Skocz do zawartości

12245 rozpala komin i kolektor wudechowy do czerwoności. Co to może być?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie. Stało się to gdy Zetor chodził przy pompie deszczowni. Pompa wtryskowa była sprawdzana na stole diagnostycznym i wszystko jest dobrze. Zawory w głowicy trzymają, tuleje i tłoki też są w porządku (przechodziły dwa sezony). Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie. Mierzyłem ciśnienie w cylindrach i maja po ok 12 Bar z tym, że było to mierzone na sucho bez oleju. Co może być przyczyną tej usterki???

Opublikowano

to samo miałem napisać. zbyt dużą dawke dostaje przez co część ropy może być spalana dopiero w kolektorze a co z kolei będzie skutkowało drastycznym wzrostem temperatury w układzie wydechowym. A ogień nie leci ci z komina jak mu mocniej depniesz?

Opublikowano

kolega pisał ze ciagnik jest przy deszczowni wiec wnioskuje ze dłuższy czas (kilka godzin) chodzi na wysokich obrotach bez przerwy - pytanko czy tylko przy deszczowni jest takie zjawisko czy cały czas sie gzeje układ wydechowy

Opublikowano

A czy silnik rozwija pełną moc? (wiem że to dość subiektywne odczucie)

 

Wtrysk dawki paliwa do cylindra również następuje w odpowiednim momencie

Dla pewności sprawdził bym jeszcze raz kąt wtrysku, ewentualnie nieco przyspieszył początek wtryskiwania, tak eksperymentalnie bo wygląda na to że spalanie w cylindrach zaczyna sie zbyt późno. Jeśli nie będzie poprawy zawsze możesz wrócic do poprzedniego ustawienia i gdzie indziej szukać przyczyny.

Opublikowano

Przy deszczowni wcale nie ma ciężko (nowa pompa deszczowni nie stawia tyle oporu co stara a rura deszczowni ma przekrój 100mm). Porozbierałem ciągnik i doszedłem do tego, że jest malutki luz na kole rozrządu, które napędza pompę paliwa. Napisze czy poskutkuje ta naprawa jak wszystko złoże. Dzięki za odpowiedzi

Opublikowano

pewnie zawory nie trzymają zdejmij kolektor i w nocy zapal i napisz co widziałeś .A ssące to też zdejmij kolektor alpo szybciej i mniej robotniej rurę przed kolektorem i przyłóż papier -kawalek kartki wielkoości 1/3 przekroju rury i na małych obrotach silnika ma ją tylko ciągnąc jeżeli będzie latac w dwie strony to zawory słabe.A może ktoś je przerególował ?

Opublikowano

Co do ciśnienia to fakt pomyliłem sie.Mierzyłem to w niewłaściwy sposób.Po właściwych pomiarach mają ok 26 Bar.Na razie zostały wymienione wszystkie pierścienie na tłokach bo na pewno się przegrzały.Zawory od tej temperatury też nie wyglądają najlepiej i zostaną wymienione. Głowica po niedzieli zostanie zawieziona do planowania.

 

 

edit:

Zetor już złożony. Chodzi jak pszczółka. Tak jak mówiłem najwyraźniej była to wina obluzowanego koła napędzającego pompę.

Dzięki za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v