bears 546 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Przydatna jak ktoś ma czas grzać to 2h wcześniej i płaci za mało za prąd. Odnośnik do komentarza
maciej 169 Opublikowano 2 Grudnia 2018 wystarczy pół godziny czyli max 1 zł i teraz jeżeli odpalamy raz na dzień a używamy TYLKO gdy mróz jest -10 i wiecej to jest tanio i pewnie bo pali jak latem . zazwyczaj tęgie mrozy nie trwają wiecej jak 30 dni wiec smieszne jest jak ktoś mi powie że liczy każdą złotówkę chyba wazniejszy jest pewny rozruch niż 30 zł 😉 Odnośnik do komentarza
Pigmei 1944 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Grzałka przydatna rzecz na większe mrozy, prawie jak klima dla kierowcy w dni upalne. Bez tego da się żyć, ale po co sobie życie utrudniać Odnośnik do komentarza
danielhaker 7329 Opublikowano 2 Grudnia 2018 14 minut temu, maciej napisał: wystarczy pół godziny czyli max 1 zł Po ile u Was ten prąd? Odnośnik do komentarza
maciej 169 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Około 60 groszy kw/h Wiec grzałka maksymalnie za 1 zł. Na wielkim mrozie Odnośnik do komentarza
danielhaker 7329 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Racja, nie wziąłem pod uwagę mocy grzałki Odnośnik do komentarza
Grzesiek84 30 Opublikowano 2 Grudnia 2018 (edytowane) Grzałka ma 1kW przy mrozie -7st C grzałem 20min i kolektor był ciepły ciągnik odpalił jak latem. Używam go w okresie zimowym bardzo rzadko i raczej wiem wcześniej, że będzie mi potrzebny więc uważam, że przydatna sprawa włączyć go by temp. cieczy była przynajmniej na plusie. Mam grzałkę od 3lat w C330 i jest mega różnica przy odpalaniu tam po 20min ciągnik odpala super a używam go do ośnieżania jak jest śnieg rzecz jasna. Lepiej wstawić taką grzałkę niż męczyć rozrusznik i całą resztę. Koszt nie jest aż tak duży bo przez całą zimę nie wiem czy na prąd grzałki zapłacę więcej jak za 4pak. Ja polecam a każdy zrobi jak uważa. Edytowane 2 Grudnia 2018 przez Grzesiek84 Odnośnik do komentarza
pp1208 706 Opublikowano 2 Grudnia 2018 taka grzałka to prawidłowo nic nie kosztuje za użytkowanie. bo płacisz więcej za prąd ale oszczędzasz rozrusznik i silnik a czasami i czas bo jak nie chce zapalić to trzeba na rozciąg albo jeszcze inaczej kombinowac. Odnośnik do komentarza
Grzesiek84 30 Opublikowano 2 Grudnia 2018 lub jak dawniej np. C330 wodą tata gorącą przelewał ile męczarni efekt marny a i koszta większe. Płynem zalany nie martwię się czy zamarznie czy nie, a odpali po podgrzaniu b. dobrze Odnośnik do komentarza
Rolnik1973 16690 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Też mam grzałkę bo była ale nigdy nie używałem🐱 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2018 Bo to trza i odpalać , a Ty w zimie czasu ni masz . Odnośnik do komentarza
klj 54 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Grzesiek84 napisał: lub jak dawniej np. C330 wodą tata gorącą przelewał ile męczarni efekt marny a i koszta większe. Płynem zalany nie martwię się czy zamarznie czy nie, a odpali po podgrzaniu b. dobrze Kolego możesz mi powiedzieć gdzie i jaką grzałke masz zamontowaną w C-330 ? Też myślę przy ciapku założyć. Ale nie widziałem u nikogo w okolicy więc wolę kogoś zapytać co ma już i sprawdzone oczywiście 😉 Odnośnik do komentarza
Misiaczek57 5 Opublikowano 2 Grudnia 2018 a ja mam grzałkę w dwóch ciągnikach teraz będę montował w ładowarce teleskopowej i uważam to za idealne rozwiązanie w okresie mrozów odpalam maszynę jak latem odrazy działa ogrzewanie w kabinie a teraz jest masę prostych sterowników kiedy ma zacząć grzać wystarczy jedynie podliczyć wieczorem przewód do grzalki. Odpalanie w wysokie mrozy staje się bezstresowe Odnośnik do komentarza
izydor6280 1183 Opublikowano 2 Grudnia 2018 lepiej załóż sobie płomieniówkę niż te grzałki płynu wpinane w duży obieg Odnośnik do komentarza
klj 54 Opublikowano 2 Grudnia 2018 izydor6280 napisał: lepiej załóż sobie płomieniówkę niż te grzałki płynu wpinane w duży obieg Kolego mi nie chodzi o tą co Ty masz na myśli w dużym obiegu. Tylko najlepiej w bloku bym chciał ale to oby jak z fabrycznym montażu. Problem w tym że w ciapku z tego co wiem nigdy fabrycznie nie było, A mi o coś takiego chodzi A nie te na wężu wpięte . Odnośnik do komentarza
Genius9872 411 Opublikowano 2 Grudnia 2018 To już lepiej świece płomieniowa założyć 😁 ja mam w C-330M i zdaje egzamin ☺ Odnośnik do komentarza
Grzesiek84 30 Opublikowano 2 Grudnia 2018 (edytowane) W C330 posiadam taką grzałkę https://sklep.mizar.com.pl/grzalka-c-360-c-330-700w-produkt-polski-46635980-46459000-p-4256.html wpięta w przewód idący z dołu chłodnicy i nie opisuje bajek efekt jest ogromny do tego dobre świece żarowe i traktor pali jak latem. Edytowane 2 Grudnia 2018 przez Grzesiek84 Odnośnik do komentarza
izydor6280 1183 Opublikowano 3 Grudnia 2018 te grzałki nic nie dadzą, chyba że po partacku wywala termostat 16 godzin temu, klj napisał: Kolego mi nie chodzi o tą co Ty masz na myśli w dużym obiegu. Tylko najlepiej w bloku bym chciał ale to oby jak z fabrycznym montażu. Problem w tym że w ciapku z tego co wiem nigdy fabrycznie nie było, A mi o coś takiego chodzi A nie te na wężu wpięte . niestety ale ani w 330 ani w 360 nie ma żadnego miejsca w silniku aby wpiąć się z taką grzałką Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2018 jak ci.moze nic nie dać kolego jak grzejesz płyn na małym obiegu to tylko termostat pomaga a nie pogarsza sprawę, co ty bredzisz! ciepło wokół cylindrów do tego eliminijesz suchy start, tylko same plusy , może minus to cena prądu, ale nawet jakbyś odpalał 30razy w miesiącu to 30 zł a jak masz taryfę nocna to około 15zl, bez jaj więcej na fajki wydajecie czy na piwo! Odnośnik do komentarza
izydor6280 1183 Opublikowano 3 Grudnia 2018 jeśli mowa o 330 czy nawet 360 i wpinanie się w dolny wąż to chyba grzeje duży obieg, czyli przy zamkniętym termostacie tylko chłodnicę Odnośnik do komentarza
Esab200 360 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Ja mam taką grzałkę w Zetorze 5211 od 15 lat, grzeje jak złoto nigdy mnie nie zawiódł Zetor w mrozy. Tylko że zetory miały fabryczne miejsce w bloku na taki bajer. W ursusie 902 też mam takie coś tylko że tam trzeba dłużej grzać więcej płynu itp, troszkę za mała moc jak na ciężką serię. Odnośnik do komentarza
Maverick 127 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Mam grzałkę w zetorze 14145. Spisuje się świetnie. pół godziny grzania przy -20 stopniach powoduje rozgrzanie cylindrów do +20 stopni. Zużycie silnika też jest bardzo ważne, ponieważ gorący płyn szybko rozgrzewa olej silnikowy. Łatwiejszy i lżejszy rozruch. Zawsze można podłączyć włącznik czasowy na określoną godzinę i rano masz już ciepły silnik. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się