Skocz do zawartości

Pronar T679


TheMajster

Idealne ujęte jak stoi bez stopy i pronar twierdzi że tak ma być. Ciekaw jestem waszego zdania




Rekomendowane komentarze

Z jednej strony dobrze. Jak się zachowa z ładunkiem?

Oraz widzę problem przy zapinaniu, gdzie 2 ciągniki mają inną wysokość zaczepów, stopą ustawi jaka wysokość potrzebna a tu nawet odpięcie i zapięcie do tego samego ciągnika może być problemem na nierówności.

Odnośnik do komentarza

To nie szukanie dziury w całym, nacisk na ciągnik dosłownie zerowy, z pełnym ładunkiem i większą prędkością rzuca ciągnikiem (przyczepa prowadzi Ciągnik) a co do podpinania nie jest wcale to ułatwione bo jak widać jest na k80 i po odczepieniu uciekła mi do góry więc żeby ponownie podczepić trzeba docisnąć dyszel tylko jaak ? siadam na końcu a ona nic i wtedy zaczynają się nerwy i alpejskie kombinacje. Cała przyczepa ma wieeeele do życzenia i żałujemy że wcześniej nie testowaliśmy ale nasze podejście do tego było takie ze ,,co można w przyczepie spierd.....ć,, a jeednak.

Odnośnik do komentarza

O właśnie ja też takie miałem podejście jak kupowałem zgrabniarke dwukaruzelowa po wielu mankamentach w niej teraz już testuje każda maszynę to nic nie kosztuje tylko twój i dealera czas.

Odnośnik do komentarza

A załadowana też tak będzie stać, czy ciśnie wtedy na zaczep? Mój tandem bez stopy opadnie zaczepem aż do oparcia odbojnika na resorze. Praktycznie oprze sie zaczepem na ziemi.

Odnośnik do komentarza

Faktycznie ma. Bardziej się skupiłem na tekście niż na obrazku i wywnioskowałem, ze jej nie ma. Tak sobie myślę, że to nie problem, ze sama stoi. Trzeba po prostu pokombinować z wysokością zaczepu. Trzeba opuścić ucho o jakieś 5 czy 10 cm. Tak, że do zaczepienia trzeba będzie ją podnieść a za razem gdy już się zaczepi to będzie ona dociążać tylną oś ciągnika. Bo zdaje się jakieś problemy z prowadzeniem są.

Jeśli są dwa ciągniki to albo staramy się wyregulować w nich zaczepy na jedną wysokość. Albo robimy tak jak napisałem dla tego, który ma niżej zaczep. Dla tego, który ma zaczep wyżej podnosimy przyczepę na stopie. I nie ma problemu. Dla mnie jak najbardziej wszystko ok a zaczep tej przyczepy widać, że ma bardzo duży zakres regulacji.

Edytowane przez hubertuss
Odnośnik do komentarza

No dobra a jeśli jest możliwośc wyboru podpory mechanicznej to warto ją wybrać? Tak jak ma to miejsce w modelu 663/2 Powiedział bym ,że korba jednak lepiej sie sprawdzi.

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-burtowa-tandem-pronar-t663-2-7-t-9-8-m-duzy-rabat-CID757-ID9I5DR.html#f338aa92d0

na dwóch zdjeciach jest widoczna korba.

Albo to

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-pronar-t663-2-7t-nowa-okazja-CID757-IDwxx6n.html#f338aa92d0

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak będzie z korbowaniem gdy przyczepę załadujesz. A noga np wejdzie trochę w ziemię. Przyczepa z zdjęcia ma zaczep na kulę. Czyli trzeba ją do zaczepienia opuścić. Jeśli przyczepa i ciągnik będą miały źle wyregulowane zaczepy to w przypadku gdy przyczepa ma tendencję do stania równo bez stopy przy za niskim zaczepie ciągnika zawsze będą problemy bez względu na to jaka stopa. Bo nawet jak stopę podniesiesz to ucho i tak będzie za wysoko dla ciągnika.

Odnośnik do komentarza

Zaczep kulowy na około 80cm? 🙄 Moim zdaniem zdecydowanie masz za wysoko ustawiony zaczep w przyczepie skoro musisz go naciskać by zapisać do ciągnika. Po to jest stopa hydrauliczna żeby podjechać pod przyczepę, podpiąć hydraulikę, podnieść sobie zaczep i podjechać, a później opuścić na kulę. Przy naciśnięciu na zaczep przenosisz obciążenie na przednią oś, a tylna jest w "powietrzu" a poz załadunku nacisk zwiększa się na koła wyrównując ją troszkę, a zaczep idzi do góry i problem później ze sterownością. Każdy zastanawia się w tego typu przyczepach czy zaczep nie jest za słaby na nacisk, a u Ciebie wręcz odwrotnie 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Przyczepa jest wypoziomowana względem Ciągnika ustawiane było to na płaskiej powierzchni tak że ustawienie dyszla nic tu nie zmieni (traf chciał że akurat trafiłem na takie miejsce do odczepienia że przednie koła były delikatnie wyżej), cały mankament tkwi w tym że jak przednie koło wjedzie na wzniesienie to tylne wisi w powietrzu co nie powinno mieć miejsca po to jest zawieszenie typu tandem żeby naciskał na pojazd go ciągnący logiczne, gdybym chciał wyleczona wziął bym zwykłą przyczepę 2 osiową i po sprawie. Ciągnąc ją na pusto skacze jak piłeczka na zaczepie wybijając go, który wcale nie jest tani, podglądałem niestety już po zakupie mojej że w innych przyczepkach ten resor wahliwy jest nie co inaczej rozwiązany ma sporo więcej ruchu dzięki czemu ma większy zakres pracy. Dodam jeszcze że skok/różnica wychylenia kół przednich od tylnich to równo 10cm czyli 5cm do góry i 5cm do dołu.

Odnośnik do komentarza

Tandem to układ osi a nie zawieszenie. Tak samo jak tridem mówi o trzech osiach blisko siebie a nie o jakiejś budowie zawieszenia. W przypadku tandemu może być na wózkach wahliwych jak np w polskich rozrzutnikach warfama n 218. Lub na resorowanych osiach jak tutaj. Pierwsze rozwiązanie zapewnia większe możliwości dopasowania kół do kształtu terenu. Ale jest bardziej narażone na uszkodzenia/wyginanie przy skrętach zwłaszcza ostrych i nie ma amortyzacji. Drugie rozwiązanie słabiej kopiuje teren ale ma amortyzację i wytrzymuje większe obciążenia zwłaszcza przy skrętach. Dlatego w takich przyczepach większość producentów stosuje rozwiązanie drugie. Jełśi ciągnik jest dobrze wypoziomowany względem ucha dyszla to pozostaje tylko dokładniej wybierać miejsce postoju. Albo płaskie albo tak by tylna oś była wyżej. Jednak patrząc na to co piszesz o wrażeniach z jazdy to twierdze, że masz źle wypoziomowany zaczep na ciągniku do tej przyczepy. Kula powinna być nisko. Tak jak pisałem na równym z 5 czy 10 cm wyżej niż ucho dyszla przyczepy stojącej na równym bez stopy. Przy zaczepieniu opuszczasz ucho na kule na stopie. Wtedy już pusta będzie dociążała ci lekko tylną oś ciągnika. Gdy ją załadujesz resory siądą. A poziom ucha i kuli/zaczepu ciągnika jeszcze bardziej się poróżni i jeszcze bardziej ucho obciąży zaczep a z nim ciągnik.

Edytowane przez hubertuss
Odnośnik do komentarza
hubertuss napisał:

Tandem to układ osi a nie zawieszenie. Tak samo jak tridem mówi o trzech osiach blisko siebie a nie o jakiejś budowie zawieszenia. W przypadku tandemu może być na wózkach wahliwych jak np w polskich rozrzutnikach warfama n 218. Lub na resorowanych osiach jak tutaj. Pierwsze rozwiązanie zapewnia większe możliwości dopasowania kół do kształtu terenu. Ale jest bardziej narażone na uszkodzenia/wyginanie przy skrętach zwłaszcza ostrych i nie ma amortyzacji. Drugie rozwiązanie słabiej kopiuje teren ale ma amortyzację i wytrzymuje większe obciążenia zwłaszcza przy skrętach. Dlatego w takich przyczepach większość producentów stosuje rozwiązanie drugie. Jełśi ciągnik jest dobrze wypoziomowany względem ucha dyszla to pozostaje tylko dokładniej wybierać miejsce postoju. Albo płaskie albo tak by tylna oś była wyżej. Jednak patrząc na to co piszesz o wrażeniach z jazdy to twierdze, że masz źle wypoziomowany zaczep na ciągniku do tej przyczepy. Kula powinna być nisko. Tak jak pisałem na równym z 5 czy 10 cm wyżej niż ucho dyszla przyczepy stojącej na równym bez stopy. Przy zaczepieniu opuszczasz ucho na kule na stopie. Wtedy już pusta będzie dociążała ci lekko tylną oś ciągnika. Gdy ją załadujesz resory siądą. A poziom ucha i kuli/zaczepu ciągnika jeszcze bardziej się poróżni i jeszcze bardziej ucho obciąży zaczep a z nim ciągnik.

To co napisałeś ma sens . jest jeszcze jedna kwestia czy to miało tak być i pronar budował ja żeby właśnie większość ciężaru była na kołach od przyczepy czy to może błąd fabryczny.


hubertuss napisał:

Tandem to układ osi a nie zawieszenie. Tak samo jak tridem mówi o trzech osiach blisko siebie a nie o jakiejś budowie zawieszenia. W przypadku tandemu może być na wózkach wahliwych jak np w polskich rozrzutnikach warfama n 218. Lub na resorowanych osiach jak tutaj. Pierwsze rozwiązanie zapewnia większe możliwości dopasowania kół do kształtu terenu. Ale jest bardziej narażone na uszkodzenia/wyginanie przy skrętach zwłaszcza ostrych i nie ma amortyzacji. Drugie rozwiązanie słabiej kopiuje teren ale ma amortyzację i wytrzymuje większe obciążenia zwłaszcza przy skrętach. Dlatego w takich przyczepach większość producentów stosuje rozwiązanie drugie. Jełśi ciągnik jest dobrze wypoziomowany względem ucha dyszla to pozostaje tylko dokładniej wybierać miejsce postoju. Albo płaskie albo tak by tylna oś była wyżej. Jednak patrząc na to co piszesz o wrażeniach z jazdy to twierdze, że masz źle wypoziomowany zaczep na ciągniku do tej przyczepy. Kula powinna być nisko. Tak jak pisałem na równym z 5 czy 10 cm wyżej niż ucho dyszla przyczepy stojącej na równym bez stopy. Przy zaczepieniu opuszczasz ucho na kule na stopie. Wtedy już pusta będzie dociążała ci lekko tylną oś ciągnika. Gdy ją załadujesz resory siądą. A poziom ucha i kuli/zaczepu ciągnika jeszcze bardziej się poróżni i jeszcze bardziej ucho obciąży zaczep a z nim ciągnik.

To co napisałeś ma sens . jest jeszcze jedna kwestia czy to miało tak być i pronar budował ja żeby właśnie większość ciężaru była na kołach od przyczepy czy to może błąd fabryczny.


hubertuss napisał:

Tandem to układ osi a nie zawieszenie. Tak samo jak tridem mówi o trzech osiach blisko siebie a nie o jakiejś budowie zawieszenia. W przypadku tandemu może być na wózkach wahliwych jak np w polskich rozrzutnikach warfama n 218. Lub na resorowanych osiach jak tutaj. Pierwsze rozwiązanie zapewnia większe możliwości dopasowania kół do kształtu terenu. Ale jest bardziej narażone na uszkodzenia/wyginanie przy skrętach zwłaszcza ostrych i nie ma amortyzacji. Drugie rozwiązanie słabiej kopiuje teren ale ma amortyzację i wytrzymuje większe obciążenia zwłaszcza przy skrętach. Dlatego w takich przyczepach większość producentów stosuje rozwiązanie drugie. Jełśi ciągnik jest dobrze wypoziomowany względem ucha dyszla to pozostaje tylko dokładniej wybierać miejsce postoju. Albo płaskie albo tak by tylna oś była wyżej. Jednak patrząc na to co piszesz o wrażeniach z jazdy to twierdze, że masz źle wypoziomowany zaczep na ciągniku do tej przyczepy. Kula powinna być nisko. Tak jak pisałem na równym z 5 czy 10 cm wyżej niż ucho dyszla przyczepy stojącej na równym bez stopy. Przy zaczepieniu opuszczasz ucho na kule na stopie. Wtedy już pusta będzie dociążała ci lekko tylną oś ciągnika. Gdy ją załadujesz resory siądą. A poziom ucha i kuli/zaczepu ciągnika jeszcze bardziej się poróżni i jeszcze bardziej ucho obciąży zaczep a z nim ciągnik.

To co napisałeś ma sens . jest jeszcze jedna kwestia czy to miało tak być i pronar budował ja żeby właśnie większość ciężaru była na kołach od przyczepy czy to może błąd fabryczny.


hubertuss napisał:

Tandem to układ osi a nie zawieszenie. Tak samo jak tridem mówi o trzech osiach blisko siebie a nie o jakiejś budowie zawieszenia. W przypadku tandemu może być na wózkach wahliwych jak np w polskich rozrzutnikach warfama n 218. Lub na resorowanych osiach jak tutaj. Pierwsze rozwiązanie zapewnia większe możliwości dopasowania kół do kształtu terenu. Ale jest bardziej narażone na uszkodzenia/wyginanie przy skrętach zwłaszcza ostrych i nie ma amortyzacji. Drugie rozwiązanie słabiej kopiuje teren ale ma amortyzację i wytrzymuje większe obciążenia zwłaszcza przy skrętach. Dlatego w takich przyczepach większość producentów stosuje rozwiązanie drugie. Jełśi ciągnik jest dobrze wypoziomowany względem ucha dyszla to pozostaje tylko dokładniej wybierać miejsce postoju. Albo płaskie albo tak by tylna oś była wyżej. Jednak patrząc na to co piszesz o wrażeniach z jazdy to twierdze, że masz źle wypoziomowany zaczep na ciągniku do tej przyczepy. Kula powinna być nisko. Tak jak pisałem na równym z 5 czy 10 cm wyżej niż ucho dyszla przyczepy stojącej na równym bez stopy. Przy zaczepieniu opuszczasz ucho na kule na stopie. Wtedy już pusta będzie dociążała ci lekko tylną oś ciągnika. Gdy ją załadujesz resory siądą. A poziom ucha i kuli/zaczepu ciągnika jeszcze bardziej się poróżni i jeszcze bardziej ucho obciąży zaczep a z nim ciągnik.

To co napisałeś ma sens . jest jeszcze jedna kwestia czy to miało tak być i pronar budował ja żeby właśnie większość ciężaru była na kołach od przyczepy czy to może błąd fabryczny.


hubertuss To co napisałeś ma sens . jest jeszcze jedna kwestia czy to miało tak być i pronar budował ja żeby właśnie większość ciężaru była na kołach od przyczepy czy to może błąd fabryczny.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v