Skocz do zawartości

Ursus 10014H włączenie regulacji siłowej


kemot77

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Chciałem zapytać o to, jak należy włączyć regulację siłową w ursusie seria H. Pytanie dotyczy położenia dźwigni włączania/wyłączania regulacji siłowej (dźwignia poza kabiną)

 

W instrukcji (rysunek powyżej) aby włączyć regulację siłową dźwignię należy przesunąć do przodu (położenie poziome). Mam wątpliwość co do tego, patrząc na to jak to wygląd w moim traktorze. Otóż dźwignia przekręca trzepień/wałek, który z ma jeden bok ścięty. Dzięki ustawieniu tego wałka ścięciem do cięgła centralnego (tył) wytwarza się wolna przestrzeń ok. 0,5 cm pomiędzy wałkiem a cięgłem centralnym. Wydaje mi się, że właśnie wtedy cięgło górne  ma możliwość ruch (połączone jest resorem więc ruch nie jest zbyt duży) i poprzez wychylenie przez podłączone ramie przenosi impuls do regulacji siłowej. Dlatego wydaje mi się, że powinno być na odwrót niż na instrukcji powyżej tzn. tak aby po przełączeniu cięgło nie było zablokowane przez wałek tylko dzięki jednemu ściętemu bokowi tworzyła się przerwa między wałkiem a cięgłem i tym samy cięgło górne poprzez minimalne wychylenia powinno mieć możliwość przekazywania impulsów.

Natomiast w moim przypadku położenie górne/pionowe dźwigni powoduję takie ustawienie wałka, że blokuje on całym swoim przekrojem możliwość wychyleń cięgła górnego. U mnie akurat wtedy ścięty bok wałka obrócony jest  do góry przez wałek całym swoim przekrojem blokuje cięgło górne.

 

Proszę również o podpowiedź jakie powinno być ustawienie dźwigni i połączonego z nim wałka(jednostronnie ściętego) czy w instrukcji jest pomyłka? Czy może u mnie jest wałek przekręcony względem dźwigni?

 

Drugie pytanie chodzi o ustawienie czułości dźwigni regulacji siłowej (dźwignia w kabinie) czy to znaczy, że jak do przodu czyli nr 1 to regulacja siłowa jest najmniej czuła i tym samym można orać najgłębiej na najciężejszej glebie?

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RaxPL
      Witam Gdzie kupić tłumik do Ursusa C380 3B bo złamałem w stodole
    • Przez majtek53
      Ursus C-380 nowość Ursusa, został zaprezentowany na targach Agro Park w Lublinie. Jak waszym zdanie będzie to Hit czy może konkurować z Zetorem Majorem 80 ?
      Ktoś był na targach w Lublinie może powiedzieć więcej o tej nowości Ursusa 
       
    • Przez RaxPL
      Czy ktoś wie jaki ma numer i jakiej firmy jest lakier czerwony  oryginału na Ursusie C380 wersja z silnikiem perkinsa
    • Przez MarcinStroka
      Witam, 
      Ciągnik na ten moment ma wypracowane 1040 mth. 
      Jest coraz gorzej z mocą silnika.
      Już sam jadąc bez osprzętu nie ma siły jechać pod górkę. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym? Gdzie szukać przyczyny?. P.s od nowości był mułowaty ale teraz to tragedia..
      Proszę o pomoc...
    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v