Skocz do zawartości

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co słyszałem, a raczej przeczytałem na forum to gdy tak sie załozy opony to sie tak szybko nie zuzywają natomiast nie następuje samoczyszczenie i błoto sie oblepia- w polu sie to nie sprawdzi.

Opublikowano

Gdy założy odwrotnie opony to się wolniej zużywają, ale za to ciągnik ma mniejszy uciąg i może sie ślizgać. @Brzozak chyba w którymś z ciągników ma tak opony założone. Jak ciągnik jest używany do transportu to można tak zrobić, ale jak pracuje w polu z cięższymi maszynami to niezbyt dobre rozwiązanie

Opublikowano
powiedz mi co tak na prawde daje obrócenie przednich koł?

mam juz troszke kijowy bierznik na przodzie i mysle co by zrobic z tymi moimi oponami.

 

nie rzuca ci kierownica przy tak obróconych oponach?

 

pozdrawiam

YacentY

nie ma zadnej roznicy w komforcie jazdy, nie rzuca kierownica, ani nie wykonuje zadnych nieprzewidzianych ruchow.

daje bardzo duzo w transporcie po utwardzonych nawierzchniach, w kazdej innej pracy dziala tylko na minus, tzn przy pracy w mokrym w polu opony nie maja tendencji do oczyszczania sie, wiec zmniejsza sie ich przyczepnosc.

musisz sie zastanowic, czy ciagnik jezdzi na tyle duzo po drogach, zeby sie to oplacalo. bo widac roznice naprawde tylko przy duzych przebiegach, badz gdy jest tur zamontowany ;)

moge ci przedstawic sytuacje u mojego ojca w gospodarstwie:

- MF przez 3 zimy robil sporo w transporcie (gdzies pisalem dokladniej, ale juz nie pamietam, musialbym w kwity znow popatrzec) ale zdaje sie nawet do 200 km tygodniowo, wiec tutaj wiadomo nie mial nikt dylematu, od poprzedniego roku moglismy w zasadzie zrezygnowac z tego, bo robil glownie w polu. teraz bedzie znow jezdzil w transporcie bo w polu bedzie axion sie meczyl

- U1614 z uwagi na TUR, w zwiazku z czym wystepuja wieksze nacisk na przednia os i duzo jezdzi po hali

- same, do momentu kupienia axiona, caly transport plodow w zniwa byl na jego barkach, teraz bedzie mial MF do pomocy. poza tym wykonuje tylko lekkie prace, a z uwagi na dosc duza odleglosc pol od domu, przy pracach z opryskiwaczem, rozsiewaczem, siewnikiem tez sporo km nastuka

- w axionie nie beda zamieniane kola :)

pod tym zdjeciem to byl komentarz: http://www.agrofoto.pl/forum/MF-8240-image36297.html

takze u mnie tylko 1 ciagnik nie ma zamienionych kol :) to wszystko o czym pisalem powyzej ma odzwierciedlenie na tym zdjeciu: http://www.agrofoto.pl/forum/nowy-nabytek-image20553.html gdzie ciagnik po 6 sezonach i 5000 mth ma tak samo zdarte opony przednie jak i tylne, jesli mialbym normalnie zamontowane, przod musialby byc wymieniony juz 2 lata wczesniej :)

Opublikowano

Jeszcze przed kupnem Belarusa, byłem u takiego gościa co miał na sprzedaż Zetora 8145 którym woził pomidory, i też miał tak opony przełożone i mówił że o wiele dłużej one wytrzymują w transporcie ( już nie pamiętam o ile lecz wiem iż tak było)

Opublikowano

to ja już nie wiem co myśleć ;) w książce ze starej szkoły rolniczej kiedyś czytałem że na ziemie lekkie zakłada się opony tak jak wszyscy zakładają , a na ziemie ciężkie zakłada się opony odwrotnie :) co o tym powiecie ??

czyżby od tamtego czasu coś się zmieniło, książka była z roku 197? dokładnie nie pamiętam.

Opublikowano
to ja już nie wiem co myśleć ;) w książce ze starej szkoły rolniczej kiedyś czytałem że na ziemie lekkie zakłada się opony tak jak wszyscy zakładają , a na ziemie ciężkie zakłada się opony odwrotnie :) co o tym powiecie ??

czyżby od tamtego czasu coś się zmieniło, książka była z roku 197? dokładnie nie pamiętam.

 

Nie możliwe. Przecież ciągnik ma ciężej na dobrej ziemi z daną maszyną co na słabej ziemi. Jak już to odwrotnie można założyć na słabą ziemie a nie na ciężką przecież ciągnik by się ślizgał, że szok, ale i tak wydaje mi się, że można tak przekładać opony jak ciagnik jest w większości prac wykorzystywany do transportu a nie prac polowych ;]

Opublikowano

a moim zdaniem nie ma mozliwosci przeprowadzenia tak dokladnych badan (stworzenie 2 identycznych warunkow pracy) by mozna ocenic mniejsza sile uciagu przy odwroconych oponach, gdy jest sucho (gdy opony nie oblepiaja sie blotem) - wiec przyjmujemy ze jest tak samo.

a gdy jest mokro, naturalnie opony odwrocone ciagna gorzej, bo nie maja tendencji do samooczyszczania sie - wg mnie prosta sprawa.

 

teraz jesli ktos chce rozwazyc czy przekladac czy nie, musi sie zastanowic ile jezdzi po drogach i ile prac o wysokiej sile uciagu przeprowadza w mokrych warunkach. praktycznie cala orka pozniwna, gruberowanie, a tymbardziej uprawa jest przeprowadzana gdy jest sucho. jedynie zabiegi poznojesienne wykonuje sie na mokrych polach.

Opublikowano
ja w swoim 12045 też mam odwrotnie założone opony, były już tak jak my go kupili ;) niewiem, ale według mnie poprzedni właściciel, załozył je tak ponieważ z jednej strony był gorszy bieżnik. Opony już są do wymiany i jak będe nowe zakładał to napewno tak jak powinły być

 

http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-12045-K...image67200.html

no to prawda, my chyba musimy założyć opony na odwrót bo mamy zdarty bieżnik

Opublikowano

Ja w swoim pronarze odwróciłem przednie lacze

po prawie 1700mth zdarła sie środkowa ich część, teraz jak zmieniłem to zedrze sie zewnętrzna część ;)

po odwróceniu zauważyłem ze na łąkach na zakrętach (np. przetrząsanie siana) ze przy prędkości ~15km/h i skręceniu na maxa kół nic nie zrywa, a wcześniej do darniny tylko latały :)

uciągu mi w zupełności wystarczy jak na 80KM -szerokość przednich opon to 360mm a tylnych to 480mm

 

Słusznie użytkownicy pisali ze odwracanie opon jest dobre wtedy gdy ciągnik pracuje z turem :)

Opublikowano

A co na to wszystko przepisy prawa??? Przecież opony rolnicze są kierunkowe (strzałka na boku). Sam miałem kiedyś kontrolę Drogówki i pan Władza sprawdzał czy są zgodnie ze strzałką zamontowane opony w moim samochodzie.

Opublikowano
Mój znajomy odwrócił przednie oponki w MF 2640 i podczas orki przód nie ciągnoł praktycznie nic ;)

to nie zalezy od tego jak mial kola zalozony tylko widocznie os byla niedociazona i nie gadaj czasem glupot, ze jak zamienil to bylo ok.

 

z policja nigdy nie mialem problemow, z reszta skad oni maja wiedziec takie szczegoly?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

JA pytalem kolesia kiedys co mial przy jd z turem opony przednie odwrotnie i on mowil ze to dlatego ze jak na blocie itp. cofa to lepiej idzie ;)

Opublikowano

Moim zdaniem koła zakłada się odwrotnie po to aby ciągnik miał większy uciąg i żeby bieżnik równo się zdzierał .

Patrząc w 80 od przodu lewa opona zdziera się szybciej od prawej .

Opublikowano

Opony zakłada się odwrotnie żeby dłużej wytrzymywały.Normalnie zdziera się 2 komplety z przodu i jeden z tyłu albo i nie.Przy założeniu odwrotnym zwiększa się żywotność przednich dużo.

Co do uciągu to koło mnie w spółdzielni nie zauważyli specjalnych różnic.Oni od razu w nowych ciągnikach obracali.Bo w używanych to nie zdaję egzaminu bo opona jest już ułożona i po odwróceniu

przód skacze.

Opublikowano

Spróbuj cofnąć w pełni załadowaną przyczepą np po mokrym polu i zobacz czy do przodu nie ciągnie lepiej... Odwrotne założenie opona ma bardzo duży wpływ na uciąg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v