Skocz do zawartości
© Jakub Winiarski Foto

Worek niespodzianka od Belarusa


KubaMF

Jeśli ktoś był ciekawy to właśnie takie rzeczy znajdują się w worku niespodziance od Belarusa. Zawiera on: Klucz, najprawdopodobniej przejście z wałka 540 na 1000 (jeśli się mylę to mnie poprawcie), wąż do pompowania kół, 2 filtry chyba do skrzyni, filtr paliwowy, 2 paski klinowe, bodajże 4 zestawy wejść do hydrauliki, parę nakrętek do szpilek od kół, instrukcje i katalog części w j.ang, (których nie ma bo leżały już w domu) i stylowy worek :D

Prawa autorskie

© Jakub Winiarski Foto
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1



Rekomendowane komentarze

No i za***iście...ruscy nadal mają styl i jak dawniej z każdym ciągnikiem dają "wyprawkę" z tą różnicą, że kiedyś było to w jeszcze bardziej stylowej drewnianej skrzyni. 

Tak jak napisałeś ten wałek jest do zmiany obrotów na 540 lub na 1000 w zależności od tego jaki jest zamontowany w ciągniku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

A w niby lepszych markach to ci tylko instrukcje obsługi dadzą i w niej pisze zęby się zgłosić do serwisu  

Edytowane przez przybyslawice5211
  • Like 3
Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem wystarczy porządny ale to naprawdę porządny klucz do kół, wąż do pneumatyki, trochę oleju silnikowego i raczej nic więcej nie trzeba

Odnośnik do komentarza

Ojciec do Jumza dostał wszystko jeszcze w drewnianej skrzyni.(1983). Do tego jeszcze krótki szpadel do zamontowania z tyłu kabiny.

Odnośnik do komentarza

w innych markach nie dostaje się końcowi WOM bo wystarczy przestawić dźwignie aby zmienić obroty. złącza hydrauliczne też nie potrzebne bo po co ? jak to się nie psuje i praktyczne nie zużywa. Klucz do kół też za bardzo nie potrzebny. jedynie te filtry by się przydały


przewód do kół, katalog i instrukcja też w innych markach dają

Odnośnik do komentarza

Kiedyś Zetor i licencyjne Ursusy też potrzebowały zmiany końcówki WOM do zmiany obrotów ale ten dodatkowy wałek trzeba było sobie kupić co też nie było łatwe. 

Nie jestem pewien czy teraz tak jest ale kiedyś ruscy mieli inne złącza i dawali do ciągników drugi komplet.

Przewód do pompowania do innych marek może i dają ale jak się dopłaci i to nie mało za sprężarkę i resztę instalacji pneumatycznej.

ZSRR dawno się rozpadło ale swoje stare standardy utrzymują a były to kiedyś standardy wszystkich marek na świecie. Kiedyś kazda opona była sprzedawana w komplecie z dętką (oczywiście opona dętkowa)...dziś robią tak już tylko sowieckie i postsowieckie firmy.

Ktoś powie, że oni zatrzymali się w rozwoju dawno temu. Jest w tym dużo prawdy ale mimo to a często dzięki temu Belarus jest nadal sprzedawany i to w dużych ilościach na całym świecie. Tani zakup i eksploatacja oraz prostota zawdze i wszędzie znajdzie dla siebie miejsce. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
extrabyk napisał:

Kiedyś Zetor i licencyjne Ursusy też potrzebowały zmiany końcówki WOM do zmiany obrotów ale ten dodatkowy wałek trzeba było sobie kupić co też nie było łatwe. 

Nie jestem pewien czy teraz tak jest ale kiedyś ruscy mieli inne złącza i dawali do ciągników drugi komplet.

Przewód do pompowania do innych marek może i dają ale jak się dopłaci i to nie mało za sprężarkę i resztę instalacji pneumatycznej.

ZSRR dawno się rozpadło ale swoje stare standardy utrzymują a były to kiedyś standardy wszystkich marek na świecie. Kiedyś kazda opona była sprzedawana w komplecie z dętką (oczywiście opona dętkowa)...dziś robią tak już tylko sowieckie i postsowieckie firmy.

Ktoś powie, że oni zatrzymali się w rozwoju dawno temu. Jest w tym dużo prawdy ale mimo to a często dzięki temu Belarus jest nadal sprzedawany i to w dużych ilościach na całym świecie. Tani zakup i eksploatacja oraz prostota zawdze i wszędzie znajdzie dla siebie miejsce. 

Ten ciągnik jest Białoruski a nie rosyjski. A to lekka różnica. A oni się nie zatrzymali w rozwoju. Po prostu żyją swoim życiem. Nie liżąc dupy całej Brukseli Merkel itp.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

he he gdyby polska nie była tak głęboko w D.ie Merkel Macrona i Trumpa. A była bardziej neutralna myślę że mielibyśmy więcej do powiedzenia we własnym kraju. 😉

  • Like 2
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza

Dobrze wiem,że Belarus jest białoruski a nie ruski tylko, że dla większości z nas wszystko na wschód od Polski aż do Japonii jest ruskie i tego nie zmieni fakt utworzenia na tym terenie nowych państw po rozpadzie ZSRR. Białoruś jest w o tyle dobrym położeniu,że to na ich terenie pozostały dwie ruskie fabryki znane i cenione na całym świecie do dziś  czyli Belarus i Biełaz.

Odnośnik do komentarza

Dziadek w '77 jak kupił T25 to dostał  4 drewniane skrzynki części . Samych kluczy było tyle, że wszystkie nie zmieściły się do skrzynki w traktorze.

Odnośnik do komentarza

Kiedyś dawali dużo ciekawych rzeczy przy zakupach maszyn, teraz to można o tym zapomnieć. Oczywiście w cenie ciągnika za dopłatą pewnie by coś było, fakt że to było w cenie za to się nic nie dopłaca więc dobre i to. A że w mtz mało rzeczy się zmieniło od 20 lat czy iluś tam to pewnie dlatego dają taki worek w komplecie z ciągnikiem. Niby to nic ale zawsze coś. Dzisiaj coś robiłem przy traktorze i znalazłem papierek niestety po cukierku białoruskim, szkoda że nie było cukierka :D Byłby miły prezent xd 

Odnośnik do komentarza

Miły prezent to by był jak byś w oponach znalazł kilkaset kartonów białoruskich papierosów, które ktoś zapomniał wyjąć i byś je sprzedał na wolnym rynku 😎

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza

Jeśli tu jest tak samo jak w mtzcie to zmianę prędkości womu dokonuje się tak jak kolega wyżej zauważył, przekręcając dwignię pod skrzynią. 

Odnośnik do komentarza

Koledzy gdzie dokładnie jest ta dźwignia szukałem ją dzisiaj i nie mogłem znaleźć. Ale to jest dziwne teraz po załączeniu wom na max obrotach silnika jest 860 obr/min to jest ustawiony wałek 540 czy 1000 ? I żeby go przestawić wystarczy tylko tą dźwignię przestawić? bo widziałem ją w instrukcji pisało jak trzeba wykonać tą regulację i wgl. 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, artur125 napisał:

a zmiany obrotów wom , to nie dokonuje się przypadkiem śrubką pod skrzynią?

są dwa wałki bo 6 i 21 frezów

Pod schodami, jak dobrze pamiętam, jest taka "dźwigienka" przykręcona śrubką i ją się przestawia prędkości WOM (obok niej jest też podobna dźwigienka do wyłączania pompy) przynajmniej w skrzyni 16/8 w 1025. Śrubą to seria 800 i 900 - czyli te wałkiem napędowym po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza

540obr uzyskuje się zazwyczaj nie na najwyższych obrotach , tylko w okolicach najwyszego momentu obrotowego.

dżwigienka jest pod skrzynią, przynajmniej w mniejszych modelach.

a z tymi obrotami to też może być przekłamanie wskażnika , jak to u ruskim.

Odnośnik do komentarza

z tego co pamiętam kontrę odkręca sie kluczem 14 a przestawienie odbywa sie kluczem 17. Najlepiej przestawiać podczas gaszenia badź cykania rozrusznikiem żeby zazębiło.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...