Skocz do zawartości

Deutz Fahr 5105 GS


koniu

DF + D616. Przerzut pszenicy z hali na zbiorniki

  • Like 3



Rekomendowane komentarze

Znajomy kilka lat temu kupił MF i prowadził go do domu i turbo padło ale to dlatego że nie było podłączone smarowanie :D a w tym Claasie model Atos 340 to po prostu padło po 300mth. W agrotronie k430 chyba znajomemu łożysko w skrzyni padło po 1200mth i też na serwisie mówili że często z tym przyjeżdżały te modele, a wziął dwa lata temu ten znajomy DF 6165 rcshift i nie dokręcili kabla na skrzyni biegów i przy gwałtownym hamowaniu kabel się ruszał i skrzynia się blokowała. jeździli pół dnia z serwisantem po wsi dzwonili na centralę w Polsce później na Niemcy aż w końcu któryś się położył a kabel sobie lata we wszystkie strony tak, że kwiatki wychodzą już przy składaniu. Przy ładowarce z Manitou przyjechał jakiś ekspert na serwis i jak zaczął się pod komputer podpinać tak go spalił, założyli nowy następny serwis i znów komputer spalili :D 

Odnośnik do komentarza

W Śniadowie agrorolnik zamiast zacząć wymieniać uszczelkę pod głowicą to sprawdzali termostat później po złożeniu głowicy tak ustawiali zawory że na jednym cylindrze zawor się zawiesił i cylinder ni pracował a jak już zlozyli mi ciągnik (po rozpoławieniu) to zbytnio nie wiedzieli jak wyrguloac sprzęgło bo "się ślizgał"


I wymiana UPG i łożyska oporowego zeszlo im 3 tyg

Odnośnik do komentarza

U mnie biegi na początku ciężko wchodziły później się ułożyło. Jedyne co powtarza mi serwisant to żeby przy każdym dojeździe do skrzyżowania, i dłuższym przestoju wyrzucać rewers na luz, wiadomo na sprzęgle można chwilę przytrzymać. Mówił że miał takich asów co stali po 10 min na skrzyżowaniu z wciśniętym sprzęgle w guziku, i ciągnik błędy wywalał, że większość jest z winy złego użytkowania. A co do df to lubi sobie błędem rzucić, ale jeśli nie świeci się na czerwono, to jazda dalej. Kolega ma 5110g w 2 lata prawie 1000h i jedyna awaria to czujnik paliwa, i sprężarka się pociła. Ogólnie u nas mają dobrą opinię.

Odnośnik do komentarza

Ktoś zdążył pobrać film z YT o tym upadłym DF? Bo coś nie mogę znaleźć a tez niezła świeżynka 

Odnośnik do komentarza

Dodi, chodzi Ci o tego Przyborowskiego?
Mateusz25, u mnie żadnych błędów nie wywala na razie, nawet jak Adblue zalałem pod korek ze dwa razy, ale nie wiedziałem o tym, dopiero później w rozmowie Pan Inspektor Leszek uczulił żeby uważać na to. Kazali Ci jak najmniej używać sprzęgła nożnego, tylko tego w guziku i ruszać z rewersu? Mi tak mówił serwis gdzie kupiłem. Natomiast Pan z innego serwisu Deutz do którego znalazłem kontakt i podpytuje co i jak, bo mój serwis kręci i mota jak może, to mówił czy sprzęgło z guzika czy nożne to przecież zespół wysprzęglający jest ten sam, tylko inny element wykonawczy, noga, a przy wysprzęglaniu guzikiem hydraulika. A co do ruszania z rewersu to z nowu odwrotnie mówił, preferował ze sprzęgła, tym bardziej kiedy ciągnik jest jakoś obciążony, nawet zmiana kierunku jazdy gdy jest dosyć obciążony to lepiej ze sprzęgłem. Nie wiadomo kogo słuchać, instrukcja twierdzi żeby ruszać z rewersu.

Odnośnik do komentarza
Dnia 26.12.2022 o 20:10, mateusz25 napisał:

Mam takiego samego, rok czasu dokładnie 600h zrobione, było parę pierdół , jeden czujnik , wykonuje wszystkie prace oprócz orki, ale przy uprawach chodził, dostał w gwizdek, ogólnie jestem zadowolony, najwięcej problemów z pneumatyka, ale to nie oryginalny wyrób df, teraz akcja serwisowa z wymianą podstawy sprężarki i uszczelnieniem jej, z serwisu jestem bardzo zadowolony.

O co chodzi z tą podstawą? Chodzi o nową podstawe z dołożonym napinaczem paska?

Odnośnik do komentarza

mateusz25 pneumatyka od TractAir i sprężarka pracuje cały czas bez możliwości wyłączenia jej poprzez sprzęgło elektromagnetyczne?

Odnośnik do komentarza

Mi w MF też tłumaczyli żeby nożnego nie używać chyba że trzeba. Ja w większość używam rewersu nawet na skrzyżowaniu

Odnośnik do komentarza
Dnia 25.02.2023 o 11:06, mateusz25 napisał:

Tak, wymieniali podstawę, na tą z napinaczem.

To sami Cie poinformowali o takiej akcji czy jak to wyglądało? Ile to trwało ogółem?

Odnośnik do komentarza

Zaraz po dołożeniu pneumatyki zgłaszałem problem do dealera i czekałem na rozwiązanie sprawy, okazało się że Deutz zrobił nową podstawę i wymienili.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, mateusz25 napisał:

Zaraz po dołożeniu pneumatyki zgłaszałem problem do dealera i czekałem na rozwiązanie sprawy, okazało się że Deutz zrobił nową podstawę i wymienili.

To deutz zrobił podstawe czy producent sprężarki Trakair? Dopytuje bo tez przy dobijaniu piszczy pasek.

7 minut temu, radekz200 napisał:

Koniu ile kosztował taki ładny dojcyk? 

320 brutto łącznie z turem paleciakiem i łyżką. Ale to było w marcu zaliczka, a odbiór zdaje sie w czerwcu no czekałem na pneumatyke.

Edytowane przez koniu
Odnośnik do komentarza

Wiesz co , chyba producent,nie dopytywałem dokładnie. Ale mój miał pierwsza ta pneumatyke dokładana, i sam serwisant mówił że to źle rozwiązane i będziemy reklamować. Ciągnik kupiony w listopadzie 21 a pneumatyka dokładana w kwietniu 22, wymiana podstawy w grudniu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, radekz200 napisał:

Chłopie nie mam piniedzy na takie inwestycje 😂

Wszyscy wiemy że tylko oswajasz wszystkich z myślą o nowym DF. W końcu oddajesz do polmleku :P😅

Odnośnik do komentarza

Mateusz25
U mnie ta pneumatyka TractAir kosztowała 6 netto jakoś w lipcu to było 21 roku a odbiór razem z ciągnikiem we wrześniu. Całkiem to dziwnie zrobione, zaczynając od butli i zaworów przy tylnych kołach(wszystko uwalone w ziemi i błocie), skończywszy na tym, że cały czas sprężarka pracuje. Jak tylko gwarancja minie to przerobię to na załączanie sprzęgłem elektromagnetycznym poprzez zawór, który załączając puszcza ciśnienie oleju z silnika do sprężarki a wyłączając zamyka, na wzór jak jest fabrycznie zrobione w Ursusie 11054. Bo nie podoba mi się, że cały czas to pracuje bez potrzeby i ,,zanieczyszcza" olej. U mnie nic nie piszczy jak dobija, ciśnienie ustawione na 8(tak było, nic nie ruszałem).
A i przy okazji zapytam, czy nie zauważyłeś, że strasznie rzuca błotem na tylne błotniki przez brak chlapaczy?
Mam pomysł zaadaptować z 6C, bo wygląda na taki sam. Na tygodniu będę w serwisie to pomierzę i porównam.

Odnośnik do komentarza

Ja chyba założę złączkę z tłumikiem żeby się syczało, i sprężarka będzie pracować bez oporu, tak zelma na YT zrobił w swoim nh. U mnie strasznie rzucał błotem, ale miałem stare końcówki błotnikow od jd i udało się je ładnie dopasować.

Odnośnik do komentarza

Błotem rzuca masakrycznie, gdzies w sieci rzuciły mi sie kiedyś w oczy zdjęcia takiego df-a z dokładkami do błotników.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v