Skocz do zawartości

Valmet/Valtra siłownik podnośnika


KOSTEK12

jak to rozebrać,zdjęcie widocznego zabezpieczenia nic nie dało


Rekomendowane komentarze

też mam podobny problem w podobnym siłowniku ale tłoczysko od tłoka udało się odkręcić i wyciągnąć , może  trzeba wydłubać oring ten za segerem i tam próbować czegoś szukać

20200823_160016.jpg

20200823_160106.jpg

20200823_160637.jpg

Odnośnik do komentarza

Ściągasz pierścień zewnętrzny widoczny na zdjęciu, wpychasz tą tuleję (prowadnik tłoczyska) do środka, wyciągasz wewnętrzny druciany pierścień i wyciągasz całość z tłoczyskiem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

dzięki mikad,brzmi sensownie,jutro spróbuję tak zrobić i dam znać czy się udało

czy wiecie gdzie można kupić takie uszczelnienia poza serwisem AGCO

Odnośnik do komentarza

dziś próbowałem wepchnąć jak pisał @mikad ale tylko "prasę hydrauliczną" pogiąłem tym ustrojstwem i trzeba na mocniejszy sprzęt gdzieś jechać 

Odnośnik do komentarza

Tego nie trzeba wpychać na siłę, lekko wchodzi, pukniesz przej jakieś drewienko i wskoczy do środka. Zdarza się nieraz że woda dostanie się między ścianki i przykoroduje trochę ale nie na tyle żeby prasą wciskać. A czy Twój siłownik jest na pewno taki jak ten z pierwszego zdjęcia? Czy może ma drut wkręcany bokiem razem z prowadnicą?

Odnośnik do komentarza

ja takie silowniki od valtry rozebralem sam i dokladnie wystarczylo troche wdusic po wyciagnieciu segera i bylo nastepne zabezpieczenie ale juz sam nie wymienialem uszcz3lniaczy bo sa tez te plastikowe. Zawiozlem u siebie do faceta co naprawia hydr. silowa i za 2 tloki wyszlo 400 zl ze zlozeniem. Kilka kilometrow dalej mam gloena siedzibe Oring ale tam by pewnie wyszlo ze 200 zl drozej....

Odnośnik do komentarza
Gość

Opublikowano (edytowane)

nie ma nigdzie drutu chyba że 2 warstwy farby zakrywają dobrze to miejsce , oznaczenie z obudowy tak wygląda , po lewej stronie od napisu jest uwypuklenie , średnica obudowy wzrasta o jakieś 2mm ale nie wygląda to na skręcaną obudowę , zalana szczelina z pierścieniem na noc WD40 i jutro się zobaczy , jak wszystkie uszczelniacze do wymiany to i grzejąc palnikiem chyba nie zaszkodze mu

 

20200823_224955.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Zrobiłeś takie zdjęcie z którego nic nie wynika. Chodziło mi o taki siłownik

 

Natomiast ten od autora tematu rozbiera się tak

 

Odnośnik do komentarza

nie wiem jak miałoby wyglądać zdjęcię z którego wynikałoby więcej niż ze wszystkich 4 poprzednich razem wziętych , raczej tak jak na 2 filmiku bo na 3 zdjęciu są końce tego pierścienia zabezpieczającego 

Odnośnik do komentarza

dziś siłownik rozebrany dokładnie tak jak napisał mikad jeszcze raz dzięki,ale z uszczelnieniem nie będzie tak łatwo bo ta górna flansza jest wytarta otwór jest trochę jajowaty

Odnośnik do komentarza

też tak myślałem zrobić,ale to robota na zimę,bo teraz ciągnik potrzebny,a co do ceny uszczelniaczy to jednak są drogie rzeczy np.zgarniacz tłoczyska 75zł/szt,a zamienników brak

Odnośnik do komentarza

nie wiem skąd jesteś ale na wylocie przy S1 w Częstochowie jest firma co dorabia na miejscu różnego rodzaju oringi i uszczelniacze

Odnośnik do komentarza

75 zł za zgarniacz to raczej prawie darmo, drogo to byłoby 750 zł, to nie jest ciapek gdzie za stówę przynosisz skrzynkę części.

Odnośnik do komentarza

zależy jak na to spojrzeć,czy do ciapka czy do valtry to jednak jest to tylko cztero centymetrowy gumowy pierścień i koszt produkcji bardzo zbliżony,ale przez lata wmówiono nam że to musi tyle kosztować

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v