Marcelix 74 Opublikowano 11 Lutego 2020 Ciekawy wózek, ten na którym leżą części. Podejrzewam że ten silnik by na nim oparł i by nie protestował 😉 Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 12 Lutego 2020 Wypracowane tarczki sprzęgła trzeciej połówki. Odnośnik do komentarza
Taurus83 924 Opublikowano 12 Lutego 2020 Jaki koszt ? Gościu mi powiedzial za robocizne 4000 plus część. Też to muszę zrobić u siebie w mx 150 tylko że na drugim półbiegu. Pod dużym obciążeniem mocno szarpie. Też tak miałeś ? Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 12 Lutego 2020 Szarpał, ale czy tak mocno, to trudno powiedzieć. Ciągnik jest klienta. Ogólnie drgania przenosiło na kabine, ale to raczej od zużytych łożysk na wałkach. 4tyś, to raczej normalna cena za taką robotę. Odnośnik do komentarza
Taurus83 924 Opublikowano 12 Lutego 2020 No u mnie właśnie tylko pod dużym obciążeniem. ta skrzynia nie ma zbyt ładnej charakterystyki pracy z tego co wiem i z tego co sprawdziłem przed kupnem. Możesz polecić sklep z częściami ? Czynnik z klimy do uratowania jest ? Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 12 Lutego 2020 Trzeba odciagnać czynnik, wtedy jest do uratowania. Jednego danego sklepu nie bede polecał. Zamienniki tarczek z powodzeniem wytrzymają 4-5tys h. Przy rozebranej skrzyni trzeba zweryfikować wszystkie kosze. Charakterystyka pracy tych skrzyń nie jest bardzo przyjemna, aczkolwiek są mało awaryjne, proste i tanie w naprawie. Sam posiadam dwa ciągniki z tą skrzynią, kiedyś miałem też typowego MX-a, ale 80-tke na perkinsie. Odnośnik do komentarza
tomek904 203 Opublikowano 12 Lutego 2020 fajna stawka za 3 dni spokojnej roboty Odnośnik do komentarza
Taurus83 924 Opublikowano 12 Lutego 2020 7 godzin temu, Rowan napisał: Trzeba odciagnać czynnik, wtedy jest do uratowania. Jednego danego sklepu nie bede polecał. Zamienniki tarczek z powodzeniem wytrzymają 4-5tys h. Przy rozebranej skrzyni trzeba zweryfikować wszystkie kosze. Charakterystyka pracy tych skrzyń nie jest bardzo przyjemna, aczkolwiek są mało awaryjne, proste i tanie w naprawie. Sam posiadam dwa ciągniki z tą skrzynią, kiedyś miałem też typowego MX-a, ale 80-tke na perkinsie. Duża jest różnica w jakości między case A mc? Skąd jesteś ? 5 godzin temu, tomek904 napisał: fajna stawka za 3 dni spokojnej roboty Zrób taniej. Klientów na pewno znajdziesz. Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 12 Lutego 2020 Pytasz o różnice pomiędzy Case MX, a McCormickiem? Jeśli tak, to moim zdaniem niema różnicy na pewno do około 2005-2007r, dopóki produkcji do Włoch nie przenieśli. Te nowsze mają swoje bolączki, biorąc pod uwagę serie XTX, ale to ogólnie nadal dobry sprzęt. Serie MTX oraz MC, to jest typowy Case MX, jedynie silniki inne. Silnik w MXie jest genialny, tyle moge stwierdzić:-) Jestem z granicy małopolskiego/świętokrzyskiego/śląskiego. Zainteresowany jakimiś naprawami PW. Odnośnik do komentarza
tomek73 601 Opublikowano 12 Lutego 2020 Robiłem w tamtym roku w MX 150, 3 mi przytarło a 4 ścieło tarcze w środku na frezie, już drugi raz po 2 tyś godzin. Niestety prawie 200 koni robi swoje. Koszt wszystkich tarcz i uszczelniaczy na 4 półbiegi 2600 netto w serwisie małe tarcze zamiennik duże oryginał, a jest ich 7 i po 100 zł sztuka. Nie bawiłem sie w oszczędność 1 tys zł wszystko wymieniłem. Wymiana banalnie prosta, jak ktoś Ursusa robił to tutaj jest odpoczynek. Jedynie trzeba zbiornik paliwa popuścić a z drugiej strony dekiel odkręcił żeby śrubę odkręcić. Odjechać silnikiem dekiel ściąga sie i wałki wyjmuję. Co do czynnika, ja spuszczałem u kuzyna i potem mi napełniał. Ale teraz był wszystkie chłodnicę ściągnał z maską i postawił obok, i po problemie. Właśnie juro będę składał silnik po remoncie do niego i tak zrobiłem. Ściągłem maskę i chłodnicę olejowe zajeło mi to z pół godziny. Remont silnika u mechanika wszystko 13,7 brutto 10,3 netto coś koło tego. 4,9 tys mechanik 4 części do środka silnika, w tym jedna tuleja, 3,6 nowa głowica 550 nowa chłodnica oleju i nowe pompy wody, oleju i napinacz. Potem jeszcze turbo środek za 500 zł wymienie, bo jest podejrzenie że siada. Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 12 Lutego 2020 Do 200km w MX150 jeszcze troche brakuje 😉 Te same kosze i tarczki są w MTX200, gdzie jest 204km i daje rade, jeździ to 😉 Trzeba znaleźć przyczyne zrywania tarczek. Nie masz frezów już wybranych od zerwanych tarczek? Odnośnik do komentarza
pablo-17 11 Opublikowano 12 Lutego 2020 Na co zwrócić uwagę w tych ciągnikach przy kupnie? Co jest ich bolączką? Odnośnik do komentarza
Taurus83 924 Opublikowano 12 Lutego 2020 1 godzinę temu, tomek73 napisał: Robiłem w tamtym roku w MX 150, 3 mi przytarło a 4 ścieło tarcze w środku na frezie, już drugi raz po 2 tyś godzin. Niestety prawie 200 koni robi swoje. Koszt wszystkich tarcz i uszczelniaczy na 4 półbiegi 2600 netto w serwisie małe tarcze zamiennik duże oryginał, a jest ich 7 i po 100 zł sztuka. Nie bawiłem sie w oszczędność 1 tys zł wszystko wymieniłem. Wymiana banalnie prosta, jak ktoś Ursusa robił to tutaj jest odpoczynek. Jedynie trzeba zbiornik paliwa popuścić a z drugiej strony dekiel odkręcił żeby śrubę odkręcić. Odjechać silnikiem dekiel ściąga sie i wałki wyjmuję. Co do czynnika, ja spuszczałem u kuzyna i potem mi napełniał. Ale teraz był wszystkie chłodnicę ściągnał z maską i postawił obok, i po problemie. Właśnie juro będę składał silnik po remoncie do niego i tak zrobiłem. Ściągłem maskę i chłodnicę olejowe zajeło mi to z pół godziny. Remont silnika u mechanika wszystko 13,7 brutto 10,3 netto coś koło tego. 4,9 tys mechanik 4 części do środka silnika, w tym jedna tuleja, 3,6 nowa głowica 550 nowa chłodnica oleju i nowe pompy wody, oleju i napinacz. Potem jeszcze turbo środek za 500 zł wymienie, bo jest podejrzenie że siada. Ile masz mtg że remont robiłeś ? I jaka byla przyczyna ? Ja mam prawie 11 i póki co nie ma zadnych oznak do tego ze coś jest nie tak. A te silniki niby 15-20 bez remontu wytrzymują.... 51 minut temu, Rowan napisał: Do 200km w MX150 jeszcze troche brakuje 😉 Te same kosze i tarczki są w MTX200, gdzie jest 204km i daje rade, jeździ to 😉 Trzeba znaleźć przyczyne zrywania tarczek. Nie masz frezów już wybranych od zerwanych tarczek? On ma 170 na podtlenku LPG który podobno trochę mocy dodaje... Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 12 Lutego 2020 No chyba, że tak 🙂 A tak z ciekawości, jak się to spisuje i jak z tankowaniem i spalaniem on i lpg? Kiedyś myślałem nad taką instalacją, ale jakoś zapomniałem i tym. Odnośnik do komentarza
tomek73 601 Opublikowano 13 Lutego 2020 Ma niby ponad 11 tyś , ale przegrzewał mi się, zawsze tak miałem, i zawsze brał olej, wszystko wymieniałem a winne było 6 letnie wisko którego nie brałem pod uwagę, i niestety raz nie przyuważyłem i zatarłem złapał na 1 cylindrze, tak wiec moja wina. Ale po rozebraniu mechanik stwierdził że ten silnik ma z 20 tys. Była pęknięta głowica, może tu jest też wina przegrzewania. Wał miałem ładny , ale był na jednym łożysku za mocno porysowany, a że on mam panewki aluminiowe to decyzja o szlifie. LPG w nim to trochę mieszane mam uczucie. Jak w NH super to w MX tak sobie, fakt jest silniejszy i to czuć, do wszystkiego jeden bieg wyżej, spalanie to bierze z 25% LPG więc też jest różnica w cenie, Jak braknie gazu przy ciężkiej robocie to potrafię zjechać z pola i zatankować. Odnośnik do komentarza
Taurus83 924 Opublikowano 13 Lutego 2020 Patrzac na zdjecia to twoj traktor nie wygląda na 20 tyś. Pytanie ile mają te co na tyle wyglądają ? ??? Ja visko wimienilem na wstępie bo się kiwało po prostu. W moim jest odmienna sytuacja. cały czas pokazuje za małą temperaturę. Wymieniłem dwa termostaty, Czujnik temperatury i dalej to samo. Co może być przyczyną ? Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 13 Lutego 2020 A odpowiedni czujnik wymieniłeś? Ja taki przypadek raz spotkałem i winny był właśnie czujnik. Ledwo wchodził na zielone, a temperatura była 90 stopni. Można to sprawdzić wpinając potencjometr 200ohm zamiast czujnika. Powinieneś nim bez problemu sterować wskaźnikiem na pełnym zakresie pracy. Dokładnie nie pamietam, ale chyba przy około 180ohm jest cos około 90 stopni. Odnośnik do komentarza
wojtek1312 11 Opublikowano 13 Lutego 2020 Rowen witam można wiedzieć skąd jesteś dokładniej albo jakiś kontakt? Mam case 5140 i chciałbym zrobić w nim hamulec ręczny a piszesz ze gdzieś pogranicze małopolskiego i świętokrzyskiego? Odnośnik do komentarza
Taurus83 924 Opublikowano 13 Lutego 2020 1 godzinę temu, Rowan napisał: A odpowiedni czujnik wymieniłeś? Ja taki przypadek raz spotkałem i winny był właśnie czujnik. Ledwo wchodził na zielone, a temperatura była 90 stopni. Można to sprawdzić wpinając potencjometr 200ohm zamiast czujnika. Powinieneś nim bez problemu sterować wskaźnikiem na pełnym zakresie pracy. Dokładnie nie pamietam, ale chyba przy około 180ohm jest cos około 90 stopni. Mierzyłem termometrem kiedyś dolny wąż chłodnicy to pokazywał jakieś 60 st. Zaraz po ciężkiej pracy. Odnośnik do komentarza
tomek73 601 Opublikowano 13 Lutego 2020 (edytowane) No i po pół godzinie pracy silnika turbo wysiało. Wirnik zaczął obcierać o obudowę. Nowe 2,5 tych części za 500 prawdopodobnie nie ma w Polsce, maja być za 3 miesiące. Ja mam podłączony drugi zegar do wody, niestety Chiński za 350 zł a drugi za 100 był do oleju i oba wysiadły, Będę zakładał z Zetora, ale muszę jakoś czujnik umocować. Zamiast kranika w interculerze mam założony czujnik wody i też pokazuje, ale może oszukiwać, a drugi czujnik wody mam w głowicy koło pompy wtryskowej tam jest korek. Edytowane 15 Lutego 2020 przez tomek73 Odnośnik do komentarza
Mikruss 537 Opublikowano 14 Lutego 2020 zegary kup auto gauge samochodowe. Sa w miare tani i chlopaki maja je w autach po kilka lat. Odnośnik do komentarza
tomek73 601 Opublikowano 15 Lutego 2020 Miałem właśnie je. Wytrzymały z 4 lata. Turbo dałem do regeneracji za 1200 netto. Odnośnik do komentarza
Zawisza 256 Opublikowano 16 Lutego 2020 (edytowane) @Rowan W zestawieniu case mx 120/mccormick mtx na iveco(ponoć lepsze niż perkins) vs fendt 311/12 co lepszym wyborem by było? W specyfikacjach case/mc bije na łeb fenda chociażby zmienną półbiegów bez sprzęgła, mocniejszą pompą, większym udziwigiem czy większą pojemnością silnika(mccormick iveco) Case i mc będą młodsze od fenda to kolejny plus. Co twoim zdaniem jest lepszą opcją? Legendarny Fendt na mwm z prostą skrzynią, czy taki kejs? Dla fenda plus za jakość marki(stare trupy 20+ lat słono kosztują) kolejny plus to że napewno w razie coś łatwiej go można sprzedać, dostępność do części pewnie też większa?Oddzielne zbiorniki na olej. W zestawieniu był jeszcze Jd 6620 ale to już sporo większa kasa żeby był w miare konkretny egzemplarz, z resztą aż tyle ziemi nie obrabiam żeby tenże zakup był uzasadniony ekonomicznie Edytowane 16 Lutego 2020 przez Zawisza Odnośnik do komentarza
Rowan 253 Opublikowano 17 Lutego 2020 Case MX ma silnik po za konkurencją, jednak rocznikowo będzie starszy i relatywnie droższy od MC. Moim zdaniem wygodniejszym ciągnikiem jest Case/MC niż Fendt. Tyle, że ja to tak do 500-tki to porównuje. Mnie Fendt nie przypada do gustu jeśli chodzi o prace nim. Części dostępne są raczej bez problemu i do Fendta i do Case/MC. 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się