Skocz do zawartości

Grzałka silnika New Holland TD


KarolTD90
  • Like 2



Rekomendowane komentarze

Da się założyć i taką trzeba ją tylko trochę podgiąć. Ja wolałem wkręcaną założyć by mieć pewność uszczelnienia 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, luki9610 napisał:

MA jakiś sterownik termostat  czy tylko kabel  230V

i trzeba pilnować? 

Czego tam pilnować jak moc grzałki to 300 czy 400W.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Sadek napisał:

Jeżeli ktoś często uruchamia to założyć jeszcze w skrzynię.

W skrzynie to czeba olej zmienić co 800 i dobry lać. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, tomek73 napisał:

W skrzynie to czeba olej zmienić co 800 i dobry lać. 

Oryginalnie mam założoną grzałkę i wymiana oleju nie ma tu nic do rzeczy, bo niezależnie jaki olej to przy niskich temperaturach będzie gęściejszy.

Nie używałem jeszcze grzałek a ciągnik uruchamiałem ostatnio przy -20 (w garażu może 2-3 stopnie mniej).

Nie pamiętam dokładnie ale nawet instrukcja obsługi coś wspomina o grzałce oleju.

Edytowane przez Sadek
Odnośnik do komentarza

Ja miałem oryginalny olej i przy 800  po wymianie teraz  po zapaleniu jak było zimno czekałem 15 minut bo kierownicą nie szło skręcić.  Teraz wlałem Shela Spiraxa  10 w 40 i problem znikł,  Jak spuszcałem to z  czewonego  olej zrobił się ciemno brunatny, czyli było  trzeba zmieniać. 

Z tego co sie dowiedziałem Shel jest robiony z gazu, a  nie z ropy jest dużo lepszy, nawet skrzynia w Case MX zaczeła  mi dużo lepiej działać, ni wali już tak jak waliła. 

Odnośnik do komentarza

Z tą częstą wymianą oleju chodzi o to, że grzałka może przypalić olej, bo jak jest gęsty to cyrkulacja słaba i olej przy grzałce się gotuje, a w dalszej odległości jest zimny.

Odnośnik do komentarza

No właśnie o to chodzi, że na powierzchni grzałki olej się przegrzewa, a już kilka cm od niej jest zimny i co za tym idzie strasznie gęsty. Zapytaj się żony dlaczego niektóre gęste potrawy musi stale mieszać w garze jak gotuje, to Ci powie o co kaman. Przecież tam też ciepło teoretycznie powinno się rozejść, a jak nie mieszasz to gar przypalisz

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o grzałki silnika to dość archaiczne rozwiązanie jakim jest misa olejowa silnika z płaszczem wodnym + grzałka na przewód z pompą jest nie do pobicia. Od razu olej cieplutki i bez ryzyka przypalenia. Jeśli będę kiedykolwiek zakładał do c385 to tylko taką

Odnośnik do komentarza
Dnia 30.01.2021 o 13:52, KarolTD90 napisał:

Dokładnie. Nawet instrukcja obsługi mówi o przegrzewaniu się oleju

IMG_20210130_135139.jpg

W takim razie ta grzałka nie ma sensu. Jak ciągnik rozgrzany to po co grzałkę podłączać 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v