie teraz nazywa to nie wiem ale w kazdym razie znosi ponoc duzo. Odnośnik do komentarza
sumek666 5096 Opublikowano 15 Listopada 2018 11 minut temu, AS2 napisał: A co w JD jest lepszego niż w Valtrze? Większa ilość ekobadziewia? Czy prestiżowy znaczek jelonka? A no to ze dilera JD mam na miejscu a Valtry nie i Valtre sprzedaje w Polsce niemiecki diler. Poza tym JD mi się bardziej podoba niż Valtra a to już rzecz nieistotna. Polityka Valtry jest bardzo specyficzna. Ogromna zaleta Valtry jest właśnie osobny zbiornik na hydraulike. Ale znowu dostępny w dwóch bogatszych wersjach tylko z elektrozaworami. Przykro mi ale tak długo jak Valtra jest droższa od JD a nawet wchodzi w rewiry Fendta nie ma dla mnie racji bytu. Może i nie są to jakieś istotne argumenty ale takie jest moje zdanie. Pewnie teraz brzmię jak Janusz i passat 😛 Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 15 Listopada 2018 (edytowane) Odgorna polityka agco kieruje valtre na wyzszy pupal cenowy niz fendta.... Dla duzych modeli valtry z vario to stezal w kolano bo ze skrzynia vario i silnikiem sisu kupimu mfa sporo taniej hehe tylko w innym opakowaniu Edytowane 15 Listopada 2018 przez Mikruss Odnośnik do komentarza
Henius91 1653 Opublikowano 15 Listopada 2018 15 minut temu, Mikruss napisał: co do new holland to najlepsza skrzynia byla ponoc w seri G w latach 90tych bo wszystko pod obciazeniem i nie do zdarcia i new holland wrocil pare lat temu ale ja zminiaturyzowal i wrzucil np. Do case puma ale jak sie teraz nazywa to nie wiem ale w kazdym razie znosi ponoc duzo. Pewnie chodzi Ci o skrzynie na full powershift. One chyba nie są takie same bo seria G miała 18x9, a Puma ma 19x6, Takie skrzynie są zawsze spoko, ale to raczej do dużych koni, a nie do ciągników 100-150 KM Ale Valtra jeszcze nie osiągnęła pułapu Fendta. Nie wiem jak z serią S4, ale chociażby T4 na Direct jest nadal sporo tańsza, bo nowy Fendt 718 Vario Profi z 2016 u Korbanka to prawie 600 tys kosztuje. T174 Direct już raczej za to kupisz i to w dobrym wyposażeniu. Dla jasności wspólnymi seriami MFa i Valtry są tylko serie 8700 i S4. Np T4 i 7700 to już inne konstrukcje, jedynie silnik mają taki sam Odnośnik do komentarza
sumek666 5096 Opublikowano 15 Listopada 2018 Jeszcze wracając do skrzyń mechanicznych. Żadna skrzynia aktualnie oferowana na rynku nie ma szans startować do skrzyń dwusprzeglowych oferowanych przez koncern CNH i JD. AGCO takich nie oferuje na razie. Pewnie wprowadza za jakiś czas. Polski rynek wszystkie pomysły weryfikuje cena i z Valtrą będzie to samo. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 15 Listopada 2018 Valtra s do fendta 900,to różnica cenowa na poziomie, milion-900 tysięcy, więc już naprawdę znikoma, stąd też mała jej sprzedaż, bo dokłada się naprawdę niewiele, a serwis, wartość używki itd. Zwróci się z nawiązką Co do tego że to adblue robi mułowaty silnik to gó**o prawda, u siebie mam wyrzucone adblue w t173 i nic się nie zmieniło, za to t171 dwa lata starsze, na zegarze 3x tyle godzin a ma dużo lepszą reakcję na gaz Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się