Skocz do zawartości

Kubota


Julo03108

równo 1000 mth i piąte łożysko i uszczeliacz... To jest właśnie jakość i niezawodność którą obiecywał diler, przyszło co do czego i ma klienta w dupie...


Rekomendowane komentarze

Xyloniros napisał:

Tak z ciekawości ile bierzesz na ładowacz? 2 big bagi?

Ten ciągnik nigdy big baga na ładowaczu nie miał

Odnośnik do komentarza

U mnie na wsi ostatnio rozpieprzyl się przód w 2 letnim Case i 20 tyś papa na remont

Odnośnik do komentarza

Pytałem ile bierzesz bo jak za duże obciążenia to potrafi wszystko psuć się, tak jest przy innej marce. Z skrzata robią byka z mocnym silnikiem i takie skutki

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Nie wiem co by musiał tam dźwigać żeby przy 1 tys mth piąte łożysko rozwaliło.

Odnośnik do komentarza
Może i big bagow nie woziłeś ale masz przecież w galerii jak targasz tym bele zielonki na owijarkę, na taki sprzęt to dosyć dużo taka jebitna szufla też swoje robi a jeśli gniazda się rozwaliły od łożysk to i woda z Wisły nie pomoze, ale to tylko moja opinia być może się mylę.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

też mam kubote L5040 i ma blisko 1000mth, ale żadnych problemów nie było. Może to kwestia użytkowania? Nie oszukujmy się, to jest ciągnik sadowniczy A nie ładowarka

Odnośnik do komentarza

no kurna oferuja tury o udzwigu 1600 kg do ciagnikow 80 km to tego nie da sie przeladowac a juz napewno nie belka kiszonki

Odnośnik do komentarza

Pewnie wada fabryczna i tak już będzie się działo. U mnie w pro arze 82 tsa co jakiś czas urywa poloske co parę miesięcy...

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Morfek napisał:

Pewnie wada fabryczna i tak już będzie się działo. U mnie w pro arze 82 tsa co jakiś czas urywa poloske co parę miesięcy...

On ma przód jak w MTZ czy już carraro

Odnośnik do komentarza
sadek9 napisał:

Może i big bagow nie woziłeś ale masz przecież w galerii jak targasz tym bele zielonki na owijarkę, na taki sprzęt to dosyć dużo taka jebitna szufla też swoje robi a jeśli gniazda się rozwaliły od łożysk to i woda z Wisły nie pomoze, ale to tylko moja opinia być może się mylę.

Vhalior2 napisał:

nie wiem co robisz ale widzac te felgi to lekko pewnie nie ma u ciebie

PolonezAtu napisał:

Nie wiem co by musiał tam dźwigać żeby przy 1 tys mth piąte łożysko rozwaliło.

Xyloniros napisał:

Pytałem ile bierzesz bo jak za duże obciążenia to potrafi wszystko psuć się, tak jest przy innej marce. Z skrzata robią byka z mocnym silnikiem i takie skutki

Kiedyś woziłem nim kukurydze z łyżką 1.6m, było kilka sytuacji że zwoziłem tym ciągnikiem belki na przyczepe, Ale nigdy zielonki, jeśli już to siano i słome. Farba z felg odpadła chyba przy 7 myciu ciągnika tak samo jak naklejki z ładowacza. Ciągnik teraz podgarnia pasze, grabi i trzęsie trawe, sieje nawóz czasami zaciągnie gdzieś przyczepę, albo zawiezie jakieś graty turem i czasami polata trochę z foliarką.

Odnośnik do komentarza
PolonezAtu napisał:

U mnie na wsi ostatnio rozpieprzyl się przód w 2 letnim Case i 20 tyś papa na remont

jaki model case?

Odnośnik do komentarza

a ja bym zwrócił uwagę że koło jest na maksymalnej szerokości obręczy ustawione plus gwiazda na zewnątrz. ma ustawiony największy rozstaw jaki tylko można na przodzie. może to za duże obciążenie wywołuje dla łożysk plus sam tur i jakieś nierówności swoje robią. Potrzebny Ci taki szeroki rozstaw? może warto go ustawić gdzieś po środku obręczy żeby zmniejszyć obciążenia dla łożysk.

Edytowane przez olkosio
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Ja w swoim Ft 675dt targami na turze nawet 1500kg i jeszcze takich przebojów nie widziałem a mówili że Farmtrac to Gówno . A gówno sypie się równo  tu coś ewidentnie jest nie tak skoro już 5raz to samo

Odnośnik do komentarza

zacznij od ustawienia przednich felg zgodnie z instrukcją, bo widzę że masz ustawiony za duży rozstaw kół. Nic więc dziwnego, że lecą łożyska przy pracy z ładowaczem.

Edytowane przez KIRK80
Odnośnik do komentarza

Mógł też się trafić egzemplarz wadliwy albo ktoś coś zwalił przy wymianie ale tak jak chłopaki wyżej piszą najlepiej byłoby zacząć od ustawień fabrycznych i konkretnej diagnostyki

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
olkosio napisał:

a ja bym zwrócił uwagę że koło jest na maksymalnej szerokości obręczy ustawione plus gwiazda na zewnątrz. ma ustawiony największy rozstaw jaki tylko można na przodzie. może to za duże obciążenie wywołuje dla łożysk plus sam tur i jakieś nierówności swoje robią. Potrzebny Ci taki szeroki rozstaw? może warto go ustawić gdzieś po środku obręczy żeby zmniejszyć obciążenia dla łożysk.

KIRK80 napisał:

zacznij od ustawienia przednich felg zgodnie z instrukcją, bo widzę że masz ustawiony za duży rozstaw kół. Nic więc dziwnego, że lecą łożyska przy pracy z ładowaczem.

sadek9 napisał:

Mógł też się trafić egzemplarz wadliwy albo ktoś coś zwalił przy wymianie ale tak jak chłopaki wyżej piszą najlepiej byłoby zacząć od ustawień fabrycznych i konkretnej diagnostyki

Jak już wyżej pisałem tur jest aktualnie jako dociążenie przodu przy zgrabiarce. Jakbym zwęził felgi, ten traktor nie miałby prawa bytu na łąkach bo przy oryginalnym rozstawie leżałby szybciej niż dojechałby na łąki. Pierwszy remont mostu robił serwis, wytrzymał 50 mth. A kolejne robiliśmy sami

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, Julo03108 napisał:

Jak już wyżej pisałem tur jest aktualnie jako dociążenie przodu przy zgrabiarce. Jakbym zwęził felgi, ten traktor nie miałby prawa bytu na łąkach bo przy oryginalnym rozstawie leżałby szybciej niż dojechałby na łąki. Pierwszy remont mostu robił serwis, wytrzymał 50 mth. A kolejne robiliśmy sami

O stabilności ciągnika decyduje tylna oś, więc zmiana rozstawu z przodu nie będzie mieć większego znaczenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Dnia 30.05.2020 o 07:08, robi57362 napisał:

no kurna oferuja tury o udzwigu 1600 kg do ciagnikow 80 km to tego nie da sie przeladowac a juz napewno nie belka kiszonki

To, że dilerzy oferują ładowacze o dużym udźwigu nie oznacza, że ciągnik to ładowarka. 

Nie mówię tu o tym przypadku ale o każdej marce.

Kubota jako jedna z nielicznych ma ładowacze do konkretnych modeli różniące się konstrukcją i udźwigiem. Niestety są drogie i większość wybiera tańsze opcje wciskane radośnie przez dilerów.

W tym wypadku ewidentnie zawalił diler naprawiając pierwszy raz na odpier**l bez dokładnej diagnozy przyczyny. Mało prawdopodobne jest by po 50 godzinach ot tak pociekła przekładnia....tam musiała być jakaś wada materiału lub montażu.

Odnośnik do komentarza

te przednie osie w kubocie pod obciążeniem to lipa jest bo szybko luzy łapią nie zależnie od rozstawu

Odnośnik do komentarza
Dnia 30.05.2020 o 07:08, robi57362 napisał:

no kurna oferuja tury o udzwigu 1600 kg do ciagnikow 80 km to tego nie da sie przeladowac a juz napewno nie belka kiszonki

Udźwig ładowacza to jedno, a dopuszczalne obciążenie osi to drugie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v