Skocz do zawartości

Autosan D47


matti6

Nowy nabytek albo zabytek 😉



Rekomendowane komentarze

Nie wiem czy 9300 to dużo czy mało😀 okolice Płońska :) Sztywna już zrobiona na wywrot lecz na dwa siłowniki bo do tego była przystosowana 😉

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza

Niedrogo , doinwestowana (koła , naklejki) , choć lata swoje ma - początek lat 70-tych.

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, matti6 napisał:

już zrobiona na wywrot lecz na dwa siłowniki bo do tego była przystosowana 😉

A to dobrze, czyli poradziłeś sobie. Wrzuć fotki jakies z tej przeróbki, może coś podpatrze

Odnośnik do komentarza
bratrolnika napisał:

5 minut temu, matti6 napisał:

już zrobiona na wywrot lecz na dwa siłowniki bo do tego była przystosowana 😉

A to dobrze, czyli poradziłeś sobie. Wrzuć fotki jakies z tej przeróbki, może coś podpatrze

Ona była przystosowana na dwa siłowniki a ja początkowo chciałem ją przerobić na jeden lecz stwierdziłem, że lepiej niech zostanie jak fabryka zrobiła 😉 kupione nowe siłowniki, nadstawki drewniane i trochę więcej można sypać :)


andrzej78 napisał:

Niedrogo , doinwestowana (koła , naklejki) , choć lata swoje ma - początek lat 70-tych.

No zgadza się, ta z 1978 :)

Odnośnik do komentarza

Te koła do tej przyczepy to jakaś pomyłka. 😯

Czy mi się wydaje czy dyszel jakiś pokiereszowany?

 

Odnośnik do komentarza
PRIMO napisał:

Te koła do tej przyczepy to jakaś pomyłka. 😯

Czy mi się wydaje czy dyszel jakiś pokiereszowany?

 

Czemu tak uważasz? Bezdetkowe ciężarowe i przede wszystkim sztywne pod ciężarem. Podobno dużo lżej się na tych ciągnie niż na oryginalnych a o balkonowych to najlepiej zapomnieć. Takie słyszałem opinie ale jeszcze nie miałem okazji sprowadzić. A co do dyszla to nie jest nowa przyczepa żeby było wszystko proste 😉

Odnośnik do komentarza

Po asfalcie może i tak ale nie w polu gdzie grunt często miękki. 

Moja na ori balonach i idze lekko. 

Odnośnik do komentarza

Opona 295 więc szeroka, nie widzę różnicy czy to balon szeroki czy ta ciężarowa. Chyba, że dzięki innemu bieznikowi będzie lepiej sobie radzić na polu.

Odnośnik do komentarza

"Niedrogo , doinwestowana (koła , naklejki) , choć lata swoje ma - początek lat 70-tych."

Takie rzeczy jak naklejki to ostatnia rzecz na jaką zwraca się uwagę przy kupnie przyczepy, Najważniejsza jest rama, osie, resory, burt itd. 

Co do ceny, jak ładna rama to normalna cena, natomiast jak kombinowana typu prostowanie i lepienie  niby wzmocnień - to fajne naklejki :)

 

Mała rada, jeśli zamierzasz kiprować na tył to uważaj z ładownością, ustawiaj się na płaskim i oba wózki równolegle, no i przed podniesieniem zdrowaśka nie zaszkodzi :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

No górna i dolna rama wzmocniona. Ramach górna idealnie trafia na miejsca po opuszczeniu. Przede wszystkim na tył ale na prostym i nie mam zamiaru ładować aż tak pełno, ewentualnie na skup bo tam na boki się kipruje. Pożyjemy zobaczymy lecz oglądałem trochę przyczep i wydaje mi się najlepsza technicznie jak i wizualnie względem ceny.

Odnośnik do komentarza
matti6 napisał:

No górna i dolna rama wzmocniona. Ramach górna idealnie trafia na miejsca po opuszczeniu. Przede wszystkim na tył ale na prostym i nie mam zamiaru ładować aż tak pełno, ewentualnie na skup bo tam na boki się kipruje. Pożyjemy zobaczymy lecz oglądałem trochę przyczep i wydaje mi się najlepsza technicznie jak i wizualnie względem ceny.

Nie mam zamiaru ładować tak pełno 😀😀 do pierwszego ładowania potem będziesz spytał do fulla jak ja ale puki co nic się nie dzieje tyle że kipruje na boki bo nie mam ramy wzmocnionej a burty jak u ciebie

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, matti6 napisał:

Ona była przystosowana na dwa siłowniki a ja początkowo chciałem ją przerobić na jeden lecz stwierdziłem, że lepiej niech zostanie jak fabryka zrobiła 😉 kupione nowe siłowniki, nadstawki drewniane i trochę więcej można sypać :)

fakt, pomieszało mi się z kimś innym, kto tez pytał o przeróbkę takiej, tyle że sztywnej

Odnośnik do komentarza
AgroDamian360330 napisał:

gratuluję nabytku, papierki w tej cenie były tak?

Dzięki 😀 tak z papierami 😉


mezik0 napisał:

matti6 napisał:

No górna i dolna rama wzmocniona. Ramach górna idealnie trafia na miejsca po opuszczeniu. Przede wszystkim na tył ale na prostym i nie mam zamiaru ładować aż tak pełno, ewentualnie na skup bo tam na boki się kipruje. Pożyjemy zobaczymy lecz oglądałem trochę przyczep i wydaje mi się najlepsza technicznie jak i wizualnie względem ceny.

Nie mam zamiaru ładować tak pełno 😀😀 do pierwszego ładowania potem będziesz spytał do fulla jak ja ale puki co nic się nie dzieje tyle że kipruje na boki bo nie mam ramy wzmocnionej a burty jak u ciebie

Może i tak będzie, ale jeśli będę się wyrabia z opróżnianiem drugiej mniejszej przyczepy to od razu zabieram tą drugą z pola 😉

Odnośnik do komentarza

Ja nie wiem co wy macie do tych przyczep ja laduje na swoja po 8t zboża i zawsze kiper na tył do dmuchawy i jest ok.

Odnośnik do komentarza

Wiem, że są rolnicy na forum, co i po 12 t na nie ładują, czasami jak ma lepszą fantazję to i 14t zmieści, a co tam napisać.

Przyczepa ma max. ładowność 4,5T, tyle ma kiprować, od czasu do czasu wytrzyma i 6 T. Ale nikt nie wciśnie mi kitu, że taka rama jest w stanie wytrzymać 8T przy kiprowaniu na tył (no chyba, że 2 razy do roku ). 

Przyczepa jak przyczepa, tylko jakaś dziwna ideologia z tymi podwójnymi burtami. Można jej wyliczyć kilka wad konstrukcyjnych, np. tyny wózek, ok ale ładuj 5 T i nic jej nie będzie. 

A na teksty typu u mnie 9 T kipruje - odpowiadam: w przypadku zgięcia ramy najlepiej wymienić podłużnice, półśrodkiem jest prostowanie i wstawienie nowych ceowników w środek, no chyba że lekko zgięta to prostować i zamknąć blachą ( choć korozja w środku nieunikniona ). 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

No właśnie mam blacha zamkniętą górną i dolną ramę z tylu kule wspawane. Żeby było śmieszniej ramę ugiąłem wysypując ziemię na bok. Skrzywila się w bok nie w dół.


Rocznie że 40 przyczep zboża kieruje do tyłu.

Odnośnik do komentarza

To normalne, jakbyś kiprował na tył poszła by w dół. To taka przyczepa i tyle. Mam d633 ( sztywna 6 ) i 7,5 T na niej to koła siadają, resory na odbojach, a co tu porównywać do d47? Osie x2, resory x2, obrotnica x2 ( w tej przyczepie przedni skrętny wózek jest z 8T przyczepy na profilach gorącowalcowanych ), rama x2 i cała reszta mocniejsza. 

Odnośnik do komentarza

Podwójne burty do tej przyczepy na 1 m wysokości do ułańska fantazja szczególnie przy kiprowaniu na tył. U siebie mam nakładki 30 cm. Razem wchodzi około 6 ton zboża i myślę, że dla tej przyczepy to dość. A ramę i pakę mam zdrową. Ale jak kipruje tyłem to widzę jak to wszystko pracuje. To już kres możliwości tej przyczepy. Ładowanie 7 czy więcej ton to już proszenie się o kłopoty. Koła mam ori balonowe i nie widzę jakichś wielkich problemów, ze ciężko idzie a przez 25 lat jak jest i nas ciągana była rożnymi ciągnikami. Ciśnienie 4 - 4,5 bara i jest ok.

Odnośnik do komentarza

Zgodzę się w pełni z kolegą wyżej. Koła nie mają nic wspólnego z kiprowaniem a oryginalne tzw. balonowe 12,5 to 320 mm opony. Odboje stożkowe też mam. 

Edytowane przez akmaly
Odnośnik do komentarza

Rama ramą, tam wszystko trzeba usztywniać. Ilu osobom już siłownik do środka paki wjechał?  Sam raz kiprowałem do tyłu z 6 ton. Jakoś tak wyszło, że paka na chwilę się zatrzymała i dalej ruszyła. To było widać wyraźnie siedząc w ciągniku jak się przednie rogi ugięły i wróciły.

Nawet  nie szukałem. Nie wiem przypadek czy ciasteczka ale przeglądałem yt i coś takiego mi wyświetliło.

Edytowane przez hubertuss
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v