mski
Members-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
1180 wyświetleń profilu
Osiągnięcia mski
Nowicjusz (1/14)
0
Reputacja
-
Witam! Jeśli to nadal możliwe to ja również chciałbym otrzymać taką instrukcję serwisową ponieważ mam JD 7530P Z góry bardzo dziękuję...!
- 34 odpowiedzi
-
- instrukcje
- 7530premium
-
(i 7 więcej)
Oznaczone tagami:
-
-
czy gruber i agregat ROLMAKO to dobry wybór pomóżcie
mski odpowiedział(a) na andrzejek9393 temat w Narzędzia do uprawy pożniwnej
Witam! Mam gruber rolmako 3m zabezpieczenia kolkowe, kupilem nowy w 2011r obrabiam nim 60ha do dzis bez zadnej naprawy czy pogietej ramy... ciagalem ursusem 150km a teraz JD 185km predkosci robocze ok 15km/h. jestem bardzo zadowolony do tego stopnia ze kupuje kolejny... tylko ze 4metrowy wielofunkcyjny u436. -
John Deere 7430 premium , problem
mski odpowiedział(a) na john_deere7430 temat w John Deere 6x30-8x30
Witam! Mam 7530 Premium i jak narazie nie zdecydowałem się na odlaczenie zaworu EGR bo mocy nie brakuje... Ale słyszałem,ze właśnie po tym zabiegu może ciągnik się przegrzewac bo silnik zamiast spalin ktore mial od EGR teraz dostaje tylko czyste powietrze i jest jakby "zabogata" mieszanka paliwa i powietrza... -
Witam! Dzięki za podanie adresu strony z katalogiem części JD. Kiedyś sprawdzałem ten krzyżak miedzy skrzynią a silnikiem, ruszał się na frezach ale tylko trochę. Wyciągnięcie, rozebranie skrzyni i koszty z tym związane nie są dla mnie straszne jeśli tylko rozwiązałyby problem, to jestem chętny!. A gdy już o tym mowa, to muszę wspomnieć, że ktoś już ten mój ciągnik rozbierał bo między tylnym mostem a skrzynią jest inna uszczelka. Jestem ciekawy co tam było robione i czy tam ktoś nie zawalił roboty? Może uda się to ustalić w historii serwisowej bo gdy go kupowałem w Wielkiej Brytanii ciągnik był jeszcze 2 tyg na gwarancji, wykupiona była na 3 lata. Chyba, że była to robota na "kolanie". Zgadzam się co do mechanika, że super nie był i wiele o nowoczesnych ciągnikach nie wiedział. Niestety koszty po sobie pozostawił 300zl kalibracja i robota przy wymianie oleju 200zl. Za to jeden z serwisów nie wziął nic. Zobaczył, że nie ma błędów na command center, przejechał się na pusto i powiedział wszystko dobrze. Obroty dasz na 1600 włączysz rewers to wtedy nie szarpnie. Bieg A i B ciężko wchodzi - a kto to używa w tak dużym ciągniku. itd., itd... Skoro traktor ich zdaniem jest ok to myślę, że ze mną coś nie tak? Ale po całym dniu pracy w polu jakoś nie mogę się oszukać, ze tak ma być. Teraz czekam na inny serwis polecony od handlarza John Deere, może on będzie jakiś ludzki, zainteresuje się i chociaż podłączy komputer. Być może przyczyna jest mechaniczna....?
-
Najwieksza temperatura oleju w skrzyni latem to nie cale 60 stopni C. Teraz podczas orki gdzie temp powietrza na zawnatrz ok 5 stopni, olej w skrzyni nie przekracza powyzej 40 stopni C. Jak sprawdzic te elektozawory i sprężyny przy nich? A co do ruszanie z E1 nie sprawdzalem, ale mysle ze sie zadusi tym bardziej na wolnych obrotach. Ale napewno jeszcze to sprawdze i dam znać! Prawdomowiac to zawsze ruszam ze sprzegla, z samego rewersu zmiana kierunku jazdy tyl - przod wyglada kiepsko szczegolnie pod wzgledem tego uderzenia - stukniecia dochodzacego spod podlogi lub przy otwartej tylnej szybie. Ale zeby byc szczerym muszę powiedziec, ze czasem zdarzy sie iz ciagnik ruszy dobrze ale zazwyczaj do tylu. Ten sam odglos slychać podczas jazdy po drodze gdy energicznie dodaje i ujmuje sie gazu (efekt rozkołysania ciagnika do przodu do tylu) Jezdzilem u kumpla JD serii 6030, bawilem sie rewersem, biegami polbiegami 2 godz na rozne sposoby podczas pracy w polu i efekt byl dla mnie bardzo zadowalający. U mnie tylko na biegu A zmiana polbiegow przypomina zmiane u kolegi.Czasem na szosie zmieniam polbiegi ze sprzeglem by sie nie denerwowac... Ps. dzieki za porady i zainteresowanie!
-
A jak mozna zrobic kalibracje bez komputera??? Wlasciwosci oleju AgroUTTO 10W30 sa zgodne z John Deere JDM J20C. Zawsze jeszcze moge zrobic wymiane wczesniej niz sie zaleca. Ale jak na razie wymiana oleju na zamienik i kalibracja nic nie poprawila. Problem musi byc gdzie indziej niz w oleju. Jak juz go kupilem tak bylo, tylko na poczatku tak to nie denerwowalo.
-
Skrzynie skalibrowalem, ale zrobil mi to normalny mechanik swoim komputerem w sposob automatyczny. Dowiedzialem sie, ze prawidlowo w uzywkach powinno przeprowadzac sie kalibracje recznie czyli pojedynczo kazde cisnienie... Do tego zmienielem olej w skrzyni wraz z dwoma filtrami, majac nadzieje, ze jak niepomoze to i nie zaszkodzi. Zaluje troche tylko, ze dalem sie namowic na zamienniki olej hydraulicznyj AgroUTTO Platinium. Reszte rzeczy mam John Deer. Walek laczacy skrzynie i silnik jest ok. A tlumik drgan troche mi jest podejrzany bo juz go sprawdzalem. Zalozylem klucz oczkowy na jedna ze srób po stronie sprzegla i napieralem silom. Super sztywno nie bylo, moze troche i zaduzo sie odchylalo.. Ale musialby to ktos ocenic kto sie zna i na ile jest to dopuszczalne. Bledy zadne nie wyskakuja, ani na silniku, ani na skrzyni. Ciagnikiem zrobilem ponad 200h i bledow nigdy nie bylo. Teraz traktor ma 2700h. Ilosc przepalonego paliwa ok 28 tys litrow wg komputera mechanika. Softshift zazwyczaj mam wlaczony. Podczas prac na polu kombinowalem jak jest lepiej. Czasem pod obciazeniem dobrze bylo bez softshift, przelaczenie polbiegu w gore bylo do zaakceptowania z mojej strony lecz podczas normalnej jazdy juz bylo zle. Dzis kombinowalem w garazu. Postawilem JD na klockach, tylne kola w powietrzu i "jezdzilem".Na biegu np D1 2 3 4 slychac glosno i nie milo uderzenia podczas zalaczania polbiegow, najbardziej slycha jakby przy wyjsciu ze skrzyni od przedniego napedu, chociaz wal sie nie krecil. W moim odczuciu to sprawe paskudzi wspominany juz wczesniej prze ze mnie jalowy momen w ukladzie przeniesienia napedu. Gdy recznie ruszalem - krecilem tylnymi kolami pusty zakres owszem byl, ale w porownaniu z starym ciagnikiem wydaje sie nie az tak duzy... Ale czy to jest przyczyna...? Na razie walcze dalej! A.. czy moze wie ktos jakie jest cisnienia oleju silnika rozgrzanego na wolnych obrotach 850/min. U mnie jest ok 2bar. Pozdr!
-
Witam! Posiadam John Deere 7530 Premium 2011r z skrzynią AQ plus i mam z nim dwa problemy, Pierwszy to okropna praca silnika pod obciazeniem, ktora przejawia sie okropnym halasem przypominajacym stukanie zaworow w glowicy nawet na rozgrzanym silniku. A jak zimny to szkoda gadac.... Drugi problem to skrzynia biegow AQ lub cos z ukladem przenieienia napedu. Tu jest mi troche trudno to wyczuc, poniewaz nie wiem co to moze byc? Podczas ruszania ze sprzegla czy przelaczania polbiegow ciagnik podszarpuje, slychac lekkie czasem mocniejsze uderzenie tak jakby byl jakis jałowy moment w przeniesieniu napedu. np puszczam powoli sprzeglo jest jalowy momen, puszczam dalej slychac gluche uderzenie pod kabiną rozchodzace sie po skrzyni biegow, tylnym moscie, puszczam sprzeglo dalej ciagnik powoli sobie rusza i niby jest ok. Ale podczas orki i nawrotów na 10 razy ruszania tyl - przód ze sprzegla 2 razy udaje sie ruszyc normalnie, mimo wieklich staran. O ruszaniu z rewersa bez sprzegla, trzeba zapomiec lub przygotowac sie na brzydki start. Owy ten jałowy momen, "luz" tez przeszkada podczas przelaczania polbiegow pod obciazeniem powodujac lekkie zatrzesienie kabiny... to tak jakby sie ciaglo przyczepe z duzym otworem na dyszlu, a cienkim bolcem w zaczepie ciagnika. Jeden serwis JD byl - temat olali wraz z wlascicielem. Czekam na drugi i mam nadzieje, ze da sie cos z tym zrobic... Bo jesli nie to sam sie biore do roboty, tak nie moze być! Tylko nie mam zadnych pomocy, moze wiecie gdzie kupic instrukcje napraw czy schemat budowy JD lub cos podobnego. Chetnie sie zapoznam ze szczególową budowa ciagnika, ktory kosztowal mnie 300 stowki, jezdze nim i pracuje cale dnie wiec fajnie byloby cos tam wiedziec. Bo zdobycie wiedzy w zakresie John Deere nie jest takie łatwe jak do Zetora itp. Często od innych czuje sie jakby smak tajemnicy.... pozdrawiam!
