Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam nabyłem owego zetora 5211z 91 roku  i mam pytanie odnośnie tego sprzęgła 5 minutowe czy ta ręczna wajcha jest jedyna możliwość do wciśnięcia 2 stopnia czy pedałem też można to zrobić?

 

bo jak wcisnę sprzęgło nożne do końca to nie mogę  pocisnąć wajchy do wałka nawet te cięgno pod kabiną nie drgnie  a  ręczna wajchą chodzi    nie wiem jak to tam działa czy jest coś oberwane czy tak ma być w instrukcji nie jest to jasno opinasne.

Opublikowano

Pedał sprzęgła steruje sprzęgłem 1 stopnia od jazdy

Dźwignia jak od ręcznego struje 2 stopniem sprzęgła tj. sprzęgłem WOM.

W opcji czy na niektóre rynki wychodziły dodatkowo ze sterowaniem pneumatycznym przez siłownik i wtedy jest potrzebna sprężarka. Włączniki były montowane przy pedale od 1 stopnia i przy dźwigni ręcznej. Rozłączało się w zależności co użyłeś

Opublikowano

dzięki za wyjaśnienie   a może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć bo pod kabiną wisi mi kabel ze wsówką  w sumie takie 2 połaczone razem wsówką  jak przemierzyłem to pojawia się tam prąd po zaciągnięciu wajchy od sprzęgła  nie wiem czy to jest poprostu wiązka przystosowana do tego pneumatycznego włączania czy coś tam było tylko poprzedni właściciel amputował       do kontrolki niestety prąd nie dochodzi

 

Opublikowano

up. No jak połączone razem to trudno o napięcie tylko na jednym B) . Tak , to z pewnością kabel do siłownika sprzęgła .

Opublikowano

może uporządkujmy fakty . Po pierwsze nożna dźwignia sprzęgła powinna działać niezależnie od ręcznej i to co Kolega Wojtek 8045 opisuje na wstępnie nie powinno się dziać -wzajemne blokowanie dźwigni ( zajrzyj pod spód i sprawdź czy wszystko chodzi bez oporów .

Po drugie ; jest możliwość sterowania WOM-em przez pedał sprzęgła jak jest zamontowany cały mechanizm do tego służący - siłownik pneumatyczny ,włącznik przy sprzęgle i zawór powietrzny . Jest też możliwość wspomagania tym siłownikiem działania dźwigni ręcznej bo działa on po uruchomieniu  włącznika elektrycznego  pod dźwignią .

Kable z wsuwkami , o których piszesz  służą właśnie do uruchamiania siłownika powietrza poprzez zawór elektromagnetyczny  i są montowane niezależnie od tego czy powietrzne sterownie było zamontowane czy nie - jak dobrze popatrzysz to są te same przewody idące do włącznika pod ręczną dźwignią

Opublikowano

Wojtkowi nic się nie blokuje , nie dokładnie przeczytałeś początek wypowiedzi  B)  , napisał że wajchy do wałka nie może wcisnąć przy sprzęgle nożnym (pierwszy stopień) , to normalne jak drugi stopień nie włączony .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v