Skocz do zawartości

Claas Dominator 108 SL


maroko

Ostatni zakup.

Claas Dominator 108 SL.  Kombajn do remontu. Silnik  V- ka Mercedesa. Bodajże OM 421 wywala ojej. Zastanawiam się czy remontować czy sprzedać na części. Trochę szkoda bo oprócz silnika to reszta jest w fajnym stanie. Jedyny minus, że nie ma sieczkarni. Co radzicie?

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

Razem z transportem wyszedł 50.500

W poniedziałek jadę do Dilla Mała Nieszawka i zapytam jak to wygląda cenowo z tym silnikiem.

 

20241115_093857.jpg

Odnośnik do komentarza

Drugi motor kupić wyjdzie najtaniej i najmniej roboty , nawet później odsprzedać to kasę odzyskasz bo dobrze kupiłeś.

Odnośnik do komentarza

Dobra... nie ma co od razu wyciągać silnika... Nie wiem czy dobrze myślę, ale skoro kopci na niebiesko i wywala olej rurą to przecież może być tak że wystarczy głowicę zdjąć i dać do zrobienia. Trzeba by sprawdzić zegarem ciśnienie i będzie wiadomo... Dobrze myślę, czy nie?

Czy jak coś takiego się dzieje to raczej małe szanse że pierścienie jeszcze dobre ? 

 

Odnośnik do komentarza

Te silniki są naprawde mocne i rzadko kiedy biorą olej,chyba że był konkretnie przegrzany. Tak jak koledzy piszą sprawdź najpierw układ paliwowy.

Odnośnik do komentarza

Olej bierze, Zdjąłem rurę i w kolektorze wylotowym od strony kabiny był olej. Palcem nabrałem bo było go sporo i na 100 % olej silnikowy.

Zresztą dosyć słabo kręci także można było wnioskować, że na pierścieniach coś tam się zadziało.

Kurczę a tak nie chciałem wyciągać silnika :/

 

 

Odnośnik do komentarza

Nie pomyśleli z tymi silnikami. W tym jest głowica dzielona. Wiem z której strony leci czyli są 3 do zdiagnozowania tylko. Jak się wkurzę to wytnę dziurę tam pod silnikiem tak żeby można było zdjąć miskę.  

@Uziu92 Jak myślisz? :) 

Tylko piszę a nie wiem czy nie powinienem tego opatentować najpierw ;) 

Odnośnik do komentarza

zwalaj te głowice i patrz co się dzieje


z dziura średni pomysł bo pod podłogą chyba zaraz jest odrzutnik i klawisze

Odnośnik do komentarza

silnik cały ok 15 tyś , bo w lato dzwoniłem i się pytałem jak szukałem kombajnu.  A on ma turbo? bo nie pamiętam już . jak ubywa oleju to może być też filtr powietrza zapchany ;) wtedy gdzieś musi zassać powietrza. Ja bym zaczął od najprostszego , czyli turbo jesli jest, układ paliwa , głowice.  Skoro ciężko pali to raczej układ korbowo tłokowy jest w porządku. To nie Bizon , że jak ma przedmuchy w komorze to trzeba cała procedurę startową przeprowadzać :D Na części zawsze zdążysz rozebrać. 

Odnośnik do komentarza

Cisnienie sprężania mógłby zmierzyć, żeby zobaczyć jak to wygląda i czy jednakowo na wszystkich cylindrach. Zanim zacznie się rozbierać, jakiś dobry mechanik mógłby rzucić na niego okiem, bo na żywo to zawsze co innego jak podpowiedzi przez internet 

Odnośnik do komentarza

Silnik bez turbiny jest.

Muszę zboże sprzedać z hali dopiero się za to zabiorę bo tak na dworze w taką pogodę to żadna przyjemność się grzebać.

Kombajn ewidentnie wali olejem z kolektora wydechowego. To nie paliwo tylko olej ! Ciężko kręci. Myślałem że może akumulator, ale po założeniu drugiego to samo. Nie wiem kiedy był olej silnikowy zmieniany, ale ma dziwny kolor. Nie jest brudny czarny tylko ... hmm... taki jasno brązowy mętny. Zobaczę jeszcze ten filtr powietrza...

Zgadzam się, że trzeba zmierzyć to ciśnienie sprężania..

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v