Skocz do zawartości

Zetor 7045


WitekRolnik

Nadszedł w końcu czas by w Zetorku wymienić olej silnikowy na coś lepszego, gdyż ponieważ trzeba dbać o serce by prawilnie duć oporem na całego :D

  • Like 2

Rekomendowane komentarze

Lepiej byś filtr oleju wymienił U mnie Zetor chodzi na Falco od 15 lat i po 50 mth nawet na miarce oleju nie widać 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, mario666 napisał:

Lepiej byś filtr oleju wymienił U mnie Zetor chodzi na Falco od 15 lat i po 50 mth nawet na miarce oleju nie widać 

A co Ci ten filtr przeszkadza? W czym on gorszy od wymiennego?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, mario666 napisał:

Lepiej byś filtr oleju wymienił U mnie Zetor chodzi na Falco od 15 lat i po 50 mth nawet na miarce oleju nie widać 

Tak szybko go pije? Nie dobrze, trza remont robić

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza

To widać że tak się nie spotkałeś Na początku sam myślałem że wypił ale patrzę dokładniej a mokra miarka 

Odnośnik do komentarza

Mam styczność z wieloma dieslami i najnowsze konstrukcje nawet mają ciemny olej wiec, nie uwierzę że w zetorze po 50 mth jest taki czysty olej ze na miarce go nie widac.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
MF675ursus napisał:

2 godziny temu, mario666 napisał:

Lepiej byś filtr oleju wymienił U mnie Zetor chodzi na Falco od 15 lat i po 50 mth nawet na miarce oleju nie widać 

Tak szybko go pije? Nie dobrze, trza remont robić

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Odnośnik do komentarza

Też tym jest zalany i kombajn bizon i kiedyś miałem Lublina andorie i też tym był zalany Tylko VW są na mobil1  i Iveco na mobil1 5w

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, mario666 napisał:

Lepiej byś filtr oleju wymienił U mnie Zetor chodzi na Falco od 15 lat i po 50 mth nawet na miarce oleju nie widać 

A powiedz Ty mi proszę, czemu wg Ciebie ten filtr jest gorszy od wkładu wymiennego? A co do koloru oleju na miarce po 50 mtg to takie bajki możesz wciskać dzieciom w przedszkolu :D

5 godzin temu, slawek3220 napisał:

To na jakim oleju do tej pory chodził ten Zetor , Superolu CB ?

Swego czasu chodził na Superolu CC40 ale to nie było to, później przeszedłem na turdusa i też  do końca nie byłem zadowolony z oleju, no i w końcu postanowiłem dołożyć parę zł i przejść na trochę wyższą półkę olejową :)

5 godzin temu, ZetorMisio napisał:

A co Ci ten filtr przeszkadza? W czym on gorszy od wymiennego?

Właśnie, masz rację, wg mnie filtr odśrodkowy jest lepszy od wkładu wymiennego bo nawet jak będzie zalepiony syfem to i tak będzie filtrował olej, a we wkładzie wymiennym, jak wkład nazbiera trochę zanieczyszczeń i zaworek zadziała to będzie przepuszczał niefiltrowany olej do układu więc z dwojga złego jak już jest ten filtr odśrodkowy to i niech tak zostanie, jakoś w fabryce inżynierowie tak go zaprojektowali i spełnia swoją rolę więc nie rozumiem tej mody na zastępowanie go wkładami wymiennymi.

4 godziny temu, mario666 napisał:

5 minut roboty i mam filtr wymieniony do tego ciśnienie jest większe

Rzeczywiście bardzo dużo czasu zajmuje ogarnięcie tego odśrodkowego filtra, normalnie cała wieczność :D  a co do ciśnienia to nie musisz się martwić jest w normie pomimo tego odśrodkowego filtra co poniektórzy uważają go za zło itp

3 godziny temu, szymon09875 napisał:

Następny co jak nie ma 5 bar na zegarze to by ciagnik remontowal.

Dokładnie, śmieszą mnie takie ludzie, ale cóż poradzisz na to różni ludzie chodzą po tym świecie ;)

1 godzinę temu, mario666 napisał:

Po 50th już widać ale jeszcze słabo Lekko ciemniejszy Ursusa zapale po wymianie i już czarny

Nic nie pije Jest czysty nie tak jak w ursusie 330 Że zaraz po zalaniu czarny

1 godzinę temu, mario666 napisał:

Też tym jest zalany i kombajn bizon i kiedyś miałem Lublina andorie i też tym był zalany Tylko VW są na mobil1  i Iveco na mobil1 5w

I wg Ciebie czym to jest spowodowane, to że sprzęty masz pozalewane tym super olejem, w Zetorze podobno do 50 mtg masz bagnet czysty, a w Ursusie po wymianie i odpaleniu od razu  masz już czarny olej, przecież de facto to taki super hiper olej?

 

Edytowane przez WitekRolnik
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Przecież pisze że Ursus to brudas i olej od razu zmienia kolor na ciemny Zawsze tak było Teraz minęło mu już 10tys mth i dostał nowy licznik a Zetor jak nie umiesz czytać to napiszę jeszcze raz do 50 mth olej zaczyna się zabarwiać nie dopiero wtedy zaczyna go widać na miarce Wcześniej miarka jest mokra ale trzeba oleju szukać bo nie widać na pierwszy rzut oka.    Co jeszcze to nigdy silnika nie robiłem względem ciśnienia a Ursusa 330 silnik robiłem bo już nie zapalił po 6tys mth Ojciec nie używał termostatu i pierścienie przestały trzymać ciśnienie 

Edytowane przez mario666
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, mario666 napisał:

Po 50th już widać ale jeszcze słabo Lekko ciemniejszy Ursusa zapale po wymianie i już czarny

Masz syf w bloku i to dobry to zaraz czarny.U mnie w 60-tce po 30 mtg dopiero się robi czarny,no ale cóż jak się dba tak ma.

 

Co do filtra tutaj,bąk jest lepszy niż jeżeli wymienny,tylko trzeba mieć dobre ciśnienie w układzie smarowania żeby to współpracowało z siłą odśrodkową 

@WitekRolnik Pierwszy raz jeździsz na shell czy wcześniej zalewałeś?

Edytowane przez Adi96
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

@WitekRolnik, jak nie zmienisz od razu na puszkowy to obawiam się ,że nie zdążysz zrobić następnej wymiany , bo ciśnienie spadnie o 0,5 atm  i zetor stanie... ;)  Legenda mówi , że ktoś zamienił bąka na puszkowy i dzięki temu przybyło mu 10 koni, i mógł ciągać o jedna skibę więcej... ;) no i teraz na potęgę każdy zmienia bo pojęcia nie maja o obsłudze tego typu filtra... a prawda jest taka, że tego typu silniki (ursus/zetor ) nawet jak będą mały 1 atm na pełnych obrotach to będą chodzić lata jeszcze, grunt aby pilnować oleju i wymian...

  • Like 5
Odnośnik do komentarza

@Adi96 Dokładnie, z tym bąkiem to masz rację, mam w Zetorze i Ursusie 912 i powiem Ci, że za żadne skarby w tych sprzętach nie wymienię go na wkłady wymienne :) A co do Shell-a to dopiero pierwszy raz został użyty, sporo klientów w ostatnim czasie kupowało właśnie shell, więc pomyślałem czemu by nie spróbować zalać coś lepszego :) Ogólnie był dylemat czy wziąć Shell czy Fuchs, ale jednak wziąłem to pierwsze :)

@FINN Dokładnie, masz sporo racji w tym co piszesz, mało tego u mnie w Ursusie 912 po całym dniu ciężkiej pracy ciśnienie na wolnych obrotach jest koło 0.8-1 atm i chodzi tak już chyba z 8 lat, i puki co to nie zamierzam pchać łap tam gdzie nie trzeba bo jak nic negatywnego się nie dzieje to nie ma sensu tematu zaczepiać, a tak jak napisałeś, aby pilnować oleju i jego wymian, oraz dokładne czyszczenie filtra odśrodkowego i te sprzęty będą chodziły długie lata.

Odnośnik do komentarza
Dnia 31.05.2021 o 21:34, FINN napisał:

@WitekRolnik, jak nie zmienisz od razu na puszkowy to obawiam się ,że nie zdążysz zrobić następnej wymiany , bo ciśnienie spadnie o 0,5 atm  i zetor stanie... ;)  Legenda mówi , że ktoś zamienił bąka na puszkowy i dzięki temu przybyło mu 10 koni, i mógł ciągać o jedna skibę więcej... ;) no i teraz na potęgę każdy zmienia bo pojęcia nie maja o obsłudze tego typu filtra... a prawda jest taka, że tego typu silniki (ursus/zetor ) nawet jak będą mały 1 atm na pełnych obrotach to będą chodzić lata jeszcze, grunt aby pilnować oleju i wymian...

Moim zdaniem to ktoś, kto zaprojektował te silniki na pewno miał większą wiedzę niż internetowi eksperci i skoro tak jest i działa to po co zmieniać na puszkowy. Według literatury to filtr odśrodkowy poza uciążliwą obsługą jest wiele bardziej dokładny niż filtr puszkowy a rolnicy dostali jakiejś dziwnej pogodni za ciśnieniem w silniku. Pewnie nie jeden nawet nie wie, że na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku ma może 1 atm i silnik działa i nic się nie dzieje a ludzie podkręcają regulatory żeby osiągać bezsensowne 7-8 atm.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

@mariusz4321 Nawet jeśli będzie miał 7 na zimnym to co złego jeśli jest bąk? Według mnie 1 czy 2 na gorącym to jest silnik do roboty.Minimum ma być 3 i to nie jest wygórowane ciśnienie.Jeśli nie przegrzejesz i olej dobry na czas zmieniony to latami będzie miał dobre ciśnienie.

Odnośnik do komentarza

Ja zmieniłem w Zetorze na zwykły filtr bo ciśnienie na gorącym było 0.5 duże obroty do 2, teraz mam dobre kontrolka nie świeci. Nie chciałem robić teraz remontu bo nic innego się nie dzieje i myślę że jeszcze długo pochodzi na takim ciśnieniu

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v