Skocz do zawartości

Przeniesiony tłumik


KOSTEK12

Witam,przeniesiony tłumik ze środka maski na bok kabiny,wszystko jest super tylko powyżej 1700 obr/min strasznie dudni, poradźcie co mogę teraz zrobić żeby go wyciszyć.

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

Może jakieś amortyzatory, gumy dać między obejmę a kabinę, tym bardziej że kabina na poduszkach  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

To mocowanie do kabiny, to nie wiem czy jest dobrym rozwiązaniem. Kabina na poduszkach, silnik stały, coś musi puścić.

Odnośnik do komentarza

Można też łącznik elastyczny tłumika wstawić  lub podwiesić tlumnik na gumach  tak jak w autach. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

tłumik nie jest mocowany na stałe do kabiny,mocowanie zrobione na wzór oryginału,dana jest tulejka guma-metal i nic nie musi puścić jeżdżę już tak od stycznia 2023r,tylko ten hałas

Odnośnik do komentarza

Kurde, ty nie przeniosłeś "tłumika" tylko rurę wydechową. Przerabiałeś coś od kolektora do tłumika? Dobrze widzę, że masz zamocowany ten wydech tylko na samym dole tą obejmą? Jeśli tak, to wielce prawdopodobne, że ci w końcu rura popęka gdzieś powyżej tego mocowania. Taki długi tłumik powinien być zamocowany w połowie jego wysokości. Co do "dudnienia" to masz efekt rezonansu. Przyczyn może być od cholery - począwszy od średnicy rury, poprzez jej kształt i ostrość "zakrętów", a nawet długości poszczególnych odcinków. To jak z kształtem instrumentów dętych. Dlatego przy niższych obrotach nie dudni, a przy wyższych (1700) dudni. Znalezienie problemu nie będzie łatwe. Przy takich kombinacjach warto zrobić tłumik na rurze wydechu, tak jak ma to większość ciągników. Nie jest to wielka filozofia i ani duży koszt, a stłumi wszystkie rezonanse.

Odnośnik do komentarza

Noż kur......a rynce opadają cytując klasyka - idziesz do samochodowego i kupujesz łącznik tzw. Plecionkę pod średnicę rury i wspawujesz ,pomiędzy rura a silnikiem masz elastyczne połączenie  a nie sztywna rurę która przenosi wibracje  jak można tak robić jak kabina jest  na gumach i cos tam pracuje. 

Też przerabiałem tak tłumik ale zastosowałem plecionkę na łączeniu.j

Odnośnik do komentarza

spokojnie z tym opadaniem rąk,już pisałem wcześniej że rura mocowana jest do kabiny u góry połączeniem na tulejkach metal-guma coś na wzór oryginału,więc pracuje niezależnie od kabiny

4 godziny temu, Pszkot napisał(a):

zrobić tłumik na rurze wydechu

czy mógł byś to trochę wyjaśnić

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, KOSTEK12 napisał(a):
14 godzin temu, Pszkot napisał(a):

zrobić tłumik na rurze wydechu

czy mógł byś to trochę wyjaśnić

Jak widzisz, w oryginalnym wykonaniu tłumik miałeś pod maską i krótką rurę wydechu. Teraz zrobiłeś bardzo długą rurę wydechu, z wieloma zakrętami i jeśli gdzieś występują warunki do rezonansu, to one mają się gdzie wzmocnić (jak w instrumentach dętych, gdzie im dłuższa i grubsza rura tym niższy dźwięk). W samochodach, o bardzo długich wydechach, stosuje się co najmniej dwa tłumiki. Niewykluczone, że u ciebie zredukowanie "dudnienia" będzie wymagało zrobienia dodatkowego tłumika na tej długiej rurze wzdłuż kabiny. To się robi serią otworów wykonanych w rurze wydechu albo przecięciem rury i usunięcie jej odcinka. W obu przypadkach wymaga to założenia na tę cienszą grubszej rury i wypełnienie przestrzeni między nimi np: watą szklaną.

Edytowane przez Pszkot
Odnośnik do komentarza

Ursus385 jak przy swoim? piszą że rura na sztywno to musi popękać,że zamocowana tylko na opasce na dole, tak wiem że na zdjęciu dobrze nie widać to staram się wyjaśnić.

co do połączenia z plecionki może jest to jakieś rozwiązanie

dzięki Pszkot trochę podobnie już myślałem zrobić tzn.nałożyć grubszą rurę a przestrzeń wypełnić watą tylko z tymi otworkami mnie trochę zaskoczyłeś czy dobrze rozumiem że wtedy spaliny będą również przeciskać się przez to wypełnienie z waty?

Odnośnik do komentarza

Najpierw załóż złącze elastyczne między silnikiem a kabiną. Ja w MF255 przerabiałem to dałem złącze i  nic się nie dzieję. 

W Case MX  mam miekkie połączenie  miedzy turbo a tłumik, potem rura od tłumika jest owinięta taśmą termiczną do wydechu,  tu chodzi o temperatur  bardziej, tłumik jest do kabiny przykrecony na stałe, tylko na dole, na 6 śrub, nad skrzynka akumulatorów,  bez żadnych gum. Fendt ma jeszcze na środku  kabiny przykręcony. 

Odnośnik do komentarza

Rezonans to zjawisko naturalnego wzmacniania się fali (drgań) w jakiejś konstrukcji albo przestrzeni. W konstrukcjach stosuje się amortyzację (dlatego koledzy podpowiadają ci zamocowanie rury na elastycznym połączeniu). To wyeliminuje drgania samej rury wydechu i (jeśli to było przyczyną dudnienia) problem zniknie. Jeśli jednak przyczyną jest rezonująca fala dźwiękowa wewnątrz tłumika, bo ona się odbija od ścianek rury, to musisz zrobić dodatkowy tłumik. Chyba rozumiesz, że fala dźwiękowa to jest fala ciśnienia powietrza i żeby ją stłumić potrzeba przestrzeni albo skomplikowanych kształtów dostosowanych do każdej częstotliwości (to zbyt trudne bez aparatury badawczej). Wyeliminowanie rezonansu polega na zmianie kształtu albo wielkości samej rury. Jeśli nawiercisz rurę wydechu (wiele otworów naokoło na odcinku jakieś 50 cm) i wytłumisz watą przestrzeń między rurami, fala dźwiękowa (ciśnienia) przejdzie przez otwory, rozpręży się w większej przestrzeni i wytłumi.

Edytowane przez Pszkot
Odnośnik do komentarza

Ok.gdzie w oryginale w tej serii MF jest ta plecionka wspawana,podrzuci ktoś jakieś fotki

robiąc to wzorowałem się na drugim moim ciągniku Valmet ten z kwadratową maską i tam idzie rura jednakowej średnicy od tłumika przy silniku do końca dachu kabiny na sztywno i w kabinie jest cicho nawet na max obrotach,dziwne co

Odnośnik do komentarza

Mam mf 6180 z tłumikiem na słupku i i dziwo nie ma tam żadnych połączeń elastycznych, wszystko rurka w rurkę, jedynie są tulejki gumowe na połączeniu z kabiną w górnym mocowaniu. Pozatym tłumik orginalnie jest przykręcony do silnika jedynie to górne mocowanie jest do kabiny, a że kabina jedynie na gumach to jakoś bardzo nie pracuje


Tak patrzę na to zdjęcie i ty masz to zrobione inaczej, przez co musi być łącznik elastyczny, lub po prostu trzeba przerobić mocowanie

Zdjęcie poglądowe z mf 8120 

Screenshot_20241121-081114_Gallery.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

właśnie że mam zrobione identycznie cholercia kiepskie to moje zdjęcie skoro nie można zobaczyć mocowań,postaram się dodać zbliżenie,przy kabinie w tej tulejce jest tuleja gumowa od podsiewacza w kombajnie

mocowanie_crop.jpg

mocowanie._crop.jpg

Edytowane przez KOSTEK12
Odnośnik do komentarza

nie do kabiny tylko do wspornika który jest przykręcony do bloku silnika po prostu tak było najprościej,kabina jest umocowana wyżej zasłania to rura

Odnośnik do komentarza

nie wiem co masz na myśli,jest to rura aluminiowana do tłumików i owszem pomalowana farbą wysokotemperaturową 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v