sadek9
Members-
Postów
1139 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O sadek9
- Urodziny 01/28/1987
Informacje
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
Lidzbark Warmiński
Ostatnie wizyty
8206 wyświetleń profilu
Osiągnięcia sadek9
Nowicjusz (1/14)
186
Reputacja
-
No dokładnie, jak kolega wyżej napisał, budowane że środków UE muszą mieć 11,5 na napędowej ale te przed remontem nadal 8t a Stonogi wbrew pozorom przy 65tonach często mają wiele mniejszy nacisk na oś niż 40ton na 5 osiach jednak tam może być 8 osi i co ciekawe spalanie w litrach na tonę wychodzi nawet 35% mniej niż standardowym legalnym zestawem
-
A na drogach powiatowych i gminnych masz nacisk na oś dopuszczalny 8 ton na krajowych i powyżej masz 11,5 tony kiedyś na krajowych było zdaje się 10 chyba że nr drogi był w takiej kratkowanej obwódce to wtedy była DK o podwyższonym dopuszczalnym nacisku na oś Ustawa o Drogach publicznych DzU z 2020 r., poz. 470 Art 41 Ale transport intermodalny i transport kontenerów do dwie odrębne pozycje w przepisach i innymi prawami się rządzą (o ile pamiętam, to intermodal nie ma limitu kilometrów od bazy, a kontener ma od terminala - ale mogę się mylić, a nie chce mi się teraz sprawdzać przepisów). Nie wierzę, że nie wydali przy 23 kg przekroczenia, bo większy błąd pomiarowy ma waga. Kiedyś było dopuszczalne przeładowanie 300 kg + 3% DMC zestawu, ale nie wiem, czy te przepisy są aktualne. Chodzi o to że jako kombinowany może być tylko kiedy jest intermodalny, czyli nie możesz np wynająć auta z kontenerem żeby przejechać jako kombinowany nie będąc intermodalnym. Nie umiem inaczej tego wytłumaczyć. A co do 23kg to nikt tam na wagę cię nie wpuści, idziesz do okienka dajesz dowody rejestracyjne i oni ci wyliczają z papieru wychodzi ponad limit, system nie wyda kontenera chociaż fizycznie mogą być rozbieżności w obie strony... taka głupota trochę, do portu wjeżdżałem ważąc prawie 50t i to z wagą i już problemu nikt nie robił. chociaż dawno nie byłem w DCT Gdańsk to też mogło się zmienić, napewno już na wjazd nie idzie się do okienka tylko przez telefon wszytko się ogarnia.
-
"Nie do końca. W transporcie intermodalnym i kontenerowym 44 tony. Poza tym bez przesady, żeby się czepiać o niecałe 900 kg. Nawet ITD się tak nie dopie*dala." Transport intermodalny to właśnie najczęściej kontenery czyli towar w kontenerze jest transportowany np: pociągiem później statkiem i potem np samochodem to to jest transport intermodalny, 44 tony DMC są dopuszczalne beż zezwolenia w przypadku jedynie transportu intermodalnego (czyli np pobierasz na specjalne oświadczenie o wykonywaniu trans. kombinowanego kontener z portu) transport taki ma dużo ograniczeń, maksymalna odległość to 150km, DMC ciągnika musi być 44t( większość ma 40t) dopuszczalne naciski na oś pozostają bez zmian więc w praktyce zazwyczaj musi być 3 osiowy koń, do tego jeśli chodzi np o porty i już coraz większą liczbę firm na wyjeździe z portu wychodziło mi że będę miał Ok 23kg za dużo i kontenera mi nie wydali.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-