szymon09875 11845 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Czekamy na komentarze fanów superolu 🤭 3 Odnośnik do komentarza
Sadek 1202 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Nic tu nadzwyczajnego nie widzę, po Turdusie w kombajnie po 30 latach po zdjęciu pokrywy wygląda podobnie. 3 Odnośnik do komentarza
Piotruniu25 3405 Opublikowano 28 Grudnia 2024 53 minuty temu, szymon09875 napisał(a): Czekamy na komentarze fanów superolu 🤭 Jeszcze pytanie po ilu mtg ten superol był wymieniany.😉 Odnośnik do komentarza
szymon09875 11845 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Dziadek nie wymieniał, tatuś nie wymieniał to i on nie będzie wymieniał 🤣 1 Odnośnik do komentarza
AdeXZet 168 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Godzinę temu, szymon09875 napisał(a): Dziadek nie wymieniał, tatuś nie wymieniał to i on nie będzie wymieniał 🤣 czasami jak trzeba dolewać to po co generować koszty wystarczy od czasu do czasu filtr zmienić Odnośnik do komentarza
mikad 1187 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Nie wiem po co lać olej syntetyczny do silnika który nie jest przystosowany do takiego specyfiku, można mu zrobić więcej złego niż dobrego. Nie wiem tez po co kupować olej firmy krzak w cenie oleju markowego. 1 Odnośnik do komentarza
szymon09875 11845 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to co mu ten syntetyk czy polsyntetyk zrobi ? Odnośnik do komentarza
malinalbe 182 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Do takiego ursusa turdus to najlepszy by był olej a nie syntetyk Odnośnik do komentarza
nunu85 578 Opublikowano 28 Grudnia 2024 (edytowane) 3 godziny temu, szymon09875 napisał(a): Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to co mu ten syntetyk czy polsyntetyk zrobi ? oj można zrobić kuku, można. wlej do silnika projektowanego 30 czy 40 lat temu jakiegoś nowoczesnego oleju niskopopiolowego low saps ( do współczesnych silników z EGR i scr). Gwarantuję ci że nie zrobisz nawet kilkuset godzin i silnik będzie zatarty. sam skończyłem tak ursusa w jeszcze dobrym stanie, jak sobie pomyślałem że przy wymianie zamiast standardowego turdusa czy tam podstawowego ultora wleje mu akcele e9 że steyra edit Właśnie patrzę w opis i ten Hercules jest low saps. Radzę jak najprędzej zmień go na coś normalnego (moze być nawet i inny syntetyk czy półsyntetyk jak koniecznie chcesz, byleby nie low saps), bo za chwilę będziesz kolejny remont robił. Szczególnie jak traktor idzie w ciężka robotę a nie tylko sobie pyrka z małym obciążeniem. Jak nie wierzysz to poczytaj sobie o związkach siarki, fosforu i popiołach siarczanowych, których ten olej jest niemal pozbawiony. One są korzystne dla silnika, jego trwałości i poprawiają smarowanie, ale nie są korzystne dla ekologii i tylko przez to się je eliminuje z olejów ( żeby spaliny byly czystsze i scr/ DPF dłużej wytrzymały zanim się pozapychają. W wielkim podsumowaniu - oleje low SAPS to totalny badziew stworzony tylko po to, żeby urządzenia ekologiczne typu scr czy dpf/fap miały dłuższa trwałosć. A sam silnik przez ten olej cierpi i zuzywa się szybciej, niżby miało to miejsce na oleju z normalną ilością SAPS. Edytowane 28 Grudnia 2024 przez nunu85 Odnośnik do komentarza
kamilursus385 0 Opublikowano 28 Grudnia 2024 ja mogę ci polecić turdus bardzo dobry olej, wladkowi smakuje nie jest jak woda, godny polecenia Odnośnik do komentarza
witejus 8837 Opublikowano 28 Grudnia 2024 4 godziny temu, szymon09875 napisał(a): Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to co mu ten syntetyk czy polsyntetyk zrobi ? A w czym pomoże syntetyk? Odnośnik do komentarza
Majster09 7 Opublikowano 29 Grudnia 2024 19 godzin temu, Sadek napisał(a): Nic tu nadzwyczajnego nie widzę, po Turdusie w kombajnie po 30 latach po zdjęciu pokrywy wygląda podobnie. Z tym się zgodzę, użytkuję kombajn z silnikiem perkinsa w którym co sezon jest zmieniany olej, jest zalany turdusem i wygląda tak samo. W ciągniku by ten silnik tak nie wyglądał, inne warunki pracy. 12 godzin temu, nunu85 napisał(a): Radzę jak najprędzej zmień go na coś normalnego (moze być nawet i inny syntetyk czy półsyntetyk jak koniecznie chcesz, byleby nie low saps), bo za chwilę będziesz kolejny remont robił. Szczególnie jak traktor idzie w ciężka robotę a nie tylko sobie pyrka z małym obciążeniem. Ciekawa teoria, silnik dysponujący mocą 15km z litra zatrze się po zastosowaniu nowoczesnego oleju do ciężarówek które przejeżdżają na nim ponad milion km bez remontu. Nie chcę się wymądrzać bo może nie mam racji, ale wydaje mi się że drobinki sadzy które pływają w silniku i osadzają się na każdym elemencie są bardziej szkodliwe z punktu widzenia trwałości silnika niż "gorzej" smarujący olej. Przecież każdy silnik zużywa trochę oleju, olej kiepskiej jakości spala się pozostawiając nagar który zużywa w pierwszej kolejności pierścienie tłokowe i gładź cylindra, na tym oleju na tłokach nie ma nagaru w przeciwieństwie do typowych olejów stosowanych w tych silnikach. Do gładzi cylindra jest łatwy dostęp kamerką przez zawory ssące i jak na razie tuleje wyglądają jak nowe, w miejscu gdzie zawsze jest próg dalej widać rysy honownicze. Gdyby coś się stało z silnikiem na pewno dam znać, bo teraz sam jestem ciekawy jaki wpływ ma ten olej na zużycie. 1 Odnośnik do komentarza
bears 547 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Ja otwierałem silnik po 15 latach jazdy na turdusie i wygląda tak samo jak u kolegi na zdjęciach. Silnik czyściutki, zero jakiegokolwiek zanieczyszczeń. Tuleje jak nowe, tyle że uszczelka pod głowicą zgniła. Odnośnik do komentarza
Bartek933 5491 Opublikowano 30 Grudnia 2024 W dniu 28.12.2024 o 17:28, witejus napisał(a): A w czym pomoże syntetyk? Kupujesz jeden olej a nie dwa. Sam przymierzam się do 10w40 aby zalać nim c360 1 Odnośnik do komentarza
witejus 8837 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Ja tam zawsze kupuję jeden olej, nie dwa. W ogóle to jesteście śmieszni, lać olej o kilka klas lepszy niż wystarczający do silnika którego historia zaczyna się ok 70 lat temu. Odnośnik do komentarza
Bartek933 5491 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Bez takich proszę. Mamy dwa ciągniki do których producent zaleca olej 10w40, i starą c360. Więc chyba bardziej logiczne jest ze bede się trzymał tego co zaleca producent w kilkuletnim ciągniku, wygodniej kupić mi jeden olej,kupię taniej w dużym opakowaniu i nie będzie mi długo leżakował. Odnośnik do komentarza
Piotruniu25 3405 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Do T25 leję Platinum 15W-40 i widzę duży plus względem Lotos Falco że oleju Platinum mi nie bierze w porównaniu do Falco 😉 Odnośnik do komentarza
tytanowyJanusz 4140 Opublikowano 30 Grudnia 2024 2 godziny temu, Bartek933 napisał(a): Kupujesz jeden olej a nie dwa. Sam przymierzam się do 10w40 aby zalać nim c360 U mnie śmiga szejsiona na Delwaku 10W40 Badziewny dół silnika mam i już się bałem najgorszego... Zrobiłem płukankę, wlałem tego Mobila i ciśnienie oleju wzrosło o jedną atmosferę. Wcześniej chodził na Fuchsu Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się