Skocz do zawartości

Grzałka Zetor 6211


Grzesiek84

Zamontowana grzałka zamiast zaślepki w bloku Zetora 6211 przydatna sprawa a koszt raptem 85zł


Rekomendowane komentarze

wystarczy pół godziny czyli max 1 zł i teraz jeżeli odpalamy raz na dzień a używamy TYLKO gdy mróz jest -10 i wiecej to jest tanio i pewnie bo pali jak latem . zazwyczaj tęgie mrozy nie trwają wiecej jak 30 dni wiec smieszne jest jak ktoś mi powie że liczy każdą złotówkę chyba wazniejszy jest pewny rozruch niż 30 zł 😉
Odnośnik do komentarza

Grzałka przydatna rzecz na większe mrozy, prawie jak klima dla kierowcy w dni upalne. Bez tego da się żyć, ale po co sobie życie utrudniać :)

Odnośnik do komentarza

Grzałka ma 1kW przy mrozie -7st C grzałem 20min i kolektor był ciepły ciągnik odpalił jak latem. Używam go w okresie zimowym bardzo rzadko i raczej wiem wcześniej, że będzie mi potrzebny więc uważam, że przydatna sprawa włączyć go by temp. cieczy była przynajmniej na plusie. Mam grzałkę od 3lat w C330 i jest mega różnica przy odpalaniu tam po 20min ciągnik odpala super a używam go do ośnieżania jak jest śnieg rzecz jasna. Lepiej wstawić taką grzałkę niż męczyć rozrusznik i całą resztę. Koszt nie jest aż tak duży bo przez całą zimę nie wiem czy na prąd grzałki zapłacę więcej jak za 4pak. Ja polecam a każdy zrobi jak uważa.

Edytowane przez Grzesiek84
Odnośnik do komentarza
taka grzałka to prawidłowo nic nie kosztuje za użytkowanie. bo płacisz więcej za prąd ale oszczędzasz rozrusznik i silnik a czasami i czas bo jak nie chce zapalić to trzeba na rozciąg albo jeszcze inaczej kombinowac.
Odnośnik do komentarza

lub jak dawniej np. C330 wodą tata gorącą przelewał ile męczarni efekt marny a i koszta większe. Płynem zalany nie martwię się czy zamarznie czy nie, a odpali po podgrzaniu b. dobrze

Odnośnik do komentarza

Grzesiek84 napisał:

lub jak dawniej np. C330 wodą tata gorącą przelewał ile męczarni efekt marny a i koszta większe. Płynem zalany nie martwię się czy zamarznie czy nie, a odpali po podgrzaniu b. dobrze

Kolego możesz mi powiedzieć gdzie i jaką grzałke masz zamontowaną w C-330 ? Też myślę przy ciapku założyć. Ale nie widziałem u nikogo w okolicy więc wolę kogoś zapytać co ma już i sprawdzone oczywiście 😉

Odnośnik do komentarza
a ja mam grzałkę w dwóch ciągnikach teraz będę montował w ładowarce teleskopowej i uważam to za idealne rozwiązanie w okresie mrozów odpalam maszynę jak latem odrazy działa ogrzewanie w kabinie a teraz jest masę prostych sterowników kiedy ma zacząć grzać wystarczy jedynie podliczyć wieczorem przewód do grzalki. Odpalanie w wysokie mrozy staje się bezstresowe
Odnośnik do komentarza

izydor6280 napisał:

lepiej załóż sobie płomieniówkę niż te grzałki płynu wpinane w duży obieg

Kolego mi nie chodzi o tą co Ty masz na myśli w dużym obiegu. Tylko najlepiej w bloku bym chciał ale to oby jak z fabrycznym montażu. Problem w tym że w ciapku z tego co wiem nigdy fabrycznie nie było, A mi o coś takiego chodzi A nie te na wężu wpięte .

Odnośnik do komentarza

te grzałki nic nie dadzą, chyba że po partacku wywala termostat

16 godzin temu, klj napisał:

 

Kolego mi nie chodzi o tą co Ty masz na myśli w dużym obiegu. Tylko najlepiej w bloku bym chciał ale to oby jak z fabrycznym montażu. Problem w tym że w ciapku z tego co wiem nigdy fabrycznie nie było, A mi o coś takiego chodzi A nie te na wężu wpięte .

niestety ale ani w 330 ani w 360 nie ma żadnego miejsca w silniku aby wpiąć się z taką grzałką

Odnośnik do komentarza
jak ci.moze nic nie dać kolego jak grzejesz płyn na małym obiegu to tylko termostat pomaga a nie pogarsza sprawę, co ty bredzisz! ciepło wokół cylindrów do tego eliminijesz suchy start, tylko same plusy , może minus to cena prądu, ale nawet jakbyś odpalał 30razy w miesiącu to 30 zł a jak masz taryfę nocna to około 15zl, bez jaj więcej na fajki wydajecie czy na piwo!
Odnośnik do komentarza

jeśli mowa o 330 czy nawet 360 i wpinanie się w dolny wąż to chyba grzeje duży obieg, czyli przy zamkniętym termostacie tylko chłodnicę

Odnośnik do komentarza

Ja mam taką grzałkę w Zetorze 5211 od 15 lat, grzeje jak złoto nigdy mnie nie zawiódł Zetor w mrozy. Tylko że zetory miały fabryczne miejsce w bloku na taki bajer. W ursusie 902 też mam takie coś tylko że tam trzeba dłużej grzać więcej płynu itp, troszkę za mała moc jak na ciężką serię. 

Odnośnik do komentarza
Mam grzałkę w zetorze 14145. Spisuje się świetnie. pół godziny grzania przy -20 stopniach powoduje rozgrzanie cylindrów do +20 stopni. Zużycie silnika też jest bardzo ważne, ponieważ gorący płyn szybko rozgrzewa olej silnikowy. Łatwiejszy i lżejszy rozruch. Zawsze można podłączyć włącznik czasowy na określoną godzinę i rano masz już ciepły silnik.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v