Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

Inzyniery domorosłe a potem siłownik przebija pakę przy wywrocie. Jeśli jeździcie tym po drogach publicznych i ładujecie x 2 to co producent zalecił to ryzyko awarii jest już bardzo duże. A jeśli ktoś ucierpi to macie poważny problem. Do 6 ton ładowności tam nic nie trzeba wzmacniać or  rama trzyma. Powyżej wg mnie strach tym jeździć po drodze. 

Pewnie że lepiej było by zamknąć ceownik blachą niż taka rzeźba.

Edytowane przez hubertuss

6 ton do tyłu kipruje bez problemu. Najgorzej miałem jak kiprowałem na bok ziemię oczywiście nie było pełno . Ale mocno pakę gięło bo idealnie na równo nie nasypane było choć się starałem.

Moja jest zdrowa w oryginale 1979 rok. Rama ramą ale paka tez ostro dostaje kiedyś pamiętam pełniutką z czubem zboża podnosiłem ponad 6 ton i na chwilę się zatrzymała to widać było jak pake ugięło lekko. Czasami jest tak, ze w przypadku zboża na tył czy ziemi nawet na bok towar nie równo się zsypuje też trzeba uważać dlatego jak pisałem 6 ton bezpiecznej pracy dla tej przyczepy to max. Reszta to już ryzyko. 

  W dniu 18.03.2025 o 06:59, hubertuss napisał(a):

Burty 110 do tej przyczepy to już gruba fantazja ja mam 80 cm wchodzi 6 ton zboża i uważam, że to dla tej przyczepy dość.

Rozwiń  

Taka mi się trafiła w dobrym stanie z kołami samochodowymi i cena przystępna to kupiłem bo czemu nie, ale tak jak mówię, ciężkiego zboża będę sypac z głową, a owsa to można czubato ładować, druga sprawa do wywrotu uleci trochę do dmuchawy to dopiero będę dźwigał i myślę że będzie ok, dźwigał będę tylko na boki bo tak ma zsypy 

  W dniu 18.03.2025 o 07:51, tomek73 napisał(a):

Co niby ten kątownik ma dać tej ramie ? Lepiej wyciąć blachę i zamknąć ceownik. 

Rozwiń  

Przyjrzyj się dobrze,tam jest ceownik hutniczy. Chociaż masz rację, zamknąć ten co jest blacha ok 6mm i było by mocniej jak ten ceownik.

  W dniu 18.03.2025 o 07:16, Celownik07 napisał(a):

jak mam taka (albo d46 juz nie pamietam) na wysokich kolach to bez problemu mozna przełożyć na takie jak ze zdjecia? hamulce nie beda przeszkadzac?

Rozwiń  

Koła pasują, mogą być albo 8,25/20 albo 11,5/15,3 albo 10/15,3. Mieszczą się też na felgi r20 9,00/20 a nawet 10,00/20

  • Thanks 1
  W dniu 18.03.2025 o 18:58, limousine napisał(a):

Tu ten ceownik zrobi lepszą robotę niż te płaskowniki i zamykanie tego co jest, a że będzie  wyglądać trochę gorzej to już druga sprawa. Mam takie dwie po wzmacniane, zamiast balwankow stożki, opony bezdentkowe burty 100cm. Wchodzi ok 7 ton zboża, obornika podobnie. Rocznie przewoza ponad 1 tyś ton jak nie 2.

Rozwiń  

Taki sam ceownik jest w hlce 6t i ładuje sie tam po 8t a fachowcy twierdzą, że blaszką byle jaką 4-6mm zaślepią ceowniķ i jest mocniej, jak mają ramy w banan to najłatwiej wstawić blache i zakryć gówno, 4 przyczepy miałem tak zrobione jak na zdjeciu i wiem, że zaślepianie ramy to dopiero rzeźba, jak sprzedawałem przyczepy tak zrobione kilka lat temu to właśnie każdy mówił, że ten ceownik wygląda ładniej a nie ludzie zaślepiają rame byle jaką blachą aby było 😀

  W dniu 20.03.2025 o 07:48, Michal984 napisał(a):

Taki sam ceownik jest w hlce 6t i ładuje sie tam po 8t a fachowcy twierdzą, że blaszką byle jaką 4-6mm zaślepią ceowniķ i jest mocniej, jak mają ramy w banan to najłatwiej wstawić blache i zakryć gówno, 4 przyczepy miałem tak zrobione jak na zdjeciu i wiem, że zaślepianie ramy to dopiero rzeźba, jak sprzedawałem przyczepy tak zrobione kilka lat temu to właśnie każdy mówił, że ten ceownik wygląda ładniej a nie ludzie zaślepiają rame byle jaką blachą aby było 😀

Rozwiń  

Wstaw do D47 2 siłowniki i też będzie bez problemów. C hutnicze się zamyka, tu jest papier a nie rama 

Ja u siebie wyrzuciłem ten oryginalny ceownik i wstawiłem C 160 hutniczy i  kule na wywrot. 

krzysiek277  w tym siłowniku nie zwiększysz ciśnienia, tylko możesz wyrzucić zawór odcinające ciśnienie. Teraz nie pamiętem jak to robiłem, bo ten zawór wykrecałem i wstawiałem śrubę, blokując  wszystko.

Ale odkręcałem dół siłownika, na przyczepie i w środku przewiercałem otwór  przy wejściu  oleju do siłownika, tak że od razu olej wlatywał do siłownika. 

 Przy redukcji od węża masz zabezpieczenie żeby dołu siłownika nie odkrecić,  gwint jest wkrecony m 8, wyczysć i znajdziesz go.  trzeba go wykręcić żeby  odkręcił dół siłownika. 

 

  • Like 1

@tomek73 Facet co mi sprzedawał to mówił że jak jest pełna to nie mógł jej podnieść, a jak usypał już połowę zboża to się dźwigała, podnosił nowym nh t5 także problem raczej w siłowniku, siłownik suchy nie kapie nigdzie 

Na necie szukałem to dużo takich przypadków jest jak mój,  ale nikt jasno nie napisał co trzeba zrobić 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v