Skocz do zawartości

Prototyp ehr do Ursusa C-360


Karkure

Mój autorski układ regulacji podnośnika. 2 potencjometrami ustawiamy 1 pozycje i 2 pozycję, które przełączamy przyciskami 1 i 2. potencjometr 3 służy do zmiany prędkości zmiany pozycji z 1 na 2 i odwrotnie. 4 potencjometr służy do ustalenia prędkości sterowania ręcznego(np. błotniki) regulacja ręczna to przyciski 1 i 2. zielona dioda sygnalizuje uruchomienie, żółta pracę silnika, lub tryb ręczny

  • Like 3

Rekomendowane komentarze

2 godziny temu, hibertusik napisał(a):

A ten silnik od wycieraczek to co ma regulować ?

dźwignię podnośnika, silnik jest przerobiony na serwo. coś takiego jak tutaj: 

 

46 minut temu, Alchemik napisał(a):

Pewnie będzie ruszał oryginalna dźwignią podnośnika.

Na jakim układzie sterownik bazuje?

całością steruje atmega 328 chwilowo w arduino uno, a sterownik silnika to ibt-2

Odnośnik do komentarza

Nie widzę teraz użytkownika @marian3pale też takie unowocześnienie robił.

Dziś kopalnią wiedzy jest internet za moich czasów tylko literatura papierowa i jeden nauczyciel w szkole.

Odnośnik do komentarza

Z EHR to ma niewiele wspólnego,,zamiast ręką poruszać dźwignia robi to silnik,ale dalej to jest regulacja mechaniczna  za pomocą dźwigni,jak się rozreguluja mechanizmy dzwigniowe rozdzielczą to ta elektronika nic nie zmieni.taka satysfakcja z tego ze sam to zbudowales oraz możesz regulować za pomocą przycisków.

Odnośnik do komentarza

Nie koniecznie, bo jak dorzuci czujnik pozycji ramion, to może sterować bardzo precyzyjnie, mimo sterowania dźwignią. Kwestia użycia czujników i co będzie w programie sterujacym. Możliwości jest bardzo wiele.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, hibertusik napisał(a):

taka satysfakcja z tego ze sam to zbudowales oraz możesz regulować za pomocą przycisków.

To cieszy jeszcze bardziej, zważywszy na to, że mam 15 lat.

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza

No to największym ,,plusem,,  jest  znajomość elektroniki a przyda się bardzo przy zachodnich ciągnikach oraz maszynach tak na przyszlosc.

Odnośnik do komentarza

Jeśli sterujesz mostkiem H za pomocą wyprowadzeń z silnika od serwa to musisz dodać jego wyłącznie lub odpuszczanie o 2-4stopnie względem zamierzonej pozycji. Mam identyczne sterowanie i niestety płytka serwa zmniejsza prąd przy bliskiej pozycji dla silnika co skutkuje zmniejszeniem prądu dla silnika i nie może on precyzyjnie ustalić się na danym położeniu przez co u mnie pobierał 0.6-0.8A ciągle i grzał się silnik i mostek. No i oczywiście większość  silników od wycieraczka (nie wszystkie) ma masę połączoną z obudową na stole działać będzie ale przy zamontowaniu jeśli nie zrobisz izolacji będziesz mieć zwarcie przy zmianie obrotów. Takie małe podpowiedzi już 4 lata się z tym bawię pisz w razie potrzeby 😉

Odnośnik do komentarza

Jako czujnik położenia przy tworzeniu swoich projektów ludzie  wykorzystują między innymi gotowce z automatyki, czy np. pedał gazu z grupy VW jak w 1.9TDI lub podobny. Wykonanie motoryzacyjne, nie pada od byle wilgoci, zakres rezystancji dający odporność na zakłócenia itp. W obudowie są 2 potencjometry co daje możliwość weryfikacji, czy mamy jakiś niepewny styk itp. 

W arduino sie nie bawiłem, ale kiedyś dawno temu zahaczyłem c i baskom na atmega. 

Teraz jest sporo gotowych bibliotek, czy można znaleźć gotowe fragmenty kodu. Można popróbować z różnymi sposobami regulacji ( podawać sygnał sterujacy w ograniczonym czasie, bo dzwignia sama sie nie przestawi, czy wdrożyć Pi, PID itp) 

Ewentualnie rozważyć, silnik krokowy i przekładnie jak w jakimś CNC,  będzie precyzyjnie ustawiona dźwignia i mając czujnik położenia ramion można dołożyć różne limity, czy scenariusze na ewentualne awarie, zakłócenia i wiele innych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v