Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na B+E możesz jeździć ciągnikiem z przyczepami tylko w Polsce, za granicą musisz mieć T. To jest jedyna różnica. W tamtym roku robiłem B+E, bo jest mniej godzin do wyjeżdżenia i nie masz egzaminu teoretycznego, od razu placyk i miasto. Za kurs płaciłem 1000 zł, egzamin chyba 180 albo 200 i za wymianę prawka też parę złotych. Kurs na T był coś koło 1500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. ;) Za 1,5 tyg mam egzamin na zestawie Zetor 3320 + Pronarka i mam kilka pytań:

 

1. W jakiej kolejności podpinać i odpinać hamulce i elektrykę?

2. Czy podczas cofania po łuku trzeba patrzeć w lusterka, czy można cały czas do tyłu być zwróconym?

3. Jakim biegiem ruszać na mieście?

4. Czy podczas zmiany pasa na drodze, można się upewnić czy nic nie jedzie, odwracając się do tyłu czy trzeba korzystać tylko z lusterek?

 

Pytania może banalne, ale nie dla każdego, a egzamin w końcu nie kosztuje 10 zł :D

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Edytowane przez Mati2812820
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak teraz wygląda kurs i egzamin na ciągnik? Pytam jako osoba, która nie ma styczności na codzień z ciągnikiem i rolnictwem, a weekendami i jak trzeba. Tak jeździć umiem, ale brak mi wprawy w cofaniu 2 osiuwką..

Edytowane przez Famer21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. ;) Za 1,5 tyg mam egzamin na zestawie Zetor 3320 + Pronarka i mam kilka pytań:

 

1. W jakiej kolejności podpinać i odpinać hamulce i elektrykę?

2. Czy podczas cofania po łuku trzeba patrzeć w lusterka, czy można cały czas do tyłu być zwróconym?

3. Jakim biegiem ruszać na mieście?

4. Czy podczas zmiany pasa na drodze, można się upewnić czy nic nie jedzie, odwracając się do tyłu czy trzeba korzystać tylko z lusterek?

 

Pytania może banalne, ale nie dla każdego, a egzamin w końcu nie kosztuje 10 zł :D

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

 

1. Podepnij najpierw hamulce, później elektrykę - odepnij najpierw elektrykę, później hamulce (wcześniej przyczepę zablokuj klinami przed stoczeniem).

2. Pytanie troszkę bez sensu... Niby jak inaczej spojrzysz, zwykły rolnik też patrzy tylko w lusterko przy cofaniu? :)

3. Najlepiej ruszaj trzecim biegiem, a jeżeli się toczy to możesz i czwórkę wrzucić.

4. Trzeba upewnić się czy nic nie jedzie, bo jak wiadomo lusterka mają martwą strefę - a oczu nie oszukasz.

 

Kto jest Twoim instruktorem, że nie wiesz takich rzeczy? Wystarczy trochę pomyśleć i nawet banalną rzecz zrozumiesz. Ta dzisiejsza młodzież myśli tylko, że internet będzie za nie myślał...

 

PS. Kiedy i gdzie będziesz miał egzamin? Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że na tych egzaminach to potrafią za byle co ud***ć, a kto pyta nie błądzi. Kurs robiłem darmowy w szkole więc wiadomo jaki to był instruktor..

 

Egzamin mam 9 sierpnia w WORD Ciechanów. A za powodzenia nie dziękuję, żeby nie zapeszyć :P

 

PS.

A gdzie w zetorze 3320 znajduje się zbiorniczek z płynem hamulcowym? Bo w internecie nie mogę znaleźć.

Edytowane przez Mati2812820
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej zrobić prawo jazdy kat e+b pytałem się ostatnio znajomego instruktora o to i mówił że jeśli zrobię prawko na przyczepki samochodowe czyli kat e to wbijają kat t do prawka i taniej wychodzi oraz możesz autem z przyczepką większa jeździć

 

Zgadza się. Robiąc B+E, automatycznie będziesz mieć też w prawie jazdy wpisaną kategorię T. Nie wiem jakie są teraz ceny, więc nie powiem ci, czy to wychodzi taniej, ale moim zdaniem łatwiej chyba zrobić B+E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to każdy robi to co woli, ja na przykład robiłem B i T ale to z tego wzgledu zeby robić równolegle bo przeciez nie mozna odbywac nauki jazdy na kat. B+E nie mając uprawnień na kat. B nie wiem jak jest przy B + E ale ja testy na kat. T zdawałem razem z B miałem 5 pytań więcej więc to chyba korzystny układ zwłaszcza ze stres jeden :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gosiaczek - wbijają, jeśli nie wiesz dokładnie to proszę nie pisz. Ja zdawałem 2 miesiące temu B+E i z automatu mam wbite T (jeśli zdajemy T to B+E nie dostajemy, jedynie odwrotnie to działa) oraz przy okazji wszystkie kategorie poniżej A i B które zdałem wcześniej czyli B1, A1, A2 itp. Poza tym kurs na B+E kosztował u mnie 1000 zł + egzamin 200 praktyczny (teorii w ogóle nie musimy zdawać) a za sam kurs na T musiałbym zapłacić 1200, przynajmniej u nas więc jeśli tylko ktoś ma lata i kategorię B to nie widzę sensu robienia samego T. 

Edytowane przez Kris94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie otóż mam pewne pytanie, a mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z przepisami na zdawanie prawa jazdy kategorii T. Interesuje mnie mianowicie to czy jak np. w wieku 16 lat zdałbym prawo jazdy kategorii T to czy później w wieku 18 lat jak bym chciał zdawać na samochód to czy musiałbym jeszcze raz zdawać egzamin z przepisów ruchu drogowego czy nie bo nie wiem za bardzo jak to jest. Czy w obecnym momencie opłaca się zdawać egzamin w wieku 16 lat czy poczekać te 2 lata i potem wszystko pozdawać, chociaż wolałbym mieć teraz już zdane. Ciężko jest w ogóle zdać takie prawo jazdy czy nie?

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i z góry pozdrawiam! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RometOgar200
      Witam, mam pytanie otóż jak najlepiej usunąć ten luz prawo lewo. Myślałem, żeby dać grubsza rurę tam od dołu, ale dalej ten luz zostanie. Co myślicie, żeby tam zrobić, coś wspawac, czy jak. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      20180329_171256.mp4
    • Przez RedPower
      Witam,
      Od  jakiegoś czasu wydaje mi się że spod kabiny słychać stuki podczas jazdy. Słychać je jedynie gdy jadę po nierównościach ... (dołkach lub gdy mocno skręcę) Na równej drodze jest dobrze.
      Dodatkowo gdy wcisnę ostro pedał hamulca to słychać właśnie takie stuki.
      Załączam nagranie: W 19-20 sekundzie słychać dwa charakterystyczne stuknięcia.
      Co może być nie tak... wyjąłem wałek od przedniego napędu bo myślałem że to on ma luzy jednak stukanie nie ustało.
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      20180426_002.m4a
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Mam takie pytanie, czy sąsiad może postawić plot betonowy w granicy jezeli przy granicy (10cm od) jest mój budynek w którym jest duzo okien. Czy ma takie prawo zasłonić mi okna?
    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez Blusik
      Witam
      Mam pytanie jakie wymagania muszą spełnić np pług, siewnik,kosa konna aby poruszać się po drodze rejestrowac nie musze ale czy wystarczy że mają odblask czy nie? 
      Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v