Skocz do zawartości

Przyczepa dwuosiowa


prorok

Skończę agregat i zabieram się za przyczepę ....bo to już najwyższy czas żeby do żniw na spokojnie się wyrobić :) Jeszcze nie zdecydowałem co będę z nią robił...póki co chcę ją wypiaskować...zregenerować hamulce i zobaczę co dalej :)  


Rekomendowane komentarze

wypiaskować, odnowić podłogę, burty i malować. Na żniwa i baloty lux .. bo mała nie jest ;)

Odnośnik do komentarza

@Bukat82

Do żniw muszę się wyrobić...bo przyczepa będzie robiona z myślą o żniwach i wożeniu zboża ;) Podwójne burty i dolne otwieranie...to będzie na pewno ;)

@traktorzystac330 

Cały czas nad tym myślę.jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji...trochę boję się kosztów takiej przeróbki...

@KubaMF

Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi. hamulce sa na obie osie.jeden siłownik na oś.

Odnośnik do komentarza

Chodziło mi o siłowniki ;) U nas w bbs jest 2 siłowniki z przodu jeden większy z tyłu, na nasze górki trzeba zrobić dobre hamulce bo czasami nie ma żartów. 

Odnośnik do komentarza

Tutaj jest po jednym siłowniku..i tak to pewnie zostawię. u Was sporo większy wagonik a i górki porównać te koło was a te na mojej stronie to tak jak bym mieszkal na równinie a niby w jednej miejscowości mieszkamy :)

 

hamulce to podstawa dlatego remont przyczepy zacznę od piaskowania i przywrócenia do pełnej sprawności układu hamulcowego :)

Odnośnik do komentarza

już wcześniej pisałem ci żebyś robił wywrot, z resztą nie tylko ja, i swoje zdanie nadal podtrzymuję

koszta będą duże, same materiały to 5-6tys.zł żeby było dobrze, ale jak nie zrobisz to sam zobaczysz że za dwa lata będziesz pluł sobie w brodę że trzeba było dołożyć i zrobić, wtedy już zrobionej i wymalowanej nie potniesz bo będzie szkoda

w sumie teraz trzeba w nią z trzy tysiące wsadzić żeby zboże wozić, więc te kolejne 3tys.zł to nie tak wiele

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza

Tym bardziej, że masz porównanie pomiędzy ciągnikiem z napędem a bez. Może się mylę ale od czasu zakupu MTZ po galerii wygląda, że więcej nim robisz.

Odnośnik do komentarza

Rób wywrot, pókiś młody to i sztywna, a z biegiem lat bez wywrotu jak bez jaj.

Ja mam 2 sztywne i szkoda kręgosłupa na łopatowanie i nastała z wywrotem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Nie ma Kaśki, dobra i Maryna. Jak nie ma wogole przyczepy to lepsza sztywna jak zadna. A z biegiem czasu mozna przerobic lub przehandlowac. Nie zawsze na wszystko mozna przeznaczyc finanse. Tez kupilem sztywna. Wywrotka lepsza, ale za te pieniądze bym nie kupil, a jak sie ma jedynie drewniany woz i rozrzutnik, to nawet sztywna jest zbawieniem w zniwa. Ale to tylko moje zdanie :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza

Do tej pory sobie radził tym co ma, to i na te żniwa ta nie jest koniecznie niezbędna, nie zrobi całości teraz to w zimę dokończy, takie moje zdanie. Też parę lat temu remontowaliśmy d44, i teraz każdy w brodę pluje że zostawiona była sztywna....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

@bratrolnika dobrze prawi . W koncu jesli boisz się kosztów to rob na razie podwojną ramę tzn. drugą do wywrotu , wspawaj uszy czy tam kule i bierz się za pakę . Żniwa oblecisz sztywną a za rok czy dwa dorobisz silowniki/silownik i bedzie wywrotka. Druga rama na tę chwilę az takich duzych kosztow dodatkowych Ci nie przysporzy :)

Oczywiscie zdaje sobie sprawę ze latwo się pisze , radzi a trudniej zrobic ...

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza

Siłownik czy siłowniki w całym tym galimatiasie to max 15% kosztów

Albo robić dobrze, albo wcale, takie moje zdanie

Jak wywrotka będzie ładnie zrobiona to i ładne pieniądze będzie można kiedyś za nią wziąć z jak będzie zostawiona sztywna to nikt tego nie będzie chciał kupić, nie dość że wielka kabaryna, to sztywna

  • Like 2
Odnośnik do komentarza

Panowie wielkie dzięki za rady ;) Najbardziej do przeróbki na wywrotkę zniechęca mnie fakt że nie mam dokumentów na tą przyczepę i to jest największy ból...Druga sprawa to ma to być przyczepa praktycznie tylko i wyłącznie do wożenia zboża w żniwa resztę czasu pewnie będzie stać...albo będzie sporadycznie używana. Co do tego że wywrot jest potrzebny i to ogromna wygoda to ja nawet nie dyskutuje...Macie 100 % racji i podpisuje się pod tym co piszecie rękami i nogami...

Rozbiorę ją w mak...wypiaskuję i wtedy  będzie można zacząć działać..

Powiedzcie mi czym by było najlepiej wzmocnić ramę teraz jest ceownik wystarczy go zamknąć czy pod wywrotkę trzeba by coś było więcej w tej dolnej ramie wzmocnić? Druga sprawa z jakiego materiału najlepiej zrobić górną ramę? Rozumiem że tutaj by trzeba było dać dwa siłowniki? Czy robić na jeden tak żeby mieć też wywrot na tył? 

Boję się że jak by to miała być wywrotka to była by mega wysoka...bo już teraz niska nie jest a gdzie jeszcze druga rama...Szwagier ma znajomego który robi  i remontuje przyczepy na większa skalę...i mówił mu że jak już z tego robić wywrotkę to musowo ją obniżyć..czyli trzeba by było przerobić całe mocowanie resorów do ramy żeby to trochę obniżyć..a to są dalej dodatkowe koszty...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v