lukbold 1057 Opublikowano 23 Lutego 2020 a co Wy tam się znacie.. tosz to janusze w stodole najnowszą wersje polskiej myśli inżynieryjnej tworzą:D O ile to w ogóle odpali to zedrze cylinder po paru godzinach 🤣 Odnośnik do komentarza
Michał1994 25 Opublikowano 23 Lutego 2020 1 godzinę temu, lukbold napisał: a co Wy tam się znacie.. tosz to janusze w stodole najnowszą wersje polskiej myśli inżynieryjnej tworzą:D O ile to w ogóle odpali to zedrze cylinder po paru godzinach 🤣 Tak tłoki wylecą w powietrze, pierscienie spala się na popiół, korba wyleci bokiem, głowica wystrzeli a c330 wyleci w kosmos. 😁 Odnośnik do komentarza
lukbold 1057 Opublikowano 23 Lutego 2020 To ty napisałeś i domniemywam że nawet nie wiesz o czym tu ludzie wyżej piszą... I tacy się biorą za grzebanie w silniku żeby w końcu stwierdzić że dzisiejsze części to szmelc Odnośnik do komentarza
mds212 2152 Opublikowano 23 Lutego 2020 Lepiej to opatentuj bo zaraz jd i innde Fendty zaczna to kopiowac, az dziwne ze jeszcze nie wpadli na to na zachodzie. Skoro na 3 pierscieniach potrafia przechodzic 30k to jak zaloza 5 to bedzie 50k mth Odnośnik do komentarza
jaco512 1136 Opublikowano 23 Lutego 2020 Dokładanie pierścieni jest super.. pomyślmy dlaczego Zetor w kolejnych silnikach nie dodawał jeszcze więcej pierścieni? Spróbuj wytoczyć tłok żeby komplet na cały silnik zmieścić na jednym tłoku to dopiero będzie kompresja i trwałość w nieskończoność.. Widziałeś jakiś film prof Chrisa, Retrotraktor..? Zacznij od podstaw budowy silnika Odnośnik do komentarza
Michał1994 25 Opublikowano 23 Lutego 2020 1 godzinę temu, lukbold napisał: To ty napisałeś i domniemywam że nawet nie wiesz o czym tu ludzie wyżej piszą... I tacy się biorą za grzebanie w silniku żeby w końcu stwierdzić że dzisiejsze części to szmelc Wiem o czym piszą ale to teoria... Nic nie stwierdzam, tylko przypuszczam a czas pokaże czy się myliłem. Odnośnik do komentarza
DTaras 2053 Opublikowano 23 Lutego 2020 Pierwsza sprawa to zmniejszenie powierzchni płaszcza tłoka. Zamiast się stabilizować będzie się szybciej zużywał. Druga to podcięcie go w miejscu komory spalania. Odnośnik do komentarza
Michał1994 25 Opublikowano 23 Lutego 2020 34 minuty temu, jaco512 napisał: Dokładanie pierścieni jest super.. pomyślmy dlaczego Zetor w kolejnych silnikach nie dodawał jeszcze więcej pierścieni? Spróbuj wytoczyć tłok żeby komplet na cały silnik zmieścić na jednym tłoku to dopiero będzie kompresja i trwałość w nieskończoność.. Widziałeś jakiś film prof Chrisa, Retrotraktor..? Zacznij od podstaw budowy silnika Zetor to zetor, Ursus nie podejdzie, to tylko jeden dodatkowy pierścień. Odnośnik do komentarza
kuba5r 18 Opublikowano 23 Lutego 2020 A na przykład w nowych silnikach mercedesa montują tylko dwa pierścienie, a sam tłok jest aluminiowy i ma może z 6 cm wysokości, aby maksymalnie ograniczyć masę i tarcie. Ale to w autach. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 23 Lutego 2020 Nie ma oglądać filmów tylko czytać książki. Oglądać Chrisa to może kompletny laik a nie gość który ma mieć taką wiedzę jak on a żeby poprawnie silnik poskładać taką wiedzę trzeba mieć i uwierzcie chris nie uczył się z jutuba. Odnośnik do komentarza
lukbold 1057 Opublikowano 23 Lutego 2020 w nowych to ma tylko okres gwarancji wytrzymać więc nie ma co porównywać Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 23 Lutego 2020 W nowych walczy się o każdy gram paliwa inaczej nie spełnia normy czystości spalin. Obecnie najczęściej w dieslu tłok jest stalowy i pokryty np. DLC https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Tloki-stalowe-sa-lzejsze,2858,1 Tylko raczej nie jest to temat na takie rozważania. 1 Odnośnik do komentarza
DTaras 2053 Opublikowano 23 Lutego 2020 stal to w tym przypadku uproszczenie ale tak - przy ażurowych rozwiązaniach i odpowiednim materiale tulei. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 23 Lutego 2020 Tutaj objaśnienie co to DLC: https://www.oerlikon.com/balzers/pl/pl/portfolio/rozwiązania-powierzchniowe-balzers/powłoki-na-bazie-pvd-i-pacvd/balinit/na-bazie-węgla/balinit-dlc-1/ W razie wu jeśli ktoś by chciał można położyć w polskich cenach;) https://www.galacticaero.com/strona/technologia Odnośnik do komentarza
DTaras 2053 Opublikowano 23 Lutego 2020 przecież napisałem o tulei... Chyba, że nie do mnie. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 23 Lutego 2020 To jest pokrycie tłoka. Tuleja z racji kształtu była by ciężka do pokrycia;) Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 23 Lutego 2020 Porównywanie tłoka z podnośnika i tłoka z silnika 😄 Wyższa inżynieria. Odnośnik do komentarza
DTaras 2053 Opublikowano 23 Lutego 2020 Dla tej powłoki i tuleja raczej będzie dopasowana. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 23 Lutego 2020 Zgadza się jest inna. Tuleje są coraz twardsze i coraz cieńsze Odnośnik do komentarza
matek89121 2313 Opublikowano 23 Lutego 2020 szybkość poruszającego się tłoka w silniku różni sie nieco do tego w podnośniku Odnośnik do komentarza
Adi96 1850 Opublikowano 23 Lutego 2020 9 godzin temu, Michał1994 napisał: Jak nie będziesz jeździć to jeszcze gorzej dla silnika Zobaczymy po kilku latach czy to naprawdę bez sensu, przy tłokach podnośnikowych też to się wydaje bez sensu😋 a jednak ma plusy Chłopie co ty porównujesz podnośnik do silnika.Zasada działa jest prawie taka sama że musi utrzymać ciśnienie nie przepuszczać,ale jakie temperatury działają na tłok silnika przecież jest wybuch mieszanki,ile suwów robi taki tłok w silniku a ile w podnośniku.Nie trzeba mieć wiedzy wystarczy logicznie pomyśleć.Testuj sobie to będziesz miał doświadczenie,ja nadal uważam że to bezsensu.Przerobisz te 100 mtg w sezonie? Przy dzisiejszych zestawach które wytrzymają 3 4 tys mtg przy 100 mtg na sezon taki silnik pochodzi 30 lat więc te przedłużanie żywotności mija się z celem, 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się