Skocz do zawartości

Zestaw zaworów pneumatycznych


astrahxenon

Podpowie ktoś co zrobić żeby główny zawór sterujący w ciągniku był bardziej czuły to znaczy że delikatnie nacisnę hamulec a przyczepa zaczyna hamować, teraz trzeba nacisnąć dość mocno żeby zaczęła hamować instalacja w ciągniku 2 i 1 obwodowa zawory jak na zdjęciu 

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Przed chwilą, Alchemik napisał:

ale nie zmieni siły potrzebnej do przełamania jej siły w momencie załączenia 

Nie zmieni siły, sprawi że tłoczek musi osiągnąć mniejsze wysunięcie spowoduje to częściowe poprawienie sytuacji. Ta sprężyna pewnie ma działanie progresywne i pewnie ugina się ale nie na tyle mocno by zawór zadziałał. 

Odnośnik do komentarza

Właśnie guzik prawda pisałem że naciągałem to dzwignia od ręcznego ile się da żeby nie hamowała a u tak poprawy brak 

Odnośnik do komentarza

Bo jest za silna sprężyna, tzeba by wstawić słabszą. Ale wiadomo że nikt nie będzie zaroru rozbierał i wstawiał słabszą sprężynę bo to za duża ingerencja w zawór

Odnośnik do komentarza

Ja w swoim przypadku w wolnej chwili sprubuję podpiąć jeszcze drugie koło bo w zestawie była rurka tylko do jednego koła. Może to pomoże w szybszej reakcji zaworu

Odnośnik do komentarza
Przed chwilą, jacek456 napisał:

Ja w swoim przypadku w wolnej chwili sprubuję podpiąć jeszcze drugie koło bo w zestawie była rurka tylko do jednego koła. Może to pomoże w szybszej reakcji zaworu

Nie ciśnienie powinno być równe w obu kołach. Jesteście pewni ze wszystko z hamulcami w ciągniku ok ? 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, hubertb napisał:

Nie ciśnienie powinno być równe w obu kołach. Jesteście pewni ze wszystko z hamulcami w ciągniku ok ? 

W ciągniku jest wszystko ok. Chodzi mi o to że teraz mam podpięte ciśnienie z jednego koła pod zawór. A w zawoże jest możliwość podpięcie obu kół. Jak dobze rozumiem to zawór ma dwa cylinderki na poszczególne koła (chociż na schemacie tego nie ma narsyowane). A wiadomo że dwa cylinderki mają większą siłe nacisku niż jeden.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, jacek456 napisał:

A wiadomo że dwa cylinderki mają większą siłe nacisku niż jeden.

Tylko te 2 cylinderki na 99% są w szeregu, nie obok siebie i sumuje się skok tłoczka, a nie siła jak w 2 równolegle.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Alchemik napisał:

Tylko te 2 cylinderki na 99% są w szeregu, nie obok siebie i sumuje się skok tłoczka, a nie siła jak w 2 równolegle.

Możei masz racje.

Odnośnik do komentarza

A to masz problem w  ciągniku.

Ja w NH, CASE I FENDT jak delikatnie naciskam to  łapią przyczepy, a ciągnik przyhamowuje  jak bardzo  mocno to ciągnikach blokują koła, ale muszę sie dosłownie zaprzeć. U Ciebie jak delikatnie i ciągnik staje  w miejscu to wina leży w ciągniku. nie możesz mieć po delikatnym naciśnieciu blokadę kół.

W Case nie mam załączanego przedniego napędu i tylko tył hamuję, awaria elektoniki, nie ma cześci,  to przy 35-40 km/h  nawet nie czuć jak koła są zablokowane, tylko pasy gumy na asfalcie zostają.

W samochodzie też tak masz, że muśniesz pedał i koła stają.

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, tomek73 napisał:

A to masz problem w  ciągniku.

I we wszystkich ciągnikach to samo ciśnienie powoduje blokowanie kół, a zaworów jest 1 rodzaj na jedno ciśnienie....

Tylko czemu ich tyle?:

IMG_20221204_193533.jpg

Odnośnik do komentarza

no tak ale pneumatyka jest dokładana nie jednokrotnie na pałe bo traktor jest produkowany bez powietrza a dokładane jest potem

 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, astrahxenon napisał:

no tak ale pneumatyka jest dokładana nie jednokrotnie na pałe bo traktor jest produkowany bez powietrza a dokładane jest potem

 

No nie do końca możesz zrobić pomiary i przeliczyć potrzebną objętość. 

Odnośnik do komentarza

Te zawory różnią się ciśnieniem początku  zadziałania , sprawdzić to możesz w katalogu i ewentualnie wymienić na taki z niższym .

Na początku nie zaszkodzi jeśli zajrzysz do niego i ewentualnie wyczyścisz . 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, peugeot napisał:

Te zawory różnią się ciśnieniem początku  zadziałania , sprawdzić to możesz w katalogu i ewentualnie wymienić na taki z niższym .

Na początku nie zaszkodzi jeśli zajrzysz do niego i ewentualnie wyczyścisz . 

W moim przypadku raczej czyszczenie nic nie da ponieważ instalację montowałem półroku temu. Wątpię żeby to była wina zanieczyszczenia

 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, peugeot napisał:

Te zawory różnią się ciśnieniem początku  zadziałania , sprawdzić to możesz w katalogu i ewentualnie wymienić na taki z niższym .

Na początku nie zaszkodzi jeśli zajrzysz do niego i ewentualnie wyczyścisz . 

Podruby są na jeden uj produkowane. Rożne to są oryginały wabco a kosztują koło 2ton pszenicy. 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, hubertb napisał:

Podruby są na jeden uj produkowane. Rożne to są oryginały wabco a kosztują koło 2ton pszenicy. 

Na zawoże napewno jest napisane wabco więc mam nadzieje żee mam orginał tylko źle dobrany

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v