Witam, u mnie ostatnio jest podobnie w fendt 614 lsa tylko że 1993r, ale silnik prawie taki sam.
Jeżeli silnik ma dobre ciśnienie oleju a tam olej nie dochodzi to może być po prostu za duży luz na szklance, wałku rozrządu.
Żeby to dobrze naprawić to podobno trzeba dawać cały blok silnika do regeneracji czyli rozwiercanie na większy rozmiar wałka i szklanek, czyli dużo roboty.
U mnie ostatnio zatarło tylko jedną dźwigienkę (wydechowa) na 6 cylindrze i wymieniłem na nową całą klawiaturę. Po 30 mth znowu prawie to samo, ale nie było to całkiem suche.
Teraz spróbowałem zrobić tak, że założyłem dobrą zapasową dźwigienkę i poustawiałem luzy zaworowe na wszystkich cylindrach, były trochę za duże. Olej idzie na 6 cylinder dopiero na końcu i jeżeli są duże luzy na zaworach to laski też są luźne i olej sobie ucieka, a po zmniejszeniu luzów wszystko będzie bardziej szczelne i więcej oleju powinno iść na ostatni cylinder i zobaczę czy to pomoże. Na razie zrobione od tamtej pory około 7 godzin i trzeba będzie niedługo zobaczyć jak to wygląda.
Luzy z tego co znalazłem powinny być 0,2mm na wszystkich lub 0,2 na ssącym i 0,3 na wydechowym.