Skocz do zawartości

akmaly

Members
  • Postów

    6381
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia akmaly

  1. akmaly

    Oprysk a przymrozek

    Teoretycznie wg. etykiety może obniżyć skuteczność ponieważ nie należy stosować przed i po przymrozkach
  2. Nie ma, pompka zasilająca podobna jak w MF255 itp.
  3. Wg. mnie za powietrza się. W pompie jest zaworek zwrotny, może z nim jest coś nie tak.
  4. Spokojnie Fend na kredyt, co się martwisz czyimś kredytem
  5. Poszukaj po tych przewodach co nie wiesz gdzie idą
  6. Drugi do wspomagania rozruchu, oba są ładowane ale z jednego zasilana jest instalacja 12v a drugi do wspomagania rozruchu 24v (łączny w szereg za pomocą specjalnego przełącznika )
  7. 30 cm to głęboka orka a tyle masz na każdym korpusie
  8. Ściema. Samych to też nie polecam ale z krojem to bajka
  9. Rusek to dziwny sprzęt, poczytaj: Szczególnie ten wpis: Do mariush19 fabrycznie czyli po pronarosku to się zgadza,jest przełącznik 12/24,ale fabrycznie po Belarusku to jest tak jak pisałem niema przełącznika 12/24 tylko cały czas 24V jest na rozruszniku z dwóch baterii ,a 12V idzie z jednej,za ładowanie odpowiada specjalny regulator napięcia (puszka przed chłodnicą z bezpiecznikiem 20A ) i to ona dostaje napięcie z alternatora 14V to napięcie w części zostaje jako 14V i zasila całą instalację 12V,a pozostała część przetwarzana jest z 14V na 28V i ładuje aku. z tym że lepiej naładowani jest ten lewy (patrz.kir.jazdy) Do PrzemoO ten bezpiecznik odpowiada z całą instalację 12V,gdy padnie to nic nie działa .
  10. Skoro z jednego akumulatora jest plus na rozrusznik a z drugiego minus to masz połączony w szereg, czyli minus od tego Aku co idzie plus na rozrusznik podłączony jest pod plus tego co minus idzie na masę. W takim razie powinien być przełącznik 12/24V i rozrusznik na 24V
  11. Śnieżynka dotyczy akumulatorów AGM czyli pomiędzy ołowianymi kratkami są nasączone elektrolitem maty z włókna szklanego. Masz zwykle to samochodzik. Tą ładowarkę bez obaw możesz zostawić na kilka miesięcy, ona nie przeładuje akumulatora.
  12. 100Ah często wystarcza do odpalenia ok 100 KM silnika, nawet jeżeli drugi ma troszkę mniejszą pojemność to nadal masz dużą pojemność. Masz instrukcję do ładowarki, dlaczego jej nie przeczytałeś? Śnieżynka dotyczy akumulatorów w technologii AGM, do zwykłych jest samochodzik. W celu wyjaśnienia, ja mam C7 więc ten wskaźnik ładowania może inaczej działać, u mnie jak akumulator naładowany to w zasadzie od razu ( po kilku sekundach ) idzie na zielone i tak do minuty miga. Jeżeli zatrzyma się na żółtym to już ładuje i przy takim 100Ah będzie to trochę trwało. Te ładowarki to bardzo bezpieczne urządzenia ale jak wszystko ma wady i zalety, największą wadą jest to, że nie doładuje akumulatora na przysłowiowy max czyli do optymalnej gęstości elektrolitu 1,28 g/cm3 Chyba nie doczytałem twojego wpisu i zbyt pochopnie wydałem werdykt, tak kie zachowanie że po kilku sekundach wskakuje na zielone tzn. że naładowany. W jaki sposób masz połączone akumulatory, tzn. równolegle ( prąd 12V ) czy szeregowo ( 24V )?
  13. Wymienione wyżej plugi to topowe marki więc każdy będzie bardzo dobrym wyborem. Jeśli chodzi o elementy robocze to stosunek cena/jakość raczej na korzyść Kvernelanda. Odnośnie wyboru rodzaju korpusu to sam musisz poszukać i dostosować do warunków jakie masz u siebie, klasa ziemi to nie wszystko. Jeżeli chcesz wykorzystać zapas mocy to musisz to również uwzględnić, np. korpus nr 28 z Kvernelanda ( można orać z dużą prędkością ). Massey 95 KM to nie wszystko, jaka masa na podnośniku, MF serii 61, 62, 64 a serii 42, 43 to duża różnica w kwestii TUZ. Sprawdź rozstawy, oraz prześwit pod ramą i dopasuje do upraw, przyoranie poplonu czy kukurydzy a uprawionej pożniwnie gleby bez większych samosiewów to ogromna różnica. Jak masz dużo resztek i poplonów to polecam wybrać system przedpłużek z krojem ( na każdym przedpłużku ), daje to super efekty ( https://www.youtube.com/watch?v=Ik8pcKAhEZE )
  14. Ładowarka C3 do 100Ah to tak średnio ale wracając do wskaźnika naładowania raczej uszkodzony akumulator który stracił pojemność. Aby to potwierdzić należałoby sprawdzić go opornicą, u mnie w sprawnym aku przy do rozładowaniu żółtego zawsze ładuje kilkanaście minut lub kilka godzin w zależności od pojemności akumulatora.
  15. Pomiar napięcia nie wiele mówi o akumulatorze, zasiarczony naładowany będzie miał 12,7 a drugi o nominalnej pojemności ale trochę rozładowany 12,2 a i tak będzie dużo lepszy. Jak wyżej kolega pisał, tylko pomiar natężenia miernikiem cęgowym aby sprawdzić prąd jaki przepływa przewodem do rozrusznika. Same przewody robią bardzo dużą różnicę, zmieniłem stary sztywny przewód na miękki spawalniczy ale trochę o mniejszym przekroju i nagle problemy z odpalaniem przy ujemnych temperaturach, wcześniej kręcił jak szalony a teraz trochę wolniej ale to trochę robi szaloną różnicę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v