Skocz do zawartości

Gqrtek

Members
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1165 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Gqrtek

  1. Dzięki wielkie na pewno się przyda ale jednak DSM kverneland i RSM vicon to jedno i to samo w innym malowaniu więc apka od vicona działa poprawnie
  2. odkopie trochę temat bo nie mogę znaleźć nic do tego DSM kverneland a mianowicie pytanie czy vicon RS-M i kverneland DS-M to jedno i to samo tylko pod innym kolorem ? Zastanawiam się czy tabele wysiewu są te same bo do kvernelanda nie mogę znaleźć a przy zakupie nie było niestety I właśnie do vicona RS-M nawet jest apka z tym modelem do kvernelanda juz nie widziałem też że na viconie jest wybite kverneland group . patrzyłem na oba i nie różni się niczym tylko malowaniem i Napisem z góry dzięki
  3. Płukałem octem z wodą ale mam jeszcze kwas octowy spróbuje jeszcze tym chociaż zaglądałem w te dziurki od rury powietrznej na każdym stanowisku i rura wygląda na bardzo czystą chyba że ten zator powstał na kolanku w najniższym punkcie mam zaworki spustowe gdy ciecz jest w rurach i nic tam nie ma woda leci bez najmniejszej lini oporu
  4. Witam wszystkich czy ktoś miał taki problem że na końcu przewodu udojowego w dojarce przewodowej na ostatnich stanowiskach pulsatory elektryczne przestają prawidłowo pulsować czasami zawieszają się na kilka sekund lub nie doją się wcale co uszkadza strzyki .. a czasami doją się w miare normalnie lecz nie jest to jakieś dobre dojenie krowy często zaczynają wierzgać .. próbowałem wszystkiego obstawiłem pompę została zregenerowana spokojnie nabija te 0.8 ale zawór odcina na 0.5 im bliżej pompy tym lepiej krówki się doją czy to może być brak wydajności pompy ? dodam że kiedyś spokojnie doiłem na 5 aparatów aktualnie na 4 jest problem nie wiem gdzie szukać rury powietrzne też płukałem ciśnienie przy 4 aparatach nie spada a zawór nadal upuszcza ciśnienie jest to bardzo męczące dla mnie i dla krów . pompa polanes nominalnie miała 1000l na min obora ma 33 m z dwóch stron + łączenie co daje jakieś 75m rur powietrznych dodam że gdy po jednej stronie są wszystkie 4 aparaty wszystkie zaczynają mieć problem z pulsacją . zastanawiam się czy pompa po mimo regeneracji może po prostu jest za mała i gdy wszystko było nowe to jakoś dawała radę a może gdzieś powstał zator chciałbym się upewnić zanim wymienię pompę na większą
  5. Witam chciałbym was spytać odnośnie tych dopłat wczoraj ze statustu w obsłudze zmieniło mi się na zakończono czyli teraz czekać za przelewem? dodam że nie dostałem jeszcze nic
  6. temat zamykam z braku czasu nie miałem kiedy napisać problem rozwiązany lecąc po przewodach hydraulicznych od siłowników doszedłem do głównego rozdzielacza jest tam zawór zwrotny z takim plastikiem był nadpęknięty i puszczało olej po wymianie tego plastiku na nowy klapa jest zaryglowana i stojąc nawet tydzień czy dwa nie puszcza nawet milimetr belowanie z udręki stało się bardzo przyjemne
  7. Niestety nie jest to wina czujnika ponieważ ciśnienie na zimnym oleju schodzi powoli na rozgrzanym klapa otwiera się szybciej gdy przytrzymam na rozdzielaczu kontrolka nie świeci lecz gdy odpuszczę na rozdzielaczu haki zaczynają się odbezpieczać i świeci kontrolka czyli z czujnikiem wszystko ok wykluczam raczej problem elektryczny wszystko poczyściłem i posprawdzałem zapewne jest to problem hydrauliczny będę szukał dalej
  8. Witam jestem posiadaczem Prasy rolującej CLAAS Variant rotocut 270 od dłuższego czasu mam problem z otwierającą się klapą "nie rygluje haków " zamyka lecz po kilku chwilach haki odpuszczają i pali się kontrolka niedomkniętej klapy trzymam wtedy na rozdzielaczu traktora podczas belowania aż zacznie nabijać ciśnienie wtedy się nie otwiera siłowniki były regenerowane lecz bez zmian dodam też że przy siłownikach są kostki czytałem że są to zamki hydrauliczne myślałem że to może to jedna kostka została wymieniona na nową a drugą rozebrałem i wymieniłem uszczelniacz był już podniszczony oraz dla pewności wymieniłem sprężynkę i dalej jest tak samo proszę o pomoc jest to bardzo uciążliwe wystarczy chwilka nieuwagi i zaraz trzeba wychodzić i rozwijać cały balot dodam jeszcze że gdy brakuje materiału do prasowania i szybko nie zawrócę też się otwiera tylko podczas stałego prasowania nie otwiera się klapa za rady z góry dziękuje
  9. Ok panowie instalacja v12 wyłącznie ,problem dziś rozwiązałem po pierwsze dokręciłem dobrze alt poprawiłem pasek bo sie troche ruszał potem lecąc po kablach odkryłem że kabel idący od alt do wskaźnika jest zaśniedziały i naderwany lekko po naprawie i tak prawie nic to nie dało leciałem dalej po tym samym kablu i ten kabel przy stacyjce był na wyjściu luzem ,zaśniedziały i czasem dotykał lekko a czasem wcale dlatego tak słabo albo wcale nie ładował polutowałem przewody dobrze obkleiłem izolacją no i próba odpalenia nie mogłem bo aku słabe podładowałem lekko i odpaliłem i tu na początku tylko 13v ale aku były rozładowane niecałe 5 min i 14,5 v na wskaźniku po 20 min zgasiłem tryb wzbudzenia działa jak należy na 12,1 przed odpaleniem zaczekałem aż ostygnie pali na obrót jeszcze posiedzę w instalacji bo ma trochę skaz ale dzięki waszym sugestiom udało mi się rozwiązać ten problem
  10. sory za długą nieobecność rocznik 1997 mtz 82 pronar narew duża kabina mocniejszy alternator 2 wejścia czyli nie da sie nic zrobić z tym alternatorem pozostaje przerobić instalacje i inny alt troche szkoda bo kasa w błoto ale dziwi mnie że na wyjściu ma 14,8 na nie za dużych obrotach a co innego na wskaźniku tata mówił ze na początku już tak było ale dawał rade ten prąd się rozpływa a może jest gdzieś redukowany sam nie wiem . dajcie jakieś sugestie przerabiać czy kombinować z tym orginalnym a jak przerabiać to jaki alt najlepiej by sie sprawował
  11. Witam mam kilka pytań odnośnie alternatora 1 jak u was ładuje alternator ile V macie w mtz orginał 2 czy podczas pracy padają wam akumulatory ? 3 czy wystarczająco doładowuje akumulatory ? pytam ponieważ zakupiłem org alternator mtz ten mocniejszy ale kicha ładował max 12,7 v wiec oddałem i wziąłem drugi to samo ledwo na zielonym polu czasem do v 13 max co daje brak osprzętu na wyjściu alternator ma 14,8 na wolnych obrotach a na liczniku o wiele mniej ciężko pali i wydaje mi się że może gdzieś zwarcie albo coś nie wiem co jest przyczyną ale walczę już mam dosyć co chwile wymieniać akumulatory .. koszt alternator dobry wiec nie będę przerabiać ale chce by ten prąd nie ginął w niewyjaśnionych okolicznościach . dziś wieczorem dodam jeszcze zdj jak ładuje.
  12. ostatnio pracowałem mtz i już było ok nie wiadomo co się stało ciągnik nie był nawet rozbierany ponieważ mechanik stwierdził że jest wszystko ok zapiął go w drewno i ciągnie normalnie jedynie sprzęgło poluzował powiedział że jak stanie to się zrobi bo nie ma sensu rozbierać jak normalnie pracuje bo koszt jest . temat zamykam
  13. dziś dokładniej obadałem sprawę biegi są ale tylko polowe na szosowych brak uciągu ,jeszcze jeden problem w dodatku kiedy tylko sie rozpędzę (na polowym ) wcisnę sprzęgło ciągnik zachowuje się jak bym hamował staje dość gwałtownie ,zauważyłem też że kiedy ciągnik jest zgaszony i wbiję bieg szosowy odpalę go z wciśniętym sprzęgłem to normalnie się buja skrzynia robiona 2 latka temu sprzęgło też w najbliższym czasie sprowadzę mechanika ,staram się jak najdokładniej opisać problem by zaoszczędzić czasu zobaczymy co powie mechanik na dzisiejszy dzień wygląda że bez rozpoławiania ciągnika się nie obejdzie dam znać co powie mechanik i co bd przyczyną
  14. witam ,dziś dosłownie 4 godziny temu mtz 82 podczas kultywacji stanął . stracił napęd, silnik pracuje normalnie skrzynia też biegi wchodzą tak jak zawsze ale ruszyć nie mogłem dopiero kiedy podniosłem kragiel dało sie go ruszyć lecz najmniejszy wysiłek powoduje że zaczyna stawać najmniejsza górka czy podjazd do garażu jest dla niego ogromną przeszkodą ,ten ciągnik jest mi bardzo potrzebny jest podporą gospodarki a wiosna zbliża sie dużymi krokami ,co może być przyczyną braku siły .proszę o pomoc i szybką odpowiedź .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v